2020-11-04, 08:22
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Sluta ljug. 60-70% av Pittsburgh och Philly har redan räknats! Sluta ljug.

Mår du riktigt bra? Det har lagts in massor med röster i Pittsburgh sen jag skrev det där. Philadelphia står på 49% så det innebär närmare 200 000 röster på Biden. Det kommer dessutom dyka upp poströster i storstäderna...
Medlem
postkrans avatar
Trump håller tal nu.
Medlem
Kongressen ser ut att gå mycket bättre för Rep än väntat.

Och man behåller majoriteten i Senaten.
2020-11-04, 08:23
Medlem
EyesWideShuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Enligt SVT's "valklocka" så visar det viss övervikt till Biden i nuläget. Lycka till säger jag bara.
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Så ser verkligheten ut just nu.
Vadslagningsfirmorna ger just nu Trump dubbelt så stor chans att vinna jämfört med Biden (67% mot 33%). Dessa företag lever på att sätta rätt odds och jag tror vadslagningsfirmorna är betydligt bättre på det här än vad SVT är:

https://odds.watch/trump-2020
2020-11-04, 08:24
Medlem
DjPuttes avatar
Sett till hur det ser ut just nu så tar Biden hem NV + AZ + GA + NC så får han 272 elektorsröster
Sett till hur det ser ut just nu så tar Trump hem WI + MI + PA så får han 259 elektorsröster

Så man kan säga Biden behöver INTE vinna rostbältet för att vida presidentskapet från Trump, Så som sagt inget är klart oavsett vad Trump säger just nu på scen.....
Medlem
Har jag rätt i att Biden behöver 75% av resterande röster för att vinna PA? Låg väl på max 70% av förtidsröster i PA i Bidens fördel så Trump lär vinna där. (Min beräkning är 2 048 849 röster kvar, 29% mer än de redan lagda. För att komma ikapp behövs 35% mer för Biden än Trump av dessa dvs 75%).

Finns även info om att election day-röster i AZ ligger på 64% Trump. Har de sista 20% i AZ 64% Trump så tar han hem även AZ.
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Nej, men han ledde med över 6% i Pen. Om vi räknar högt och säger att Biden får 66% av rösterna där så motarbetas 50% av Bidenrösterna av en Trumpröst.
Menar du att de övriga 50% av Bidenröster som i realiteten blir en tredjedel av totalen i dessa områden ska lyckas knapra in 6% trots att mycket redan är räknat?

I teorin inte omöjligt men låter mest som önsketänk.

Önsketänk? Möjligen Bidens önsketänk men inte en chans han ger upp om chansen finns. Demokraterna anser nog att det kommer komma sena poströster som hjälper dem...
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Det är uppenbart att man håller på och fuskar. Man har nu helt avbrutit rösträkningen, utan nån anledning? Nej, det här bör man inte acceptera.

Det är underligt om det inte finns någon naturlig förklaring. PA... kanske stänger de för att gå hem och sova.
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Intressant. Enligt uppskattning/ValU eller mätning?
Har du en källa?
De sa de på FF och SvTs valvaka
2020-11-04, 08:25
Medlem
Emolls avatar
Någon som kan förklara varför Republikanerna tappar Arizona? Det får ju ses som en skräll ändå.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Hur räknar du?

Om Biden tar NE-2 och AZ, enligt Fox News , så behöver han bara ta Michigan och Wisconsin.

Som sagt är oddsen ganska meningslösa. Folk går in hysteriskt för att de tror de är smarta. Förra året likadant fast då trodde folk Clinton längre än befogat. Jag hade satsat på Biden.
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Sägs att Trump tänker deklarera seger på sitt tal och sedan skicka ut militär på gatorna för att hålla ordning och reda, republikanerna är förbannade över att folk har lämnat lokalerna och gått hem för dagen, de vill att få kontroll över alla städer.

Läste du det på EXPOs hemsida?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in