Citat:
Ursprungligen postat av
Chrille P
Alltså, jag är ju inte förvånad att det finns folk på Flashback som älskar Trump, men jag har lite svårt att förstå varför man som svensk boende i Sverige sitter och rapar mantrat ”MAGA”?
Vad är det som tilltalar dig som svensk boende i Sverige med Trump, är det bara det faktum att han är en vit, rasistisk auktoritär/fascist och du vill ha samma utveckling här?
Jag är genuint nyfiken.
För att folk tror att Trump är motpolen mot globalism, "eliten", de som vill införa The Great Reset, EU/FN, polisstaten och övervakningssamhället. Själv tror jag att han helt enkelt är kontrollerad opposition, man får hälften av befolkningen som är trött på hur samhället ser ut och hur det utvecklas att tro på en enskild man istället för att själva försöka göra någonting åt det.
Att folk tror på Trump är för att han blivit hatad av big tech, media och andra i 4 års tid, oavsett vad han har gjort så är det något fel med det. Frågan är snarare varför du tror att trump är en rasistisk fascist, är det för att media talat om för dig att tycka så? Tänk själv istället...