2020-11-04, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Roligt att du tycker att världen kommer bli normal med en president som kommer tro att han sitter i senaten när han styr från källaren. Korkade zigenare.

Det kommer komma ut bild/röstupptagning/videoupptagningsbevis på valfusket. Trump har placerat ut sitt folk i vallokalerna.
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Såhär känner jag. Man vill se Trump vinna och fortsätta som POTUS. Men samtidigt har man inga problem att acceptera en Biden-vinst, givet att valet är "fair & square". Jag respekterar demokrati.

Det som däremot skaver något jävulskt.., är det fiffel som man känner är en del valprocessen numera. Man kände vibbarna här hemma 2018. Och i USA kommer nu massa konstiga rapporter om röster som hittas, rösträkning som oförklarligt stannar upp, etc.

Det fanns tidigare en grundläggande hederlighet som inte känns självklar längre. Dagens västerlänningar är inte kapabla att genomföra stora val på ett rättvist och säkert sätt längre. Så känns det tyvärr.

Ge mig fan på att Biden och Demokraterna kommer snuva till sig det här valet på något sätt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Han ställde sig BAKOM en svart(mulatt) man som VP. I de största idioternas ögon ses det som att den vite mannen knäböjde för sin svarte master. Urlöjligt jag vet, men många resonerar så.

Biden älskas av svarta för denna "insats" och ses lite som en martyr och heders-neger. Inget jag fabulerar, finns idioter som genuint lägger sån vikt vid det.
Så flera års aktiv politik mot svarta o andra minoriteter glöms helt enkelt bort o ges pardon för att han ställde sig bakom en annan person? Ja jävlar.... Människligheten är fan efterbliven....
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ericsson
Ett par taktiska nukes i typ LA, Seattle och San Francisco hade man inte tackat nej till.

Börjar inte rösten bli lite gäll nu?
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Kanske borde Trump tagit in valobservatörer till valet i USA eftersom han är så konspiratoriskt lagd att han insinuerar valfusk.
"Last night I was leading, often solidly, in many key States, in almost all instances Democrat run & controlled. Then, one by one, they started to magically disappear as surprise ballot dumps were counted. VERY STRANGE, and the “pollsters” got it completely & historically wrong!"
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1324004491612618752
De finns redan. Även Sverige har skickat några!
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Trodde du hade slutat att posta trams.

Men OK då, jag utmanar. Jag ser varje county i Arizona decisiondeskhq.com. Just nu ligger Trump efter med 93509 röster i Arizona. Kan du redovisa vilka counties som har så många oräknade röster och som lutar åt Trump, som gör att han kan ta igen detta?

Sluta tramsa.

Det är inte trams, av de röster som nu räknas i Arizona går 3:1 till Trump. God sannolikhet att Trump tar den.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
För att räkna ut valdeltagandet så dividerar du antalet röster med antalet röstberättigade. Du verkar ha gjort misstaget att dela antalet röster med antalet registrerade röstare.

Antalet röstberättigade 2016 var 4 461 068 av dessa röstade 3 004 051 = 67%
Antalet röstberättigade 2020 var 4 536 417 av dessa har verkar runt 3,3 miljoner röstat i år = 72%

Se exceldokumenten på denna sidan: https://elections.wi.gov/elections-voting/statistics/turnout

Tack! Rätt ska vara rätt. Hjärnan på lågvarv idag.
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Verkar bli som jag trodde. Så väldigt synd att jag inte trodde hårdare på det och satsade mer på Biden. Har ju ändå varit rätt spännande, det hade varit kul om det blev 169 - 169, men känns inte så troligt.

Oroar mig lite för hans tid som president, får hoppas att han inte börjar hålla på med en massa krig och skit. Avvaktar och hoppas på det bästa. Egentligen är det väl tydligt att Harris kommer ta över i en snar framtid visserligen.

Demokrater gillar ju krig så ja.
Medlem
omräkning skedde även 2016 och det gjorde varken till eller från.

Känns som att gripa efter halmstrå.
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tror inte det iom då måste det finnas ngt graverade som gör att man ska ta en omräkning i respektive delstat, Det räcker inte med en konspiratorisk lagt Trump som ylar utan det måste finnas graverande bevis men det finns int!
Faktiskt räcker det med det, men han måste hosta upp pengar för recounten (i förväg). 2016 års recount i Wisconsin ändrade resultatet med ett par hundra röster....
Medlem
Erpatjoffs avatar
Kul också att om rösterna slutas räknas nu som Trumpen vill så förlorar han ändå.
Medlem
Har det presenterats någon förklaring till varför Dem helt plötsligt fick 145000 röster i WI?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in