2020-11-03, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Du tror inte nedstängning kommer svida i mångas plånböcker?

Har redan påverkat mitt jobb och plånbok. Tack vare att så många skiter i det och inte bryr sig.

Det funkar uppenbarligen inte att "ta ansvar tillsammans". Jag säger bara sanningen, folk bryr sig bara om det påverkar deras ekonomi
Citera
2020-11-03, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Snälla du !
Det är ju uppenbart. Om munskydd kan stoppa viruset på sjukhus då kan det göra det i bussen och tåget och tättbefolkade allmänna utrymme oxå.
Varför tror du att man använder munskydd på sjukhus?!

Därför att det är en helt annan miljö på ett sjukhus. Munskydd används bara i sterila utrymmen och i samband med operationer. Det används aldrig i patientkontakt med patienter som ligger inlagda på sjukhus i en vanlig sjukhussal. Det märks att du aldrig rört dig i sjukhusmiljö. Sluta gissa en massa och göra en massa antaganden när du inte har koll. Det blir bara en massa fel då.
Citera
Medlem
På skolorna i Madrid är det munskyddstvång, hela tiden. Dessutom har de alla fönster öppna. Hur de skall hantera vintern har de inte kommit på än.

Allt enligt en bekant i Madrid med barn i skolan.
Citera
Medlem
Stockholm har 3,317 rapporterade fall idag, högre än hela Tyskland.
Citera
2020-11-03, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Re är uppe i 1.65 nu i Sverige! Det motsvarar en fördubbling på en vecka!
Vad räknar du med för inkubationstid?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Svensken är en individualist som vägrar avstå från förlustelser.

Jag vill inte avstå från gym, restaurang, bio m.m.
Jag är beredd att ta hänsyn och önska att siffrorna går ner.
Men att så många människor går på gym, restauranger m.m är för att vi inte upplever det som problematiskt.
Sjukdomen är helt enkelt i särklass värst riktad mot äldre och sjuka.
De ska vi ge den bästa vården.
Men vi ska absolut inte stänga ned samhället för de 90-95 procent av medborgarna som inte har problem med detta virus.
Det är min åsikt och andra får givetvis stå för sin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
"Corna är över" "Låga dödstal än så länge så ingen fara" "Finland, Norge och Danmark kommer snart ikapp oss" "Sveriges ekonomi har gått bättre än länder som har stängt ner" "Det är bara en förkylning, en influensa" "Bara äldre som dör" - Flashback och resten av Sverige.

Äh, jag orkar inte bry mig längre. Svenskar bryr sig inte och tar inte det på allvar och det gör inte regeringen heller. Jag får väl fortsätta socialt distansera mig, använda munskydd och tvätta händerna. Resten får göra vad dom vill

Jadu man får inte ens klaga folk blir sura och säger att jag är löjlig iallafall dom i min omgivning och då är vi vuxna tragiskt
Citera
2020-11-03, 14:28
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Har du någon källa på detta?

Låter otroligt då det totalt under hela tiden avlidit 10 personer i åldersgruppen 20-29 och 46 personer i åldersgruppen 40-49.
Det är FHM:s siffror från idag jämfört med siffrorna från i fredags, det var 9 st avlidna i gruppen 20-29 och 45 i gruppen 40-49 i föregående uppdatering.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis

Inte fler än 8 personer får sitta vid varje bord.

VARJE BORD?!?!?!?!?!?!!?!?!?!?!?!?!!?!?!?!?!!?!?!?!?!?!? !

Vafan är det för jävla Alprestaurang glockenspiel restaurang steakhouse han snackar om?

Hur ofta sitter det 8 vid samma bord?

Steffe HÖJER antalet sittplatser vid borden!

Folk satt högs 4 vid ett bord, nu sätts bord ihop på restauranger för att ÖKA antal sittandes tillsammans.

Spridningen är för långsam. Man ska börja köra långbord för att öka tempot. Annars kan Belgien eller Tjeckien hinna först till flockimmunitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guti
Restriktioner i tre veckor för de regioner som kommit till tals. Vad gör tre veckor egentligen för smittspridningen? Är det mest ett sätt så folk ska förstå allvaret och inte ruttna tex om restriktionerna skulle vara fram till jul?

Det borde vara böter...
Citera
2020-11-03, 14:29
Medlem
Dbloodss avatar
Orkar inte ens reagera eller ta in vad folkhälsomyndigheten eller svetsarn har att säga. Vi har ju förstått sedan i Mars exakt hur Sveriges förhållning kommer att vara och förbli. Ni verkar fortfarande förvånande efter deras pressträffar idag?

Det kommer aldrig stängas ner något, det kommer aldrig bötfällas etc.
Citera
2020-11-03, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Dagens danske tal:
73700 prøver, 1353 smittede og 4 døde. Positivprocenten nærmer sig 2,0.

27/10:
45700 prøver, 745 smittede, 1 død.

20/10:
37000 prøver, 529 smittede, 2 døde.

Lille nedgang i antal indlagte. Nu er der 169, heraf 22 på IVA.

Har kollat på de danska testerna och hört en del om hur det fungerar.

Många tvingas att testa sig (inte bara sjukvårdspersonal) varje vecka eller oftare - även de som haft covid 19.

Av dagens 73700 prover så var det bara runt 22000 som testades för första gången.

Har försökt leta efter liknande statistik i Sverige men inte hittat det.

Om man testar massa folk även utan symtom så sjunker ju andelen positiva testsvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in