2020-11-03, 22:42
Medlem
getbusys avatar
Vad i helvete gör Peg parnevik där? 😂😂😂😂😂
2020-11-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det är ungefär som i Sverige där medlemmarna bestämmer vem som ska bli partiledare för partiet. Det hade inte varit roligt om andra partier kunde bestämma vem som ska bli partiledare för motståndarpartiet.
Det är två olika saker, precis som du har det i Sverige. Vill du rösta på PARTILEDARE så ska man vara medlem i partiet, det är helt logiskt, rättvist och korrekt. Men att få rösta i allmänna val, då blir det bara absurt och idiotiskt att man måste vara med i ett visst parti först. Borde röcka gott och väl att man bara är registrerad, utan att behöva välja partibok.
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Eller så gör vi det enkelt och förbjuder all form av ekonomiskt stöd till presidentkandidater (eller partier i länder som Sverige)
Nått bör göras den saken är klar, om omfattningen blir så omfattande kanske det inte behöver bli.
Men det krävs nått, för det ser inte bra ut.

Alltid varit fascinerad över att man legaliserat korruption såpass många länder.
Det behöver givetvis inte vara korruption var gång eller ens nära, men att den finns där är ett problem i USA.

Även se till att politikerna i hus och senat slipper jaga pengar, och istället arbeta med samhällsfrågor.
Dom får ju inte jaga pengar på capitol hill, så dom har hyrt in sig i lokaler runt capital hill.

Detta är en fråga som bara kan lösas att bägge sidor går in och säger nu är det bra och nu är det över.
Medlem
Aakkes avatar
Vänstermänniskor, kan de inte ta in lite AFS Paludan eller åtminstone republikanska väljare osv för att jämna ut vågen.

Snacka om att vilja vinkla o tuta i svenskar en ensidig bild.

Som att Gud hörde mig, en Trump anhängare.
Medlem
estrelladeoros avatar
Varför låter man en blåst bimbo som Peg Parnevik kommentera presidentvalet i SVT? Vad har hon att tillföra? Rena rama dagisnivån
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Inget snack?
Men vad med alla latinos i Texas som röstar Biden?
https://en.wikipedia.org/wiki/Hispanics_and_Latinos_in_Texas

Det är ju inte direkt till Trumps fördel att han återupprepade gånger de senaste 3 åren kallat mexikaner för kriminella drägg.

Det är inte många röstar av minoriteterna. Vid förra valet 2016 röstade bara 55 % av 222 miljoner.
Medlem
Pope666s avatar
vart följer ni valvakan? jag kollar på svt men är så 100% för Biden så lite trist. Mattias Karlsson gjorde bra ifrån sig och wahlström hoppade på han för att han stödde Trump.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ldz2
Jävlar i min låda vad Parnevik förstår sig på saker, undrar vad det kostar skattebetalarna att ha denna allvetande expert i studion..

Och klimatpåverkan? För hon simmade väl knappast hit...
Medlem
Sqrbankens avatar
Blivit sugen på att spela också... Men om det är nått jag har religiösa krafter emot mig i så är det inom spel så tror jag avvaktar.

För att hålla till topic: till er som spelar, har oddsen på Biden/Trump sjunkit under kvällen? Frågar i politiskt intresse eftersom det är en intressant indikator i vad som stundar.
2020-11-03, 22:44
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
CNN ska tydligen släppa en exit poll om 20 min. Men vallokalerna har inte stängt än.

Från vilka delstater gör de denna exit poll?

Deras "första" exitpolls brukar vara turnouts och liknande, alltså uppgifter som det inte råder embargo på.
Medlem
Sperssons avatar
.
Amerikanska börserna steg kraftigt idag.
Har Wall Street räknat in en Trump-seger redan?
Medlem
falukorvstjockisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Texas går till Trump. Inget snack .
Det måste det verkligen för att Trump ska ha en chans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in