2020-11-04, 00:34
Medlem
SvenBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Denna är enkel.

Klicka bara på kartan och sedan de stater som börjat bli färgade så ser man resultat.

https://www.wsj.com/election-results-2020/
https://www.politico.com/2020-election/results/president/
tycker denna är mer illustrativ
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Mona Sahlin och någon ung tjej artist i SVTs valvaka?
Vad i helvete?
Sverige will be Sverige.
Avstängd
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
https://www.newyorker.com/news/election-2020/live-2020-presidential-election-results

Trump har 16 röster och Biden 10 röster.
Lite tunt underlag kanske....
Men tack för bra sida
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palpatine
Talade nyss med exhustrun i Texas. Hon identifierar sig som republikansk valjare och rostar normalt pa GOP. I detta presidentval sa rostar bade hon och hennes foraldrar pa Biden. Hon rostar inte for Biden, men rostar mot Trump som hon anser vara farlig for landets framtid.

Min exfru i Ohio röstade på Trump. Jag har för mig att hon glömde registrera sig i tid vid förra valet, och kunde därmed inte kunna rösta.
2020-11-04, 00:35
Medlem
sanchoos avatar
Vilken kanal följer valvakan bäst? Svenskspråkig.

Jag tycker att SVT har lite för många trumphatare
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chewgum
Vinner Biden så blir det upplopp.
Vinner Trump så blir det upplopp.

Det kommer bli långa veckor framöver för amerikanerna.

Vinner Biden blir det fest och alla blir glada. Inga fler rednecks I USA som skall påverka demokratin!

Jag förstår dock resonemanget för många amerikaner i sydstater. För dem handlar det om att ha tillgång till mycket pengar och att de kanske inte har samma förutsättningar.

Känns lite som att en typisk republikan är en norrlänning som jobbar inom transport.
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag vet inte, brukar man ta bort allt "jobbigt" när man räknar på saker som presidenter har gjort?

Ta bort finanskrisens effekter så gick det ganska bra och så, är det så du tänker?

Tar vi bort allt jobbigt om vi tar hänsyn till hur covid-19 påverkar arbetslösheten i världen?

Har du tänkt att covid-19 kommer att påverka oss för all framtid?
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Ja, och alla poströster.

Någon som har koll på hur "Unaffliated" brukar rösta?

Hittar inte länken nu, men har för mig det stod att de antagligen skulle rösta Biden. Vad man nu byggde det på vet jag inte.
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Har bara kollat på TV4 och såg nu Peg på svt

De kunde inte hitta mer kompetenta personer som skall prata om dessa frågor från SVT?

Tv4 hade ju Porseryd och Holst sol är vd för svensk-amerikanska handelskammaren.

Det kan ju vara så att dom som är kometenta inte vill figurera i SVT eller TV4?
+ att dom som är kompetenta inte framför dom åsikter som SVT och TV4 vill ha fram?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men du vet som tjuven gör, pekar på andra och klagar på kriminalitet. Jag hoppas du förstår att Donald är en figur som inte alls visar vem han är. Sen kan man hålla med, och det gör jag också, i vissa av de politiska ståndpunkter han intar. Som att bevaka gränsen till andra länder är viktigt och en del annat. Men han skiter i vilket bara han kan göra vad han vill i sitt liv. Han var ju en dokusåpaartist väldigt många år och det är det hans presidentskap går ut på nu. Att tjäna egna pengar och att ha en rolig såpa så att folk kan titta på honom Finns ju inga gränser för hur mycket uppmärksamhet han kräver.

Så många som röstar på hon, eller de flesta om inte alla förstår inte att han är ett tomt skal. Ytan är bara påhittad.

Nja, alltså jag respekterar och accepterar din åsikt då du verkar ha en juste attityd men det är inte alls min syn på saken. Min uppfattning är att Trump är ovanligt genuin och ärlig för att vara en politiker och det också är därför folk röstar på honom.
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfTheIdiots
Oavsett vem som vinner blir det kul att se hur den andra sidan reagerar.
Det här snacket om de två sidornas våldsbenägenhet är bara
förebyggande skademinering. Våldsvänstern (BLM, ANTIFA) kommer att löpa amok oavsett valutgång, eftersom de inte motiveras av politik utan möjligheten att plundra.
2020-11-04, 00:36
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
När stänger North Carolina sina vallokaler?

Det var ju någon jävla dåre i North Carolina som stormade en vallokal. Det finns säkert fler dårar där som måste stoppas, innan dom kan stänga butiken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in