2020-11-04, 03:05
Medlem
pompomlitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahou
Måste bara understryka hur överlägset det är att följa amerikanska sändningar där de jobbar med siffror och kartor konstant. CNN har en kille som stretar på oavbrutet med procent på olika interaktiva kartor. Förklarar trender och jämför med tidigare år. Nya siffror varje minut i ett saftigt tempo.

Hos SVT intervjuar Carina Bergfeldt någon i en bar.

Kan bara hålla med CNN's sändning är mycket bra.
Medlem
I-van-Toers avatar
Trump har råd att förlora en kombination av North Carolina och Pennsylvania, 35 elektorer ihop. Men han har inte råd att förlora en kombination av Ohio och Pennsylvania, 38 ihop. Trump har endast råd att förlora 36 elektorer sen 2016.
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Vaknat nu.

Hur blåser vindarna?

Är det nåt ni är överens om? Seriös fråga.

Trump tar delstaterna han "måste" än så länge. Florida går till Trump, North Carolina verkar gå till Trump.

Oddsen är nästan jämna på Trump och Biden.

https://www.betfair.se/exchange/plus/sv/politik-betting-2378961
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Unik och kanske den bästa Flashbackaren?

Därför att Kalifornien är fullt med latinos och negrer. Vita ät ju en minoritet där. Dettar varför Kalifornien trots Hollywood och Silicone Valley osv (alltså tungt lukrativa ekonomiska industrier), ändå är i konkurs.

Ja alltså, om Biden tar hem popular vote så beror det på Kalifornien, men ca 40 miljoner röster har räknats nu och Trump leder fortfarande i popular vote. 40 miljoner röster är ett mycket bra statistiskt underlag för slutresultatet. Visst, popular kan svänga till Biden's fördel och då beror det givetvis på Kalifornien, men nu får Kalifornien inte så många elector votes att Biden vinner valet pga Kalifornien.

Hur som helst menar jag att det inte är omöjligt att Trump vinner rösterna i Kalifornien också. Senast en republikan vann Kalifornien var väl Reagan så sett, och efter 4 år har nog många amerikaner i Kalifornien insett att Trump inte är Hitler osv.

Vinner Trump Kalifornien så kommer Bill Maher att storgråta,lol. Det hade varit kul att se. Har Cenk Uygur börjat lipa än? I förra valet storlipade han när han insåg att Hillary hade förlorat, lol.
Inte en chans att Trump vinner Kalifornien väl? Ta många fler röster ån 2016 ja men inte att han vinner delstaten. Det tror jag absolut inte. Ang. Popular vote tror jag på Biden.

Aja sovdags. Känner att det väger över något åt Trump men långt ifrån klart. Känns som vi lär få vänta några dagar minst.
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Vaknat nu.

Hur blåser vindarna?

Är det nåt ni är överens om? Seriös fråga.

Trump håller tätt.
Medlem
Ni som ser på Svenska valvakor.

North Carolina kommer gå till Trump:

https://www.nytimes.com/interactive/2020/11/03/us/elections/results-north-carolina-president.html

"Probably Trump
81% Trump"
2020-11-04, 03:06
Medlem
Grisbrottarens avatar
Trump ligger bara 40k röster efter i Texas nu med 57% räknat och knappar stadigt in.
Det slår om till rött snart…
Medlem
LoversInJapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _mtini_
Inte en chans Texas blir Trump!

lol, Trump kommer vinna Texas.
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Biden plockar enkelt NC och OH. Trump kan då inte vinna. Han är körd.

Fortsätter trenden de senaste 10% som räknats, så kommer Biden inte plocka något av det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Samlade polls idag ger Biden 1.2% i PA. Detta ger på 2016 siffror en klar vinst till Trump. Tror alla funderat på denna men när siffrorna kommer så kommer han krossa i PA, jmf 2016.

Vill just nu se NC vända rött..

Var kollar du samlade polls?
538 säger 4,7%
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/pennsylvania/
Jag skrev Förresten fel, syftade på NC som pollades som +1 för biden och Trump förväntas vinna med +1,3 just nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Inte en chans att Trump vinner Kalifornien väl? Det tror jag absolut inte. Ang. Popular vote tror jag absolut på Biden.

Aja sovdags. Känner att det väger över något åt Trump men långt ifrån klart. Känns som vi lär få vänta några dagar minst.
Nej Kalifornien där har Trump inte en chans..
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Jag undrar hur bitter Hillary är inatt även om Biden vinner. Att han som gammal 78 årig senil man kan slå Trump men hon kunde inte måste gräma henne som fan. Hahha.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in