2020-11-03, 13:48
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Helt oväsentlig information, och ett tydligt utslag av hybris.
Men jag är inte förvånad. Löfvén sa i våras att om det är nåt land som ska klara det så är det Sverige. Detta om ”världsledande”, ”framkant”. ”världsklass” mm är väldigt viktigt för den interna Sverigebilden.

Självklart ska personalen uppmuntras, och självklart ska folket känna att de är i trygga händer.
Men här har man kört ner i diket. Bekämpning av smitta handlar om just bekämpning, och inte om en final i hockey-VM ...
I princip säger hon att andra länders vårdpersonal är värdelösa jämfört med vår. Det verkar inte som att man vill kämpa tillsammans med andra länder.

Samtidigt uttalade sig Tegnell om att vår sjukvård var bättre än den i Italien. Till saken hör att sjukvården i Lombardiet tillhör den allra bästa i Europa. Italiens ambassadör i Stockholm gillade inte det han hörde.
Citera
2020-11-03, 13:50
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
4 per bord kan jag tycka men 8 är alldeles för mycket
Om alla människor använde sig av både hjärna och hjärta skulle vi klara detta mycket bättre. Det är ju övertydligt att mängder av människor skiter i vilket och kör sitt eget egorace.
Citera
2020-11-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Samtidigt uttalade sig Tegnell om att vår sjukvård var bättre än den i Italien. Till saken hör att sjukvården i Lombardiet tillhör den allra bästa i Europa. Italiens ambassadör i Stockholm gillade inte det han hörde.

Ja, det känns aningen respektlöst att ta Italien som exempel. Omöjligt att som första stora utbrottsområde för ett helt nytt virus göra det utan konsekvenser. Vi ska snarare vara tacksamma för den kunskap Italien gav oss.
Citera
2020-11-03, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Hoppas du på lockdown o att en stark ledare berättar för dig om saker o ting...Som ett litet barn

Nej men att böta dom som inte följer reglerna hade hjälpt! Varför ska vi vara så speciella i Sverige? Om det är en pandemi så borde samma regler gälla över hela världen
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaHarLiggerDetTill
Det vore intressant om någon reporter vågade fråga

"Hur är ni så säkra på att det var just de allmänna råden som trycker ner smittan i våras och försommaren, och att det inte var den sommarsäsongens effekter som trycker ner stor del av smittan?"
Hela Europa har begripit att det främst var våren som tryckte ner smittan förra gången. Det är nog endast Tegnell&co som fortsättningsvis tror att det hade nått med deras goda råd att göra.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Oj.. Tack! hade ingen aning om att denna person fanns!

Vad är problemet med Ivor Cummins menar du... att han redvisar fakta utan att blanda in känslor?

Jag har sett endast ett par klipp med honom men i mina ögon verkar han mer vettig än alarmisterna på Flashback och de stora mediahusen.

Bevisa gärna motsatsen på samma systematiska, pedagogiska sätt med tydliga källhänvisningar utan den lite snorkiga attityd så kanske jag kan ta dig på alvar.

Problemet med Ivor Cummings var att han såg en case-demic, när det i själva verket var viruset som låg och brusade under ytan likt en magmakammare. Nu när det briserar får vi det nerkört i halsen. Förnekare älskade ju att köra ner Ivor Cummings i vår hals. Nu kommer notan av förnekelsen. Jag undrar hur den där svenska läkaren som satt och nickade i hans video känner sig nu?
Citera
2020-11-03, 13:52
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, nu har det blivit för sent igen. Hade vi haft lockdown i fyra veckor nu, så hade smittan varit nere på en nivå som gick att kontrollera...

Och sen kommit tillbaka igen så fort restriktionerna lättats på.

Fattar ni lockdownförespråkare ingenting?
Citera
Medlem
Citat:
Om alla människor använde sig av både hjärna och hjärta skulle vi klara detta mycket bättre. Det är ju övertydligt att mängder av människor skiter i vilket och kör sitt eget egorace.

Ja tyvärr. Därför borde man införa böter då hade folk skärpt sig! Min svärfar ville till Ullared och blev minsann sur för jag inte följde med.. snacka om egoism trött på vårt samhälle
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
"Maxgräns införs på restauranger i hela Sverige, man får inte vara fler än åtta personer i ett sällskap vid samma bord."
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Nej. 8 är för om man är en större familj, det var FHM väldigt tydlig med. Man bjuder inte in 5 andra om man är en familj på 3.

Gränsen borde vara satt till max 2 vuxna + alla sina egna barn (som är under 18 år).
Citera
2020-11-03, 13:53
Medlem
Madagascars avatar
Det nya med max 8 i ett sällskap på restaurang har det med julborden att göra?
Citera
2020-11-03, 13:54
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Nej. 8 är för om man är en större familj, det var FHM väldigt tydlig med. Man bjuder inte in 5 andra om man är en familj på 3.

Citat:
Nej, du ska bara gå ut med familjen inte några andra. J Carlson förklarade det som att om man är tre i familjen sitter man tre, man bjuder inte med sig ytterligare fem grannar eller dylikt. Är man fler än åtta i en familj så måste msn dela på sig på restaurangen.

Ja det blev tydligt när Johan Carlson förklarade.
Men Löfven är väl inte direkt känd för att få fram information rakt och tydligt i sina framträdande.
Citera
2020-11-03, 13:54
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Och sen kommit tillbaka igen så fort restriktionerna lättats på.

Fattar ni lockdownförespråkare ingenting?

Nej, för då kan man smittspåra. När var och varannan är smittad, så finns det inga resurser som räcker till för att spåra allas kontakter. Efter en lockdown börjar man från början med en låg smittspridning, och då finns resurserna. För övrigt fattar jag inte, varför våra myndigheter inte har utbildat smittspårare. Det finns ju massor av arbetslösa och permitterade som skulle kunna arbeta med detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in