Citat:
Ursprungligen postat av
Villon
Det handlar mycket om person när det gäller Trump - alltså hur man uppfattar själva människan. Han har en fantastisk förmåga att skymma i princip alla sakfrågor med sin egen gestalt. Därför blir valet mycket en fråga om vad man tycker om denne person - åt båda hållen. De som röstar på Biden gör det alltså till övervägande del därför att man inte står ut med tanken på personen Donald Trump som amerikansk president.
Jag tycker också att Trump har en synnerligen udda personlighet, men jag tittar mycket hellre på vad hans politik har och kan väntas få för konsekvenser. Jag har inte någon kritik mot Trumps politik eller några konsekvenser därav och struntar därför högaktningsfullt i hur han beter sig.
Det här hatet mot Trump började ta absurda proportioner för länge sedan. Jag kan inte förstå vad det är som är så oerhört provocerande med den mannen. Min gissning är att media och hela etablissemanget har framställt det som önskvärt att avsky honom att många gör det bara på ren rutin. Folk följer med som lydiga får eftersom de gillar att ha en fiende och tror att de skriver historia när de gnäller på hans personlighet, vilket de knappast gör.
Jag känner flera som ogillar honom skarpt utan att ha någon konstruktiv kritik att komma med.