Citat:
Ursprungligen postat av
Legerdemain
Nu är jag med. Du får ursäkta, men det är inte helt lätt att hålla reda på allt i en flera hundra sidor lång tråd.
Du har i vilket fall som helst rätt. Jag kommenterade uppenbarligen utan att läsa den andre användarens inlägg ordentligt. Barack Obama startade inte några krig, vilket jag borde ha påpekat själv. Detta vet vi. George Bush gjorde det. Jag håller dock med om resten. Trump är ju inte ansvarig för Bushs vansinniga politik och stöttat den har han väl knappast heller.
Det är lätt att bland ihop inläggen i en tråd som denna där det rör på sig snabbt.
Ja, jag håller med dig om att man inte kan lasta Trump för vad Bush gjort. Visserligen var det det republikanska partiet som helt stöttade Bush men Trump var ju som bekant inte politiker då.
Att Trump inte startat krig är ett plus, men sättet att dra sig tillbaka från t.ex. Syrien har inte gagnat fred och nedrustning direkt. Titta på Turkiets agerande i regionen. Under Obama fick vi också en avspänning med Iran, efter decennier, något som Trump sopade undan. Det handlar mer om att starta krig eller inte. Det är lätt att kasta skit på USA, vilken president de än har, vad han än gör, men jag kan inte ställa mig in i hyllningskören att Trump gjort något riktigt bra jobb där. Men visst, det kunde ha varit värre. Du har USA lämnat ett vakuum efter sig, som andra nu tagit.