2020-11-04, 18:37
Medlem
Sir Dwains avatar
Det såg länge dåligt ut, men nu känner jag mig (igen) ganska säker på att Biden vinner. NE, AZ, WI & MI borde alla gå dit, för de oräknade rösterna är från städer och förhandsröster.

Och då är det väl avgjort va?

Sen finns det fortfarande chans att han även vinner annat, främst Pennsylvania ser ok ut, men varken Georgia eller North Carolina är hopplöst. Man ska väl aldrig säga aldrig men jag tror det är mycket svårt för Trump att vinna härifrån. Kul att han hann deklarera sig segrare. Hans serie tweets från när han vaknade var inte lika glada..
2020-11-04, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Det är så pinsamt, så fruktansvärt pinsamt. Det kan inte finnas en så dålig förlorare som Trump - han borde nästan få ett pris för det. Innan han sätts i fängelset.

Tror du på riktigt att Trump förlorat?? Valet börjar nu när alla fel skall uppdagas i förtidsröstningen. Trumps advokater jobbar redan nu med att skicka valet till HD.

År 2000 så blev inte allt klart förrän i mitten av december.
Medlem
Det var inte oväntat att Demokraterna skulle ta chansen att rigga valet och ägna sig åt valfusk, titta hur förskräckligt anhängarna uppför sig och förstör i städerna. Bra att Trump står upp för demokratin.
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Ett privat bolag får ju göra vad dom vill med sitt bolag. Det har republikanerna sagt sedan 70-talet. Det är t.ex samma logik som att systatsbutiker förbjuder mask men tillåter folk utan mask under en pandemi.

It's a free country

Twitter får spärra vem de vill men då ska de ses som publicister och inte som en publik platform. Om de agerar publicister så ska de dessutom ta ansvar för allt innehåll som publiceras på deras hemsidor. Det betyder att de ska stå svars för alla olagligheter som postas där, inklusive barnporr och droghandel.
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Jag gick och lade mig och visste redan att Biden skulle vinna, var en tuff förmiddag men lutar åt seger nu

USA kommer att bli så mycket bättre med demokraterna

Jag tvekar. Trump är en burdus herre med napolenkomplex. Men Biden är globalist och i händerna på Kina.

Väljer nog pest framför kolera här.
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Federal reserve. Trump har ju iaf haft finanspolitisk påverkan på börsutvecklingen iom sänkt bolagsskatt.

Jepp, höjde statsskulden med 6.3 Triljoner dollar på köpet.
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tequilasunrise123
Han antyder på att demokratiska regeringar bedriver mer krig i Mellanöstern än republikanska. Vilket resulterar i invandring till Europa.

Jag vet inte hur unga alla är i tråden, men republikanernas krig i Irak genererade ju otroligt många flyktingar till sverige
Medlem
ziracorns avatar
Skämskudde på varje nyhetsredaktion, Trump vann, sen förlorede han! Och stackars amerikaner. 4 år med braindead gubbe. Han kan ju knappt prata...
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Varför ska han sitta i fängelse? Tror definitivt inte den mannen är helt ren men Hillary hade ju rätt mycket skit i gaderoben hon också och kom undan.

Nej hon har inte kommit undan. Lagen möjligtvis men knappast stämpeln och skiten hon får ta hela tiden fast hon bett om ursäkt.

Någon som skickligt kommit undan hittills är Trump.
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Hur menar du med BLM och Antifa?

Oavsett utveckling så kommer de att skapa oroligheter.
2020-11-04, 18:39
Bannlyst
Igår när Trump ledde i Pennsylvania så sa dom på CNN att hans ledning var så stor att av dom 1,4 miljoner förtidsröster som inte var räknade måste Biden vinna 75% av dom för att ta hem Pennsylvania.
Och nu Biden stor favorit att vinna Pennsylvania, skumt.
Inte ens experten på CNN trodde på Biden att ta Pennsylvania igår.
2020-11-04, 18:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Men det är ju precis det de gör i Detroit nu.

Nej, det man gör både i Michigan, Pennsylvania och på annat håll är att hålla isär räkningen av poströster och vallokalröster. Detta av juridiska skäl. I flera delstater har domare krävt att man ska hålla isär poströsterna från övriga röster eftersom HD fortfarande inte avgjort hur vissa poströster ska hanteras.

I Philadelphia började man räkna poströster på morgonen, och övergick till att räkna rösterna från vallokalerna när dessa stängts. Så fort man var klar med detta fortsatte man med poströsterna. Då blev det en paus i rapporteringen, men det berodde inte på att man stängde och gick hem, utan på att man plockade fram poströsterna och fortsatte räkna dessa. Rösträkningen fortsatte hela natten.

När det blev en paus spred vissa alt-högerfigurer, bland annat en gök på Steve Bannons valvaka, ut ett rykte att den demokratiske borgmästaren i Philadelphia gett order om att stoppa rösträkningen därför att Trump ledde. Men detta var alltså desinformation. Fox News, som knappast är ett demokratiskt organ, rapporterade om detta i morse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in