2020-11-03, 21:22
Medlem
TheSlyFoXs avatar
Har svårt att tro att sleepy-joe kan engagera folk i den utsträckningen som krävs när det kommer till kritan.. en vissen krukväxt har ju mer energi!
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Varför satte de inte henne direkt? Nu med BLM-skiten så vore väl hon perfekt att få in direkt och alla inom vänstern/liberalerna som skriker om en kvinna som president?
Varför ta en omväg via Biden?

Litar man inte riktigt på KH:s förmåga?
För ett Trump enkelt skulle vinna mot henne.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Eh nej? Det var Fredrik.

Det var väl ändå hans son Erik..
2020-11-03, 21:23
Medlem
Emolls avatar
Trump leder just nu med 143.609 röster i Florida.
Medlem
Rolf på TV4 är djupt inne i drömmar nu. Texas röstar på Demokraterna. Alla som har förtidsröstart har gjort det på Dem. Endast Dem tänker på hela folket. osv osv
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Hoppsan, här kom Carl Bildt och Margot Wallström in som experter i svt. Blir säkert mycket pro Trump här
Avslutad
Stark nyrekrytering i Florida av unga republikanska väljare enligt SVT's valexpert. Det blir lamdslide Trump.
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
För ett Trump enkelt skulle vinna mot henne.

Jag köper det.

Man behövde alltså en man mot Trump. Man vågade inte chansa en gång till med en kvinna. Eller?
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Verkar som Trump bara utökar sin ledning i Florida som stänger vid midnatt.

Vad tror ni om Florida? Kan Biden komma tillbaka trots att det är valdag?
Han förlorar Pennsylvania så det spelar ingen roll. Till och med hans egen kampanj börjar inse det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSlyFoX
Har svårt att tro att sleepy-joe kan engagera folk i den utsträckningen som krävs när det kommer till kritan.. en vissen krukväxt har ju mer energi!

Är väl mest Trump som engagerar, både för och emot.
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag skrev det här i den andra tråden kort innan den stängdes, men skriver det här också, för det kan vara viktig information som inte bör förbises:

Omöjligt att förutspå vem som vinner
Därför att:

Republicans röstar i stor utsträckning på röstningsdagen i lokal, även om de kan få stå i sex timmar för att rösta (orsak: de litar inte på poströsträkningen). Så kommer alla dessa röster in samtidigt i klump idag under dagen och de måste räknas.

Democrats röstar i stor utsträckning via brev/poströstning och de kan fortsätta droppa in tills den 5:e nov. Så måste de räknas.

Så jag är lite orolig över att det först kan komma se ut som en landslide för Trump, men att Biden kommer knappa in mer och mer.
(Inte för att jag förstår vilka troglodyter som skulle rösta på barnhårsniffande shillen Biden.)
2020-11-03, 21:24
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Jag tror inte vi kommer se en stor skillnad mellan Republikaner som har valt att röst på Demokraterna och vice versa, jag tror dem allra flesta som tyckte Trump var bra 2016, tycker att han är bra även 2020. Sen finns det en del som tycker att han har gjort en del grejer dåligt, men samtidigt så finns det tvärtom Demokrater som tycker att han har gjort ett bättre jobb än förväntat och kommer då välja Trump.

Splitten kommer alltså antagligen vara ungefär likadan som 2016, däremot kan den demografiska fördelningen av röster att ha ändrats där afroamerikaner kanske kommer rösta mer på Trump detta valår än 2016.

Håller med, det man oftast ser är rörelserna är mindre.

Enda stora förändringen tror jag är Svarta och Latinos som sannolikt ökat röstningen väsentligt för Trump (Svarta från 8% till 13-15%) samt (Latinos +40%), detta främst för att Clinton var duktig på att skrämma dem kring att Trump var Rasist-Nazist och skulle starta 3:e Världskriget m.m.

Trump 143.609 övertag i Florida

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in