2020-11-03, 21:53
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
En annan svensk som känner till Florida väl är Bosse Hansson

https://www.friatider.se/bosse-hansson-utvisas-fr-n-usa-p-livstid

Oturligt nog för honom finns det ingen som vill se hans röv på Instagram så han går bort.

Vilka fler "experter" kommer svenska media bjuda på ikväll för att analysera amerikansk politik?
2020-11-03, 21:54
Medlem
Triremers avatar
Var redo med miniräknare. När det börjar drar ihop sig kan ni utifrån antalet röstet, antal räknade röster samt ställning beräkna hur stor andel en kandidat i underläge behöver vinna av de rösterna som ännu ska räknas. Det är t.ex. orimligt att Biden eller Trump vinner 70% av kvarvarande röster när en stor andel redan räknats.

Jag tror att Trump vinner detta. Hans valspurt är starkare. Dessutom spelar popular vote inte så stor roll och det är det de flesta opinionsmätningar speglar. Även opinionsmätningarna visar lite mer Biden än vad utfallet lär bli eftersom att många konservativa undviker att svara på frågor om politisk ställning.
Medlem
Sqrbankens avatar
Min bror har sedan en tid dejtat en "hardcore liberal" och tror jag aldrig pratat med någon irl som hatar Trump mer än henne. Hon verkar dock ambivalent. Nej, aldrig att hon skulle rösta på Trump naturligtvis men ambivalent eftersom hon minst skrivet knappast är speciellt imponerad över Biden heller.

Tvärtom. Hon ser det som ett hån att hennes parti inte kunde leverera något bättre. "Are they serious? Biden?!". Givetvis garanterar en röstskolk (eller registrera sig men rösta på en Marvelkaraktär/nonsens eller hur nu en amerikansk valsedel fungerar) en Trumpvinst men tror demokrater likt henne själv kanske skiter i vilket utan snarare använder sin röst som ett stort, fett finger mot sina egna. "You better be serious next time!!".

Vad vet jag. Den enda amerikan jag öht talat med angående valet. Tar ändå upp det i tråden eftersom demokraternas egna förakt mot gubbtjyven man grävde fram kanske inte alltid räknats in i folks - inte minst i mediala experters - ekvation.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Kostar foxnews? Vilket organ väljer ni att se på? Av ideologiska skäl ser jag inte på svensk media.

Fox news lär väl köra en live stream på sin youtube kanal
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyltpatrullen
Kräkvarning: Reinfeldt på fyran.

Fyfan. Sen när finns det folk som efterfrågar Reinfeldts åsikter om någonting överhuvudtaget?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Jag frågade om Pensylvania och Georgia, inte nevada... Är nevada en swingstate?
Nevada är extremt viktigt att vinna om Trump förlorar Pennsylvania.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Kostar foxnews? Vilket organ väljer ni att se på? Av ideologiska skäl ser jag inte på svensk media.

Här kan du se på Fox News live: https://planetnews.com/live/fox-news.html
2020-11-03, 21:55
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Dessa före detta politiska gästerna suger alltid för dom kan inte riktiga vara fria att säga vad dom tycker i tv.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skyltpatrullen
Kräkvarning: Reinfeldt på fyran.
Jag tackar för varningen även om jag inte har TV4. Omtänksamt inte desto mindre - det där jävla Quislingen vill man inte se i onödan
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
Clark County gjorde att Trump förlorade Nevada 2016 med en hårsmån.

Är Clark Country den största delstatsområdet i Nevada?
Bannlyst
Rekordhögt valdeltagande väntas...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
OKEJ INTERNET

JAG SATTE PRECIS 10 000 kr på Unibet

Trump vinner + republikanerna tar både huset och senaten.

Oddsen är vansinniga! 38.40!!

Jag är helt övertygad om att jag kommer gå hem med 384 750kr

Då jävlar bjuder jag hem på fika gubbar!

Jag gillar dammsugare.

Hur länge till kan man beta på valet? När kommer de första resultaten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in