2020-11-04, 16:10
Medlem
Fanndiss avatar
Kroppen och huden anpassar sig delvis efter hur ofta man duschar. Jag brukar vanligen duscha varje eller varannan dag, dock försöker jag att tvätta håret var tredje eller max varannan dag, för att det inte skall bli för slitet.
Skulle jag börja duscha en gång i veckan så skulle jag få större problem med odör och flottig hy än vad TS har, eftersom min kropp är van vid tätare duschar.
Skulle däremot TS börja duscha lika ofta som mig så skulle denne få problem med torr hud.
Samma sak med håret; övergår man från tvätt en gång i veckan till nästan dagligen kommer det bli torrt och sprött, och gör man det motsatta så kommer det bli flottigt.
Dock vänjer ju kroppen/håret om sig med tiden. När jag slutade tvätta håret dagligen hade jag problem med att håret blev flottigt efter ett dygn, men inom fem, sex månader så hade håret vant sig.
Senast redigerad av Fanndis 2020-11-04 kl. 16:14. Anledning: Syftningsfel.
Citera
2020-11-04, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanOkeXXX
Jag brukar duscha en gång i veckan. Oftast tisdagar då det är den dagen i veckan som jag tar en väldigt lång promenad med min hund. Visst blir man riktigt äcklig efter ett tag men har man ingen att dela sängen med så är det ju bara du själv som behöver bry dig (och jag bryr mig inte). Jag bor dock hemma hos mina föräldrar, trots att jag är runt 35, och de kan ibland säga till mig.

Vad tycker ni om att duscha en gång i veckan och hur ofta duschar ni?

Totalt vidrigt enligt mig. Jag duschar minst en gång om dagen, inga undantag.
Citera
2020-11-04, 17:23
Medlem
VincentLels avatar
1 gång i veckan är ok om man bara sitter framför datorn och inte gör nåt fysiskt förutom runka.

Visst luktar kanske lite svett men kvittar väl? Käka framför datorn så slipper du träffa familjen. Så gör jag, funkar bra.
Citera
2020-11-04, 18:02
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanOkeXXX
Jag brukar duscha en gång i veckan. Oftast tisdagar då det är den dagen i veckan som jag tar en väldigt lång promenad med min hund. Visst blir man riktigt äcklig efter ett tag men har man ingen att dela sängen med så är det ju bara du själv som behöver bry dig (och jag bryr mig inte). Jag bor dock hemma hos mina föräldrar, trots att jag är runt 35, och de kan ibland säga till mig.

Vad tycker ni om att duscha en gång i veckan och hur ofta duschar ni?

Skulle du beskriva dig själv som framgångsrik när det gäller kvinnor? Om inte, vad tror du att det beror på?
Citera
2020-11-04, 18:26
Medlem
Varje dag är bara överdrivet. Alla bakterier måste ju älska era kroppar om ni börjar stinka efter ett dygn. Kanske finns det andra variabler som leder till att ni stinker?
Citera
2020-11-04, 18:38
Medlem
Beror på.. Har man arbete så ska man absolut duscha en gång i veckan. Har man ett lite fysiskt arbete så ska man duscha två gånger i veckan. Och kalsonger och strumpor ska man byta varje gång man duschat. Är man arbetslös kan man duscha en gång varannan vecka. Ska man på intervju ska man absolut duscha innan och ha helt rena kläder på sig. På sommaren när det är varmt bör man självklart duscha mer än vanligt.
Senast redigerad av modv0074 2020-11-04 kl. 18:43.
Citera
2020-11-04, 19:17
Medlem
Borasare1980s avatar
Vistas man i hemmet med kroppsodör en hel vecka kommer hela hemmet lukta sunkig pungsvett för all framtid. Stanken kommer sätta sig i tapeterna. Klarar man inte av att sköta sin hygien är man i mina ögon en lägre utvecklad varelse än de flesta djur som åtminstone försöker tvätta sig själva.
Citera
2020-11-04, 19:19
Medlem
Traumereis avatar
Minst 1 Gång Om Dagen.
Citera
2020-11-04, 20:05
Medlem
Qusimotos avatar
Varannan dag duschar jag, att duscha varje dag är inte bra hudens fetter som kommer torka ut samt ditt naturliga skydd på huden försvinner.
Citera
2020-11-04, 20:21
Medlem
DrunkenZealots avatar
Säkert en trolltråd, men ändå.

I vilket fall som helst, så finns det bara fördelar att duscha. Vatten torkar inte ut huden, det är tvål och annat.

Varje dag minst en gång
Citera
2020-11-04, 20:47
Medlem
Är väl lite på gränsen om man skall umgås med andra dagligen.
Men duger väl ifall man är asocial, har en stillasittande livsstil och inte svettas mycket.
Rent hälsomässigt är det knappast någon fara. Tvärtom ger nog överdriven hygien större risk få problem.

Dushar 3-4 ggr i veckan i normalfall nuförtiden. När jag löptränade mycket blev det nästan dagligen.
Senast redigerad av sidsix 2020-11-04 kl. 20:52.
Citera
2020-11-04, 20:55
Medlem
Med dagens mått är nog 1 gång i veckan i underkant, själv duchar jag nu i princip varanan dag dag då jag sitter hemma och enbart umgås med frugan. I normala fall blir det 1 gång om dagen.
Men går vi tillbaka till 40-50 tal hade man enbart varmatten 1 gång per vecka talar vi 17-18 hundra tal så badade man kanske 2 ggr per år.
Men skall man träffa en partner så gäller det nog forfarande att försöka vara hel och ren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in