2020-11-03, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
En sak som oroar mig är NPVIC (National Popular Vote Interstate Compact). Det betyder att 14/15 stater har lovat att rösta på den som vinner popular vote. Antag att Biden vinner popular vote, men Trump vinner 270+ elektorer. Det är bäddat för kravaller utan dess like om detta fullföljs och Trump inte vinner enligt hur valsystemet fungerar.
Verkar dock mestadels vara tydligt blåa stater. New Mexico kan möjligen vara en toss-up. Vore hilarious om Donald fick popular vote - skulle de rösta på honom då?
2020-11-03, 12:42
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Trump verkar underskattad än en gång. Siffrorna har friserats till på slutet.
En sak är klar, om Biden vinner så kommer aldrig möjligheten tillbaks med en president som vill rensa upp i byråkrat- träsket o inte smörar för gammelmedia. Den chansen kommer aldrig tillbaks, Trump är helt unik i det avseendet.

Touche. Och rensas behövs det.
2020-11-03, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Jag har bettat mer än 5 tusen. Känner många andra som gjort detsamma.

Jag har också bettat mer än 5 tusen. Vi pratade om Svenska Spel - där kan du inte betta mer än 5 tusen, men på alla andra sidor så går det bra. Killen påstod att han hade bettat en miljon på Svenska Spel. En uppenbar lögn som behövde dementeras.
2020-11-03, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Så du sväljer allt som media servar dig.. allt i små munsbitar för att du inte ska behöva/orka sätta dig in i ett ämne?
Så där lite Insta/Snap/FaceBook vänligt. Kort klipp, gärna lite sensation och sedan växla mellan många olika ämnen.

On Topic: Trump har förmodligen en poäng i det han säger om COVID19... jag tycker du skall ta dig dessa 45 minuter det tar att kolla igenom denna länkade video (som nu är borttagen från Youtube) och sedan försöka skapa dig en egen uppfattning om det kanske finns en uns av sanning som denna jurist och även Trump påstår.

https://www.algora.com/Algora_blog/2020/10/04/german-corona-investigative-committee

Utbilda dig.

Tror du behöver utbilda dig!

Finns ingen grund i det du säger. Men fortsätt att dricka hans Koolaid

Jag får inte min information från media. Men du behöver nog lämna din källare och sluta sluka upp det som sägs på Flashback 😂 vilken tomte!
2020-11-03, 12:46
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
Du bevisar bara vilken tomte du är. Svenska marknaden styrs av den internationella marknaden.

Det är just nu, enbart på Betfairs marknad, omsatt drygt 3,5 MILJARDER på vem som blir president. För att spela ner endera kandidaten åt något håll så krävs det 1,5 miljoner kronor per punkt - dvs från t.ex 1,65 till 1,64.
Hedge one's bet...slå upp det, finns säkert en å annan pengatvättande, bling-bling tokig, ryss som gör det idag.

Men för all del, sluta inte upp att tolka dessa rörelser, kanske de leder till något.
2020-11-03, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
TRUMP TÅGET HAR INGA BROMSAR!!

Lil Pump, gick upp på Trumps scen igår
Lil Wayne,
6ix9ine,
Kanye West,
50 Cent,
Wocka Flocka,
Kodak Black, och Ice Cube har nu alla ställt sig på Trumps sida.

Episk kommentar av 50cent: "I don't want to be 20cent."

Nu tar vi bolsjevikerna!

Ska vi snacka rappare har tydligen Eminem för första gången tillåtit att politisk kampanj använder hans musik:

https://www.youtube.com/watch?v=5p3iMZBzW7M
2020-11-03, 12:48
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Du har inte funderat på hur valresultatet kan påverka dig, Sverige och världen?
Det verkar ju på något sätt vara mera "normala" tankar än att få lite roliga Youtubeklipp.

Jo. Det som för mig är viktigast med en amerikansk ledare är att den inte startar nya krig men samtidigt förblir en motbalans mot Kina och andra stormakter. Hade inte trump valts 2016 så hade dom invaderat de resterande delarna av Syrien, avsatt assad och lämnat Syrien i ett liknande skick som Libyen numera är i. Förmodligen hade dom även förklarat krig mot iran 2018-2019.

Jag kommer ihåg hur europeiska pampar grät av ilska när trump de-eskalerade deras part i konflikten. "Han överger de stackars kurderna buhu, hur kan du förhandla instället för att starta en offensiv, sluta dra tillbaka trupper buhuhu"

"Va!! Hur fan kan du bara skicka några bomber för att ta ut endast Suleiman, du skulle invadera och tillsätta en helt ny Iransk regim ju buhuhuhu"
Senast redigerad av postkran 2020-11-03 kl. 13:00.
2020-11-03, 12:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vilka här tror att Trump vinner? Motivera era svar!
Jag. Varför? Objektivt bästa presidenten USA någonsin haft sen George Washington.
Allt han gör är FÖR amerikanerna. Det är sånt man vill höra. Om Löfven började tillvarata svenska intressen så hade jag åtminstone respekterat honom.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-11-03 kl. 12:51.
2020-11-03, 12:50
Medlem
Roliga är att ni Trump-fanatiker helt och hållet missuppfattar Trump. Ni pratar om samma opportunistiske populist som hade paret Clinton på sitt bröllop när han gifte sig med Melania och var de facto god vän bägge Hillary och Bill innan han i sann opportunistisk anda vände bägge ryggen när han själv ville bli vald.

En miljardärsson vars far var en ökänd skattefifflare, likt sin son vilket vi numera vet och Donald har gett alla i sin familj minus yngsta dottern och frun högt politiska roller.
2020-11-03, 12:52
Medlem
doggydees avatar
Amishfolket i Pennsylvania har nu bestämt sig för att rösta Trump. De kommer även låta sina kvinnor rösta denna gången. Nästan 100 000 röster i bara PA. Det här kan svänga valet till Trumps favör.

https://twitter.com/stillgray/status/1323585475672596481
2020-11-03, 12:55
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Fast 50 har väl backat? Jag tolkade det som det efter att läst att han ångrade sig. Tror det var AB jag läste det. Och skulle inte förvåna mig om han ångrat sig.

Ja, han blev piskad tillbaka till plantagen. Bittert för honom, när han äntligen tog sig över taggtråden. Nu blir det fortsatt tillvaro med att plocka bomull.
2020-11-03, 12:55
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
TRUMP TÅGET HAR INGA BROMSAR!!

Lil Pump, gick upp på Trumps scen igår
Lil Wayne,
6ix9ine,
Kanye West,
50 Cent,
Wocka Flocka,
Kodak Black, och Ice Cube har nu alla ställt sig på Trumps sida.

Episk kommentar av 50cent: "I don't want to be 20cent."

Nu tar vi bolsjevikerna!

Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Amishfolket i Pennsylvania har nu bestämt sig för att rösta Trump. De kommer även låta sina kvinnor rösta denna gången. Nästan 100 000 röster i bara PA. Det här kan svänga valet till Trumps favör.

https://twitter.com/stillgray/status/1323585475672596481
Fascinerande nyheter! HIGH ENERGY!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in