Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Unik och kanske den bästa Flashbackaren?
Därför att Kalifornien är fullt med latinos och negrer. Vita ät ju en minoritet där. Dettar varför Kalifornien trots Hollywood och Silicone Valley osv (alltså tungt lukrativa ekonomiska industrier), ändå är i konkurs.
Ja alltså, om Biden tar hem popular vote så beror det på Kalifornien, men ca 40 miljoner röster har räknats nu och Trump leder fortfarande i popular vote. 40 miljoner röster är ett mycket bra statistiskt underlag för slutresultatet. Visst, popular kan svänga till Biden's fördel och då beror det givetvis på Kalifornien, men nu får Kalifornien inte så många elector votes att Biden vinner valet pga Kalifornien.
Hur som helst menar jag att det inte är omöjligt att Trump vinner rösterna i Kalifornien också. Senast en republikan vann Kalifornien var väl Reagan så sett, och efter 4 år har nog många amerikaner i Kalifornien insett att Trump inte är Hitler osv.
Vinner Trump Kalifornien så kommer Bill Maher att storgråta,lol. Det hade varit kul att se. Har Cenk Uygur börjat lipa än? I förra valet storlipade han när han insåg att Hillary hade förlorat, lol.
Inte en chans att Trump vinner Kalifornien väl? Ta många fler röster ån 2016 ja men inte att han vinner delstaten. Det tror jag absolut inte. Ang. Popular vote tror jag på Biden.
Aja sovdags. Känner att det väger över något åt Trump men långt ifrån klart. Känns som vi lär få vänta några dagar minst.