2020-11-04, 10:26
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
För ca 10 timmar sedan gick rösträknarna hem i Pennsylvania och dom säger att dom ska räkna dom sista poströsterna på Fredag.
Det är det som Trump kallar för valfusk på twitter och i sitt tal, han påstår indirekt att dom tänker byta ut rösterna för att vända Trumps ledning med 13,7% i den staten till att Biden vinner.

Om det är sant att det fuskas vet jag inte men det är lite konstigt att dom slutar räkna rösterna och ska fortsätta två dagar senare.
Speciellt när det är just dessa röster som kommer att vara dom slutliga avgörande rösterna.

Så är vallagarna i Pennsylvania. Det är inget som bestämdes på kvällsfikat eller av skumma typer i kulisserna.
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
För ca 10 timmar sedan gick rösträknarna hem i Pennsylvania och dom säger att dom ska räkna dom sista poströsterna på Fredag.
Det är det som Trump kallar för valfusk på twitter och i sitt tal, han påstår indirekt att dom tänker byta ut rösterna för att vända Trumps ledning med 13,7% i den staten till att Biden vinner.

Om det är sant att det fuskas vet jag inte men det är lite konstigt att dom slutar räkna rösterna och ska fortsätta två dagar senare.
Speciellt när det är just dessa röster som kommer att vara dom slutliga avgörande rösterna.

Källa att någon har sagt att ”de ska fortsätta räkna på fredag”?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Håller helt med! Trump är skolad i den gamla skoolan. Han personifierar den gamla synen av en amerikan. Ksxig, lite dryg, starkt ego, stort självförtroende.
Han passar perfekt som amerikansk president.!
Han är inte globalist, vill inte kriga, vill värna om amerika som nation och skapa ett starkt usa. Det är därför han hatas av marxisterna som sitter i mediahusen runt om i västvärlden.
Trump är den bästa för USA, och ett starkt USA är bra för världen.
Medlem
arbetets avatar
Är jag den enda som tror att det hela slutar i ett enda stort antiklimax där Joe Biden i helgen erkänner sig besegrad?

Inga kravaller, inga utdragna rättsprocesser.

En önskan inför framtiden dock som jag inte vet men hoppas slår in. Att det Demokratiska partiet tar sig själv i kragen och reformera sig tillbaka till det antietablissemangs- och fredsrörelseparti det en gång var.
2020-11-04, 10:27
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Några här i tråden har hävdat att poströsterna kommer fullständigt ändra valresultatet, jag tror inte ni skall hoppas allt för mycket.

Av poströsterna i presidentvalet 2016 gick 48% till H. Clinton och 45% till D. Trump. Hur det blir detta val vet jag naturligtvis inte säkert, men det är nog inte alltför osannolikt att anta att det kommer vara något likartat.
I år har dock demokratiska väljare specifikt uppmanats att poströsta pga covid. Detsamma gäller inte republikanerna som generellt inte litar på poströstningen.
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Dyster stämning på SVT nu. Nu ska man smutskasta Trump så hårt det bara går. Stackarna

Helt otroligt.

Bekymmersamt.
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Okej. Men då kan man vara rätt säker på att Trump leder i PA och kommer ta hem den.

PA är 20 EC. Hur blir det med NC?

NC är 15. Den är färdigräknad, Trump vann.
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Menar du att 10000 personer i en småstad i Kentucky har samma problem och behov som 10000000 miljoner personer i New York? USA:s demokratiska system är fan så mycket bättre än skiten vi har i Sverige.

Jag menar att en röst ska vara värd en röst. Allt annat öppnar ju upp för idioti.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det framstår bara så när man som vänsterextrem svensk i vänsterextrema Sverige utgår ifrån att allt höger om en själv är höger.

Ja och många är de vänsterextrema när man som jag står strax till höger om Djenghis Khan.
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Dyster stämning på SVT nu. Nu ska man smutskasta Trump så hårt det bara går. Stackarna
Tyvärr hjälper inte det. Bättre att försöka ta det för vad det är och hoppas att Trump skärper sig.
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Fattar inte att både Georgia och North Carolinas räkning bara gick och dog. Om det inte är mot Trump så vet jag inte vad som skulle kunna vara för Biden? Sjukt. Ge Trump de 31 elektorsrösterna från dessa två stater.
Inga stålar att bet övertidsersättning.
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nej, exempel Wisconsin:
Kvar att räkna 16%
Biden ligger under med 3.6%
Ponera att 70% av kvarvarande röster är poströster till Biden...

Ha ha, är du sjuk ? Du kan inte räkna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in