2020-11-04, 14:52
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Läs alla inlägg mellan 03-05 inatt. Och givetvis är amerikanska högers största dygd projektion.
Man vet att allt dom hävdar att vänstern gör gör dom själv två gånger om.

Ja, det var verkligen bra stämning mellan 03-05 under natten bland vi som hejar på Trump även med mig, men jag tittade på Fox News och Mike Wallace sa precis som jag tänkte då att det inte ännu igentligen har hänt något, utan det som har hänt visar endast att Trump fortfarande är i racet när han tog Florida, bland annat men det behövde inte betyda att han skulle vinna valet. Så igentligen var det alldeles för tidigt att utröna om Trump skulle vinna valet då, vilket vi ser nu.
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast vill folk i en stad som Las Vegas verkligen ha en Biden som president som kommer köra hårdare nedstängningar? Vill dom att staden skall gå under?

Uppenbarligen? Det jag säger baserar jag inte på hur man röstat tidigare val, utan de aktuella siffrorna. Trump har bara 45,4% av rösterna i Clark County, medan Biden har 52,9%. 72% av de förväntade rösterna har räknats där.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Varför har dom slutat räkna?
Svara på det istället.
Dom är klara.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickens
Georgia och North Carolina fortsatt blått.

Var ser du det? Här lutar de åt Trump: https://www.google.com/search?source=hp&ei=47CiX8T3L_GBjLsPt6i-mAQ&q=us+election+2020&oq=us+elec&gs_lcp=CgZwc3ktY WIQAxgAMggIABCxAxCDATIICAAQsQMQgwEyCAgAELEDEIMBMgg IABCxAxCDATIICAAQsQMQgwEyCAgAELEDE IMBMggIABCxAxCDATIICAAQsQMQgwEyCAgAELEDEIMBMgQIABA DOggILhCxAxCDAToFCC4QsQM6BQgAELEDOgIIAFBsWNcHYMgOa ABwAHgAgAHsAYgB0QaSAQUzLjMuMZgBAKABAaoBB2d3cy13aXo &sclient=psy-ab
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Just nu.

Biden: 238 röster
Trump: 213 röster

87 röster kvarstår att slåss om. Sätter "B" där jag tror Biden vinner och "T" där Trump vinner.

Alaska: 3 T
Nevada: 6 B
Wisconsin: 10 B
Michigan: 16 T
Pennsylvania: 20 B
Nordkarolina: 15 B
Georgia: 16 B

Ovan stämmer ju inte. Jag har räknat fel på 1 röst någonstans eller så är därifrån jag länkat fel.

Fast jag kommer fram till tydlig Trumpförlust. Varför såg det ut som Trumpseger imorse svensk tid?

Hur kan du tro Biden vinner Georgia och North Carolina när Trump leder i dom och typ 95% av rösterna redan är räknat där?
Avslutad
Citat:
Fast det är ett speciellt år. Om folket i Las Vegas röstar för en nedstängning så röstar dom för ökad arbetslöshet och ekonomisk ruin.
Ja, och då måste man ju önska dem lycka till och hoppas de får se sin dröm gå i uppfyllelse. Suit yourself.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Just nu.

Biden: 238 röster
Trump: 213 röster

87 röster kvarstår att slåss om. Sätter "B" där jag tror Biden vinner och "T" där Trump vinner.

Alaska: 3 T
Nevada: 6 B
Wisconsin: 10 B
Michigan: 16 T
Pennsylvania: 20 B
Nordkarolina: 15 B
Georgia: 16 B

Ovan stämmer ju inte. Jag har räknat fel på 1 röst någonstans eller så är därifrån jag länkat fel.

Fast jag kommer fram till tydlig Trumpförlust. Varför såg det ut som Trumpseger imorse svensk tid?

För att flertalet stater inte hade börjat räkna poströster ännu.
2020-11-04, 14:53
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Fast är Trump helt chanslös på Nevada? Får han dom 6 så har han ju råd att tappa MIchigan.
Trump väntas tappa GA (16) på poströster...
Medlem
Gavins-Friends avatar
Det här har jag missat. Upplagt för ett tag sen och inte sett det nämnas.

https://twitter.com/NVElect/status/1323939477060943877?s=19

Vad i helvete? Nevada stänger räkningen till imorgon!? Om det stämmer, får de ens göra så?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Svara varför det är ok med poströstning i Sverige men inte i USA.

Varför är det ok med 8 partier i sverige men inte usa? Helt annat system, och förutsättningarna för valfusk är betydligt högre, vilket ju har bevisats.
Medlem
W.Smiths avatar
Jag bryr mig inte nämnvärt om vem som vinner valet, är inget fan av Trump men har inget emot honom heller eftersom jag är ganska dåligt insatt i amerikansk politik.

Men det är ganska uppseendeväckande om en kandidat som är uppenbart pedofil (Creepy Uncle Joe på youtube exponerar Biden bortom rimligt tvivel) och dessutom kognitivt nedsatt vinner presidentvalet.

Undrar hur många månader han kommer att vara president isåfall?
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Trump leder fortfarande i Michigan. För Nevada kommer han inte vinna. Som det står nu gäller det väl vart Michigan svänger som avgör valet?

Ja, exakt. Han behöver att Georgia håller sig till Trump, samt behöver han Michigan och Pennsylvania för att vinna valet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in