2020-11-04, 11:59
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Alla röster som har avlagts innan den 4 november 2020 ska räknas, ja, och Trump har inte påstått något annat. Däremot har han sagt att inga röster ska få avläggas efter den 3 november. Detta betyder att de röster som stämplats som 4 november inte borde räknas. Vänstern måste lära sig skillnaden mellan orden "voting" och "counting".
Röstningen är avklarad, den stoppade den 4 november. Eventuella röster med senare stämpel är ogiltiga. Det är självklart.
Men det är inte det Trump menar när han vill låta domstol avgöra.

Och var hamnar vi då? Kommer folk att rösta i kommande val om en domstol kan stoppa rösträkningen pga att valproceduren är långsam? Det är ju inte väljarnas fel.
Senast redigerad av humanlife 2020-11-04 kl. 12:02.
Medlem
Deferos avatar
Var ser man senast uppdaterade resultat? TV-kanalernas sändningar verkar vara före deras hemsidors siffror.
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Men det är fortfarande inge "TSUNAMI" <- Det ordet. Biden må vinna men det är ingen TSUNAMI eller jordskredsseger.
Min kommentar var menad som en pik mot de som menade att det fanns en röd våg att tala om till att börja med. Om republikanernas röster var en våg måste det segrande partiets röster rimligtvis vara något ännu större. I själva verket ser det mycket jämnt ut.
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusmarychain
Det genomskinliga med den här typen av uppenbart uppmärksamhetssökeri är ju att hade majoriteten av flashback lutat mot Biden, hade du gojjat om Trump istället.

Rekommenderar att du startar ett burneraccount på Twitter och spammar på posts där, går att få bra mycket mer uppmärksamhet kan jag säga.

Du är bara arg över att jag är för Biden & Harris. Snälla, citera inte mig om du inte tycker om mitt inlägg.
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Helt rätt. Trump står med byxorna nere. Förlorar mot den mest värdelösa presidentkandidaten i modern tid, kanske någonsin. Jösses.

Snälla utveckla ditt förträffliga resonemang, för att statistik talar fortfarande för Trump :

https://www.npr.org/
2020-11-04, 12:00
Medlem
Oddsen fortsätter åt samma håll.
Bet365

Biden 1.66
Trump 2.30
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Hur fan är Trump en diktator? Jävla idioti.

Är du utvecklingstörd? Vi diskuterar risken.
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Biden är mentalt handikappad. Klart Trump vinner över det.
Jag skulle snarare kalla honom lite dement. Trump å andra sidan är helt uppenbart personlighetsstörd.
Medlem
Ju mer invånare i ett County, desto mer blått.

Man ser ju samma tendenser i många stater. Las Vegas och Reno i Nevada. Milwaukee i Wisconsin etc.
Trump kommer aldrig vinna Nevada, alldeles för mycket röster kvar i Las Vegas som är blått.

Däremot tror jag det finns chanser på att han vänder Wisconsin, där de två stora (Dane och Milwaukee) snart är färdiga och resten är i stort sett rött
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Status?
Oförändrat. 0,3 procentenheter i Wisconsin. Superjämnt. De har räknat uppskattningsvis procent av rösterna.

I Michigan knappar Biden däremot in försiktigt. 83 procent, cirka, räknade just nu (11.59).
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Tro fan det inte händer något, de har ju pausat räkningen. Tror det är betydligt större risk att Trump tappar Michigan än att han tappar Georgia, då de fortfarande ska räkna poströster i den förstnämnda staten.
Jo, det verkar kunna jämna ut sig i Michigan. 16 elektorsröster står på spel.
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
De slutade räkna när de insåg att Trump kommer vinna. Nu försöker de trolla fram nya säckar med enbart biden röster för få honom att gå om.
Det känns onekligen lite så. Det går väääldigt, väldigt trögt nu på förmiddagen svensk tid.
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Det är väl inget konstigt. USA är en federation och i december väljer delstaterna vem som skall vara president of The United States*, inte vem som skall vara president of the people of The United states.

Inte konstigare än att vi inte t ex väljer EU-kommissionens ordförande genom "popular vote".

I USA får folket i delstaterna åtminstone vara med och påverka vem deras stat skall rösta på som president. I EU får vi inte det. Kanske borde man göra på samma sätt i USA - skippa det nuvarande presidentvalet och låta delstatsregeringarna välja.

Nu är var det inte staterna jag klagade på, utan diverse udda dragningar inuti staterna.

Vi låter EU vara utanför då det är en annan fråga men jag håller helt med om att det behövs en reform.
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag vill gärna se hans reaktion. Vilken njutning det hade varit.

Trump kommer bli galen om han förlorar. Hoppas vi får se det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in