2020-11-03, 12:47
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tror ärligt talat inte det kommet ett skit ur den pressträffen. "Håll i och håll ut" kommer det att heta, sen händer inget mer. Förutom att ännu fler kommer bli sjuka då. Det kommer hända. Kanske får vi en paus runt Jul. Sen får vi hoppas på vaccin, men vi får nog en tredje våg framåt våren också. Sen blir vi förhoppningsvis vaccinerade.

Du har rätt. Sett ur statsminister Löfvens perspektiv har han inget att vinna med nedstängningar. Vaccinet är på gång. Svenska folket vill inte ha hårdare tag. Massmördaren Anders Tegnell har hjärntvättat svenska folket och att hans strategi massmördar ytterligare 5000-10000 svenskar är det ingen svensk som bryr sig om. Tegnell har ju "räddat ekonomin" och framförallt hållit uppe priserna på BR/villor i Stockholm vilket är det heligaste för medelsvensson. Löfven är nöjd. Tegnell är nöjd. Medelsvensson är nöjd.

Om statsminister Stefan Löfven har någon heder i kroppen bör han i dagens tal tacka svensk media för dess stöd.
Citera
2020-11-03, 12:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du kanske har en ljudfil där man hör honom säga det? Jag letade på nätet och hittar mest suspekta bloggar och penningtiggande pajasar på YT som återger det, med egna ord, ungefär som du.

Källa var: https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fsamnytt.se%2Fsverige-fortsatte...eten-ovetande%2F

Regeringen börjar sopa igen sina spår uppenbarligen.
Citera
2020-11-03, 12:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Källa var: https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fsamnytt.se%2Fsverige-fortsatte...eten-ovetande%2F

Regeringen börjar sopa igen sina spår uppenbarligen.

Det var ännu en suspekt sida.
Citera
2020-11-03, 12:52
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Kan det var något helt annat?

LAS eller regeringskris kanske!?

Haha nä det tror jag inte.
Läget håller på att försämras i Sverige med ökad smittspridning och de börjar bli nervösa. Så de vill flagga för att de är ansvarsfulla och är på tå (vilket vi vet att insikten hos regeringen kommer alltid efter olyckan). Samt inhysa allvaret i allas gemensamma ansvar.

Det är lätt att vara förutseende om man är smart så slipper den dumme ursäkta sig med att det är lätt att vara efterklok.
Citera
2020-11-03, 12:52
Medlem
Citat:
Halland blir nästa region att införa FHM:s lokala rekommendationer. (Blir det 6 totalt nu?)

https://press.regionhalland.se/posts/pressreleases/inbjudan-till-presskonferens-om-lokala-allman

Borde bli hela landet, därav PKn
Citera
2020-11-03, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Frågan är om det blir munskyddspåbud idag. Jag tvivlar men är försiktigt förhoppningsfull.

Det er 50/50 om det er nye tiltag, eller ny bitrædende statsepidemiolog, Ivor Cummings.
Citera
2020-11-03, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ingen större poäng med lokala restriktioner ändå med detta viruset vad det verkar...
Citera
2020-11-03, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Ingen större poäng med lokala restriktioner ändå med detta viruset vad det verkar...

Kollade just in Schweiz siffror på worldometer.

Hade vi i Sverige redovisat på det sättet hade denna tråden gått bananas.

Jag föredrar nog ändå vårt sätt, med en viss eftersläpning.
Schweiz brukar ju ändå vara ett föredöme i många frågor enligt mig iaf.
Citera
2020-11-03, 12:58
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut

"– Nej, för jag har varit på ställen som är så mycket värre, som under ebolaepidemin -95. Jag litar också mycket på den kunskap som går att läsa sig till. Det är mycket farligare att gå över ett övergångsställe i stan.
Enligt myndigheten Trafikanalys dog 34 gående personer i trafiken år 2018. År 2019 dog 27 personer.
Hittills i år har 5 910 personer dött med covid-19 i Sverige.
"

Vilken stad skulle det gälla?

Karl är uppenbarligen skogstokig.

Han kanske tyckte att flockimmuniteten gick för långsamt. Så han gav lite bensin till det hela vilket vi kommer att få se idag. Även om nu flockimmunitet inte existerar.
Citera
2020-11-03, 12:59
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
På lunchekot nyss nämndes att Västerbotten och Norrbotten antagligen också kommer införa de lokala rekommendationerna.

Klustersmitta sa de... I hela landet eller!? Sverigeklustret.
Citera
2020-11-03, 13:01
Avstängd
Citat:
På lunchekot nyss nämndes att Västerbotten och Norrbotten antagligen också kommer införa de lokala rekommendationerna.

Klustersmitta sa de... I hela landet eller!? Sverigeklustret.

De rekommendationerna har visat sig ha 0 effekt hittills så ja, lycka till.
Stockholm var smockfullt ända sen de "rekommendationerna" trädde i kraft.
Citera
2020-11-03, 13:01
Medlem
"Regionalt stabsläge införs i Västra Götaland med anledning av den skenande smittspridningen.
Under förra veckan, vecka 44, bekräftades närmare 3 000 fall – dubbelt så många som veckan innan. "

Winter is Coming.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in