2020-11-04, 17:19
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Han är helt fantastiskt. Jäklar vad han kan snacka haha.

Man får liksom en känsla av att han kan pricka vartenda jävla county i landet på en blindkarta... Sjukt imponerande människa.
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Vad finns det för stimulans i att kalla varandra "lortar"?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/michigan-poll-watcher-scene-republicans-allegedly-witnessed-suspicious-vehicles-dropping-off-ballots /

Det här kan bli intressant.
Dessvärre bara rykten. Krävs konkreta bevis för att man ska kunna göra något.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Jag vet inte, tappade mycket respekt för Trump efter hans tal i morse ... "vi har vunnit, vi ska kräva att rösträkningen upphör"

Hur fan kan man säga så? Karln saknar ju förnuft och ödmjukhet totalt. Och han har ingen känsla för att agera taktiskt. Han borde ju inse att han någongång tjänar på att agera och bete sig normalt.

Han beter sig som ett fyllo med bokstavsdiagnos. Han är inte värd att vinna.

Jag kan tillägga att tills i morse höll jag på Trump men nu rann bägaren över.
Trump avslutade kriget i Syrien, fick den amerikanska ekonomin att blomstra, skapade en helt unik fredsprocess mellan Israel och Arabvärlden, och är en av yttersta få amerikanska presidenter som inte startat ett enda krig eller inlett en enda invasion. Man du tycker att han skall bort för att han uttryckt sig lite klumpigt i ett tal?
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Nej.

Trump är utredd och frikänd sedan ett bra tag, vilket du skulle ha vetat om du hade vetat hur man använder en sökmotor.

Det som inte är bevisat är att Trump visste om det, Att dom gjorde det är det dock.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_interference_in_the_2016_United_States_ele ctions#Intelligence_community du har en hel artikel med källor där men Fox News och Breitbart tog väl inte upp det åt dig.
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Vad tror ni, slutar Trump på 265 electoral votes? (270 krävs)...
Snacka om att falla på målsnöret i så fall, asså det känns riggat på något sätt..

Kom in 100 000 röster helt plötsligt och inte någon var på trump i en delstat skrivs det om på sociala medier. Trump anhängarna menar på allvar att det varit valfusk här.

Det är valfusk. Bekräftat från flera håll.
2020-11-04, 17:20
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Jo, men är 100% av rösterna Bidens? 138k röster under en och samma period med 0 till republikanerna, känns ju inte så sannolikt. legitimitetskris om inte annat.

Jaha, ja det noterade jag inte, men visst, om distrikten skickar in röster för Trump och Biden var för sig så skulle det väl kunna uppstå "pucklar" av det där slaget för båda kandidaterna vid olika tillfällen så fort ett större distrikt hör av sig.

Även om det skulle vara något så harmlöst som "haltande inrapportering" så ser det dock inte speciellt bra ut och öppnar onekligen upp för spekulationer om tvivelaktigheter. Sedan ska man väl heller aldrig säga aldrig. Kanske är det faktiskt tvivelaktigheter som är orsaken, men det känns omöjligt att säga säkert för en utomstående.
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Logiken USA har är samma som EU har. Fria stater som har ett visst antal representanter per stat. Det spelar inte bara roll hur många som röstat på ett specifikt parti, utan det spelar också roll hur många representanter som staten har att tillgå.

Det hade varit intressant att se hur många personer som röstat på de olika blocken i EU. Det är dock statistik jag inte lyckats gräva fram någonstans, men jag vet inte riktigt om det är fair game i EU heller.

Jo, fast EU är ju ingen nationalstat utan en union, EU kan inte diktera nationernas villkor på samma sätt som den amerikanska federala staten kan diktera villkoren för delstaterna, så jag ser inte jämförelsen som riktigt hållbar.
Har svårt att se någon delstat lämna USA exempelvis, om det ens är tillåtet enligt konstitutionen.

Sedan är makten helt klart skev i EU med, Sverige som tagit in en stor andel migranter, får inte betalt för det, medans länder som Polen och Ungern strösslas med pengar för ingenting.
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Enligt löst twtter är räkningen i PA tillfälligt stoppad eftersom det är natt. Kommer återupptas kl 10am ET.

När 64% av rösterna räknats i PA leder Trump mot Biden med 55.8% - 43.1%
Siffrorna ovan gällde kl 11 svensk tid idag. Då låg räkningen i PA nere.

Nu leder Trump mot Biden med endast 53.97% - 44.87%
(3,034,723 röster mot 2,523,086 röster)

Dvs Biden har knappat in mycket. Särskilt som det fortfarande bara har räknats 64% i PA enligt FOX. (jag tror de justerar denna siffra allteftersom - valdeltagandet är ju mycket högre i år så det blir fel att jämföra med förra valet - detta borde de presentera på ett mer proffsigt sätt)
Senast redigerad av Madagascar 2020-11-04 kl. 17:22.
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massa1212
Snälla, mer du som är blåst.

Hehe du som är naiv och blåögd. Öppna upp dina ögon. Du tycker som alla andra så du får ryggdunkar vid surdegsfikat.
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Varför pratas det så mycket (bland annat Bidens kampanjchef) om att Biden kommer ta hem pennsylvania? Han ligger ju 10% efter där. Vad missar jag?
Man är så pass självsäkra nu när man fuskar öppet. Faktum är att PA borde varit färdigräknat för flera timmar sedan.
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ericsson
"Svensk" judemedia är extrem. Kolla bara på de gäster som Tv4 och Svt har haft under natten & dagen. Det är pinsamt rakt av.
Oh ja, inklusive Förrädar-Freddie, han måste bara få visa sin nuna överallt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in