2020-11-03, 14:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Du har rätt. Sett ur statsminister Löfvens perspektiv har han inget att vinna med nedstängningar. Vaccinet är på gång. Svenska folket vill inte ha hårdare tag. Massmördaren Anders Tegnell har hjärntvättat svenska folket och att hans strategi massmördar ytterligare 5000-10000 svenskar är det ingen svensk som bryr sig om. Tegnell har ju "räddat ekonomin" och framförallt hållit uppe priserna på BR/villor i Stockholm vilket är det heligaste för medelsvensson. Löfven är nöjd. Tegnell är nöjd. Medelsvensson är nöjd.

Om statsminister Stefan Löfven har någon heder i kroppen bör han i dagens tal tacka svensk media för dess stöd.

8 personer i samma sällskap på restaurang. Är det inte lite patetiskt?
Bryr sig viruset om vilka som sitter i samma sällskap? Max 8 vid samma bord, men drar man isär borden är det okej. Säkert väldigt verkningsfullt....
Hade väl varit en sak om man maximerat antalet besökare, eller haft en gräns för besökare per kvm eller liknande, men det blev väl för svårt...
Citera
Medlem
Trndsttrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Därför att det är en helt annan miljö på ett sjukhus. Munskydd används bara i sterila utrymmen och i samband med operationer. Det används aldrig i patientkontakt med patienter som ligger inlagda på sjukhus i en vanlig sjukhussal. Det märks att du aldrig rört dig i sjukhusmiljö. Sluta gissa en massa och göra en massa antaganden när du inte har koll. Det blir bara en massa fel då.

Du har ju uppenbarligen inte en jävla aning om hur covid-vårdande avdelningar på sjukhus ser ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK, om folk har den inställningen så är det inte konstigt att smittan nu sprids som den gör.

Jag hoppas att man kommer att stänga alla gym, f.ö.

Jag är också singel och har inga barn men har fan inga problem med att sitta hemma varje helg orkar inte bli sjuk då isolerar jag mig helt isåfall
Citera
2020-11-03, 14:39
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Har du någon källa på detta?

Låter otroligt då det totalt under hela tiden avlidit 10 personer i åldersgruppen 20-29 och 46 personer i åldersgruppen 40-49.
Det där är FHMs siffror. Helt otroligt vet jag inte om det är? Har ju blivit ganska uppenbart med tiden att covid-19 i störst usträckning drabbar äldre. Fortfarande ingen i gruppen 10-19 år som avlidit exempelvis.

På det sättet är det en lömsk sjukdom eftersom yngre inte verkar ta spridningen på lika stort allvar och därmed agerar motor i fortsatt spridning vilket spiller över till äldre och sköra.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
31 nya dödsfall har rapporterats det senaste dygnet. Hittills har 5 969 dött med covid-19 i Sverige, visar Folkhälsomyndighetens senaste statistik. Totalt har 134 532 smittfall registrerats i landet sedan pandemin bröt ut. Det är en ökning med drygt 10 000 sedan i fredags.
Sverige håller på att förlora mot Coronaviruset!

https://c19.se/

https://covidstatistik.se/

Jag ser det som att vi redan har gjort det, men det kan förstås bli än värre. Tycks dock inte finnas någon uttalad vilja att nå något annat resultat.
Citera
Medlem
Citat:
OK, om folk har den inställningen så är det inte konstigt att smittan nu sprids som den gör.

Ja otränade människor som undviker fysiska aktiviteter brukar ha den inställningen.
Citera
Avstängd
Inga munskydd trots att WHO säger att det är viktigt, överväger ni det igen eller står ni fast?

– Vi överväger allt hela tiden. Vi tycker fortfarande att det är viktigt att hålla avstånd, jag har svårt att tro att munskydd på exempelvis fester skulle vara något som fungerar.

Alltså vad i helvete babblar denne stolle om, får frågan om skydd och börjar då prata om att munskydd på fester inte har något effekt?..
Totalt oseriös.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:

Det är denna inställning majoriteten har, och det är därför vi har denna situation. Och det kommer förbli så.
Citera
2020-11-03, 14:40
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Dessa 2 under 49 måste haft underliggande sjukdom?
För att du vill det eller? Det är ingen som MÅSTE ha haft underliggande sjukdom, det finns en hel del som dött ändå eller blivit allvarligt sjuka.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Nej men gymmet som jag är på 6-7 dagar i veckan.

Gymma hemma istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ja otränade människor som undviker fysiska aktiviteter brukar ha den inställningen.
Nej men jag tänker på mina kollegor på infektion och IVA.

Du kan träna hemma. Det gör jag och är i bra form fö.
Citera
2020-11-03, 14:41
Avstängd
– Det är inte i kollektivtrafiken man smittas utan det är på arbetsplatser. Därför är det viktigt att jobba hemifrån istället, säger Tegnell.

#TegnellVet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in