2020-11-04, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Med det fetmarkerade, är det sannolikhet du pratar om? Dvs 93% sannolikhet att Biden vinner staten enligt Fox?

Ja du har rätt. Sannolikhet. Jag är trött. Jag ser inga vägar fram dock. Detroits svarta befolkning kommer att avgöra.
Medlem
Gusselbys avatar
Någon som sett och kommer ihåg var det stod att guvernören, eller någon annan pelle, i en av staterna gått ut och sagt att antalet inkomna röster överstiger antalet röstberättigade där? Trodde att jag hade läst det i DN men hittar det inte igen, ens på någon annan nyhetssida där jag har kollat nu. Kan ha gällt PA, Wisconsin, Arizona (eller någon annan ) - minns irriterande nog ej.
Medlem
Ann-Britt Ryd-Pettersson på svt känns som hon har problem att utföra jobbet ens. Blandar ihop ord och säger fel väldigt ofta känns det som. Nästan lite plågsamt att se på henne när hon står där i Pennsylvania och ska försöka vara saklig. Tycker lite synd om henne som är så känslomässigt engagerad i detta för det kan ju inte vara lätt att jobba när man bara vill sätta sig ner och fälla en tår. Hon är ju ingen duvunge utan hon har ju vart med ett tag så kan tycka cheferna på Svt borde haft koll på hennes känslor innan man satte henne i denna situation.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Absolut ingen Biden-fan.

Men.

Biden avslutade nagelbitaren dag ett med att säga att det var jämnt men att Demokraterna var optimistiska och att folket ska säga sitt.

Trump avslutar med att säga att det är valfusk, ändra sig till att Republikanerna vunnit och säger sen att han hoppas att man inte hittar några säckar med valsedlar och som läggs till räkningen.
Va snackar han om? Varför säger han det här

Antingen är det bara snömos eller så är det nån slags hundvissla om att just nu leder republikanerna och om man bara inte har för många postsäckar att titta i så ska det här vara en lock in.

Ja, det hade varit smartare och snyggare av Trump att säga att "det är jämnt men ser lovande ut, hoppas på ett snabbt och tydligt resultat men samtidigt måste vi vara säkra på att allt går rätt till". Hade varit mer statsmannalikt men samtidigt öppnat för att man i rättvisans namn vill ha rätten att undersöka eventuella oegentligheter.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Vad är det för människor som föredrar att företrädas av korrupta politiker? Det är synonymt med att sakna representation. Varför vill ni bli tagna i baken i val efter val av dessa yrkespolitiker? Det går inte att förstå. Jävla idioter är ni.

Eller en kapitalist som spelare golf och knullar sin dotter för dina skattepengar.
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusmarychain
Biden avgår inom två år pga ålder och hälsa och demokraterna tar in den betydligt fräschare Jimmy Carter!
Kamala Harris blir president. Hillary Clinton vice.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SladdenGBG
vi vann deal with it clownen kastas ut från vita huset hahaha
Vi?
Du känner inte till många som är mer emot Trump än jag är.
Däremot är desinformation bara till skada, oavsett om det kommer från höger eller vänster.
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Han har skämt ut sig bland anständiga människor. Melania kommer ta ut skilsmässa, var så säker!

Vem fan bryr sig om Melania tar skilsmässa? Är det det viktiga för en president som styr världens största ekonomi?
Medlem
Rammsbergs avatar
Enligt oddsen är Trumps möjlighet att vinna nu endast 22 procent. Igår låg det runt 33 för att sedan rusa till runt 80 procent i morse.

Biden vinner, (tyvärr?)!

https://odds.watch/trump-2020
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusmarychain
Biden avgår inom två år pga ålder och hälsa och demokraterna tar in den betydligt fräschare Jimmy Carter!

Honom hade jag gärna haft. Saknar mannen, trots att jag aldrig har varit i Amerika och föddes två och ett halvt år efter att han rök som president.
Medlem
Dentistlakares avatar
Hur ser det ut? Vinner mentalt handikappade Biden alltså?
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Ja, men kolla hur liten ledningen är och vad det är för röster som är kvar att räknas. Knallblåa counties som Wayne, Kalamazoo och Oakland har flest röster kvar att räkna, Trump hade behövt ha en ledning på typ 4-5% för att det skulle anses vara jämnt vid det här laget

Det är sant. Detroit har bara 63% räknat än. Det bådar inte gott för Trump. Han lär förlora valet ändå till slut men det är jämnaste valet sen 2000 helt klart

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in