2020-11-04, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Han leder markant (exakt 5 procentenheter) med drygt 80% av rösterna räknade.

Än är det öppet... han va 10 upp när 73% va räknade så det går åt rätt/fel håll!
2020-11-04, 09:06
Medlem
Sqrbankens avatar
Trump ligger inte mil ifrån Biden längre i AZ noterar jag med 20% röster kvar att räkna men förstått det som att han är utropad segrare här. Vem är jag att ifrågasätta så sett men tycker morgonen varit lite kaotisk sett till hur experter tolkar det hela.
2020-11-04, 09:07
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
Relevanta stater

Wisconsin: Trump 51.3 - Biden 47.2 - 92% räknade röster.

Michigan: Trump 53.3 - Biden 45.1 - 73% räknade röster.

Pennsylvania: Trump 55.7 - Biden 43.1 - 64% räknade röster.

North Carolina: Trump 50.1 - Biden 48.7 - 94% räknade röster.

Georgia: Trump 50.7 - Biden 48.1 - 93% räknade röster.

Nevada: Biden 50.3 - Trump 47.6 - 67% räknade röster.

Arizona är också relevant men där är det kanske klart redan?
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liepkalnis
Är det i princip säkert att Trump har vunnit nu, så att man äntligen kan få gå och lägga sig?

De flesta här verkar tämligen säkra på det.

Är det önsketänkande eller är det verkligen så att allt tyder på att Trump kommer att ta hem valet?
Det kan man gott säga och jag tror att det blir fastställt till helgen faktiskt. Det gäller bara att hantera chocken hos alla Demokrater och deras Pundits först.

Får vi ett Concede Defeat-tal från Biden på söndag?
Medlem
Trump såg skakad och besviken ut när han höll sitt tal. Det självsäkra leendet var borta. Det absolut sämsta är på väg att bli verklighet, att det inte blir konsensus om vem som vann.
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trombonen111
Än är det öppet... han va 10 upp när 73% va räknade så det går åt rätt/fel håll!
AZ är nu officiellt deklarerat som Bidens.
Medlem
TonyBergmans avatar
Pågår rösträkning nu fortfarande eller kommer man få vänta tills imorgon?

Såg Biden tog Arizona nu.
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Förstår inte vad du inte förstår?

Säg att det är val i Sverige och tre kommuner återstår. Stockholm, Jokkmokk och Eslöv. Säg att du vet att Stockholm röstar höger och de andra vänster. Vänstern leder minimalt.

Tar du ut en vänsterseger då?
Förstår inte varför du behöver vara otrevlig. Det är fler än 20 distrikt som lutar åt Trump som inte är färdigräknade samt två storstäder som lutar åt Biden. Om vi antar att de små distrikten som lutar åt Trump fortsätter göra det så räcker det antagligen inte att två stora distrikt går åt andra hållet. Trump leder inte minimalt utan stort. Jag kan förstås ha fel, men kolla gärna kartan på fox och visa var jag tänker fel, som sagt finns det massor av Trumpvänliga distrikt som ej räknats klart också, de lär väl buffra honom tänker jag.
Medlem
Helt rätt av Trump att begära att Röster som inkommer idag efter 4am Amerikansk tid skall ogiltigförklaras. Tråkigt att SCOTUS inte tog tag i det redan tidigare när fallet skickades till dom gällande Pennsylvania om vad som skulle gälla. SCOTUS bara skickade tillbaka fallet obeslutat
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rendar
Biden sade något i stil med att vi får vara tålmodiga och invänta rösträkningen men att det ser bra ut. Trump utropade sig själv till segrare och anklagade sina motståndare för valfusk.

Biden sa att han har en bra känsla och att dem kommer vinna detta.

Trump sa att resultatet i flera stater var riktigt starkt och att han känner att han vunnit.

Vad är skillnaden?
2020-11-04, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Lyssnar du enbart på svt?
Jag har inte kollat på någon svensk media.

Jag googlar mest hejvilt på diverse amerikanska sajter och försöker bilda mig en egen uppfattning. Men kanske som jag skrev missförstår.
2020-11-04, 09:08
Medlem
winningfeasts avatar
Intressant analys om Pennsylvania, samt Fox News kommentar kring Georgia. Se nedanför:

Citat:
"It's not impossible for Biden to win PA at this point. But he faces a massive uphill battle."

Citat:
"Fox's Bill Hemmer says Georgia looks easy win for Trump at this point. Unless something major changes, I agree."

Källa: https://twitter.com/Wizard_Predicts

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in