2020-11-04, 12:23
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Trump kommer att vinna, tro mig. De är dumma nog att rösta på honom igen.
Medlem
Daniel501s avatar
"Frankly, we won this election." Donald J. Trump, November 4, 2020
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Om han också vinner Nevada ja, men det gör han inte.

Det behöver han inte.

För övrigt kan han fortfarande vinna i Nevada. Bara 67 procent av rösterna är räknade där och Trump är farligt nära Biden.
Medlem
40% chans nu.
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fodds.watch%2Ftrump-2020

Det blir den senile som tar hem det här.
Medlem
TuffRobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Valet tycks till stor del koka ner till samma stater som förra gången - WI, MI, PA, AZ... Wisconsin och Michigan ser ut att gå till Biden, och Hawaii och Arizona verkar vara ganska säkra för honom: det skulle ta Dem till 261 elektorsröster. Med Nevada (6) och Maine (4) skulle man landa på 271. Pennsylvania som mycket väl kan gå till Biden via de många poströsterna och absentee ballots i storstäderna skulle ge ytterligare 20.

Trumpkampanjen har lyckats bättre än jag hade trott med att få ut horder av sina väljare till valurnorna, men många av dessa röstade säkerligen *mot* Biden och Harris snarare än utifrån att de gillar Trump - det motsatta är förstås sant även på Dem-sidan.

Även om Biden vinner kommer det här valet inte att göra mycket för att börja överbrygga de djupa sprickorna i the Divided States of America. Och ja, tyvärr är många amerikanska väljare idioter med en djupt primitiv uppfattning om politik.

Just där ser man att du inte känner USA och amerikaner eller inte vill acceptera att detta folk är inte som du som europé (?), svensk(?).
Då du lâser ordet politik och uppenbarligen definierar politik enligt ditt perspektiv så är dom inte som du. Dom är amerikaner och politik andvänds främst som "tyvärr var jag bäst fast fick inte jobbet på grund av politik." (slickade inte röv, svågerpolitik eller affirmativ action typ)

Kan du förstå att skriva Och ja, tyvärr är många amerikanska väljare idioter med en djupt primitiv uppfattning om politik är inte ens okunnigt eller idiotiskt? Det är ljusår från amerikanen.
Senast redigerad av TuffRobban 2020-11-04 kl. 12:27.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Just nu leder ju Trump med över tre procentenheter i WI dock. Någon nämnde dock att det kan ändra sig i t.ex. GA.

Utveckla?
Nej, Trump ligger under med 0.3 i WI.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Fast statistiken visar andel oräknade röster.
Jo, men jag menar hur många av dessa oräknade röster som avlagts av svarta? För de röstar i allmänhet mer vänster än andra.
2020-11-04, 12:24
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest

Det är Kamala Harris man röstar på. Inte Biden. Alla vet att Biden är senildement och kommer behöva avgå.

Ja så brukar det låta från dåliga förlorare. Det är faktiskt Biden som blir president.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Ska försöka applicera Trumps strategi i mitt yrkesliv. Vid nästa upphandling som jag är delaktig i ska jag döma ut konkurrenterna som ogiltiga och utropa mig själv som vinnare. Felfri strategi som gör mig till vinnare oavsett utfall. Skämt åsido, har inte hela denna kampanjen och framförallt slutspurten bevisat en gång för alla att Trump är en förhatisk figur med beteende som en grinig treåring?

Skiter ärligt talat i den oerhört slitna och nedgånga Biden. Vill bara slippa hjälteförklaringen av Trump från hans hjärndöda och fanatiska följare. Aldrig förr har det handlat så lite om politik, aldrig förr har polariseringen varit större.

Och aldrig förr har negrerna ställt till med så mycket skit i USA.
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Tycker du att du ser objektivt på detta? Trump lyckades mot alla odds vinna 2016 rätt stort. Om du anser att han är en förlorare, då är din måttstock av vad en vinnare antingen helt omvänd eller väldigt skev. Detta valet är lite jämnare, oavsett vem som vinner så är motståndaren knappast en megaförlorare.

Nej, jag tror inte Trump är en megaförlorare. Jag använder bara hans typ av språk för skoj skull. Alltså att snabbt stämpla folk med något löjligt adjektiv och sedan spamma det i fyra år.
Medlem
NeoVains avatar
Om ni vill förstå hur partiska media är, jämför New York med Pennsylvania.

New York har 55.5% Biden och 43.3% Trump med 67% räknade.
Pennsylvania har 55.8% Trump och 43.1% Biden med 64% räknade.

Trump leder alltså större i Pennsylvanien(12.7%) än Biden leder i New York(12.2%) med liknande antal röster räknade.

De har trots detta redan fyllt i New York helt blått och påstått att den gick till Biden, gett honom de electorerna i sin "Total Score". Pensylvanien däremot påstår de att den är osäker... Trump får därmed inget för den.... Lika på alla media jag hittat.
Senast redigerad av NeoVain 2020-11-04 kl. 12:27.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Pennsylvania: 1.4 miljoner röster kvar att räkna, de allra flesta demokrater (>70%)

Ledning nu Trump: 600000 röster.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in