2020-11-04, 09:24
Medlem
winningfeasts avatar
Det är väldigt konstigt att man har valt att sluta att räkna röster i både Georgia och North Carolina, någon som vet varför man har gjort det när det är så jämnt? Vet dem inte om att det är ett val, eller vad är det frågan om?
Medlem
Ska bli kul att se Robert Gustafsson göra parodi på jänkarna i studion i alla fall.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Belägg?

Och vad har du för straff för en sittande president som vill avblåsa en pågående rösträkning?
Idiot. Han vill att regelverket följs och att inkommande röster efter en viss tid inte ska räknas.
Det har aldrig varit tal om att stoppa rösträkning, det var en medveten felöversättning från Svt.
Medlem
Liepkalniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Nej, men det råder inga större tvivel om att han kommer göra det.

Exakt vad baserar du det på? Jag hoppas också på Trump, men vill inte ta ut segern i förskott. När jag korkar upp champagnen i morgon kväll skall det vara för att jag är glad och inte för att jag vill supa skallen av mig.
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahou
1) Med Pennsylvania, Wisconsin, Michigan och North Carolina har Trump åtminstone 274.

2) Det beror på vem du frågar och hur säker du vill vara.

3) Om det inte skulle bli lika...

När kommer man få svar från dessa?
Som jag förstått kommer Pennsylvania ta lång tid?
Medlem
Vågskålen tippar över till fördel Trump för mig nu.
Eftersom Galne Donald verkar vinna Pennsylvania så ser Bidens möjliga väg till 270 elektorer att gå över att vinna Wisconsin..vilket jag tror att han gör plus att han måste vinna Michigan.

Den som vinner Michigan kommer att bli president såsom jag nu ser det.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Belägg?

Och vad har du för straff för en sittande president som vill avblåsa en pågående rösträkning?

Belägg? Inga..jag säger bara att den som blir påkommen oavsett sida borde få ett rejält kok stryk sedan släpas till domstol. Det är ju en Quisling oavsett sida.
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Tja, jag vågar inte säga något, men en sak som talar mycket för Biden, det är att latinos där har röstat blått.
Men i t.ex FL så verkar latinos röstat republican.
2020-11-04, 09:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Varför kan man inte gilla republikanerna utan att gilla Trump?

Kan, kan man väl men för mig blir det uppenbart att man håller tillbaks enbart för att inte riskera att stöta sig med folk - man vill helt enkelt vara politiskt korrekt i högre grad än genuin eftersom det kan uppfattas som väldigt kontroversiellt att vara för Trump i PK-förgiftade Sverige. Den här typen av beteende blir vanligare och vanligare i SD och det är därför jag reagerar.
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Som sagt: varifrån får du denna information? Vilken statistik går du efter?
Rösträkningen. Följer vilka distrikt som är oräknade och hur Clinton presterade där 2016 (omkring 70% i ett flertal). Det lär ej svänga nämnvärt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liepkalnis
Tre frågor, avsedda för välinformerade som skippar önsketänkandet:

1. Kan Trump vinna även om han förlorar i både Arizona och Georgia, förutsatt att han vinner i Pennsylvania?

2. Finns det någon liten chans att vi har ett färdigt valresultat i dag, den 4 november?

3. Räcker det att komma först till 270 för att vinna?

1. Kolla följande karta:
https://edition.cnn.com/election/2020/electoral-college-interactive-maps#build-your-own

Du kan fylla i vinnare genom att klicka ett antal ggr på kartan. Det ser väldigt jämnt ut, de som röstat i förtid är till stor del registrerade som demokrater så Biden kommer att plocka procent, oklart om det räcker dock.

2. Nej. Det kommer troligen räknas hela veckan, går resultatet emot Trump kommer han starta en lång rad juridiska processer. Han kommer inte acceptera ett nederlag.

3. Ja.
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liepkalnis
I så fall är det väl avgjort att Biden vinner.

Han är mycket närmare 270 och har klar övervikt när det gäller poströsterna.

Vad pratar alla om? Hur skall Trump någonsin kunna vinna med dessa odds? Den som tror att Trump kommer att vinna får gärna förklara detta för mig.

Va??

Trump sa bokstavligen i hans tack tal för 1 timme sen att Team Trump ledde stort i alla delstater sen började "valarbetare sluta göra sitt jobb, gick hem, gick och sov m.m" sen sa han "As far as I am concerned we already won."

DONAL TRON WON!

Problem med det? Ta det med någon av de 80 miljoner som röstade på Trump och som har vapen, jävla pUSSY!

4 år till 4 år till 4 år till 4 år till 4 år till 4 år till 4 år till 4 år till 4 år till

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in