2020-11-03, 12:00
Medlem
Dbloodss avatar
Det var flertal stora fester i helgen, bara i huset bredvid mig var det brakfest med 25+ pers. Flertalet kollegor var på halloweenfester. Ett väldigt stor fest gick av stapeln i lördags, 400 gäster...detta i en region med skärpta restriktioner.
Citera
2020-11-03, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
"Sweden has fallen" a la World War Z

Inte ens "råden" har någon inverkan.

Inte ens Tegnell klarar ju att följa råden.
Nyligen fastnade han på gruppfoto, på en restaurang, tillsammans med ung tio personer, de flesta personal, som jag fattat det.
Citera
2020-11-03, 12:01
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det är nog bara en svensk minister som kan förvånas när vårens elände börjar gå i repris.

Vilken Flashbackare som helst insåg att detta kunde komma.

Det är väl just detta 95% av landet fasat för sedan i våras? Att det skulle ta rejäl fart i en potentiell andravåg? Haha ”ingen kunde tro detta”.
Citera
2020-11-03, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Det är väl just detta 95% av landet fasat för sedan i våras? Att det skulle ta rejäl fart i en potentiell andravåg? Haha ”ingen kunde tro detta”.

Haha snacka om att idiotförklara sig själv.
Citera
2020-11-03, 12:05
Medlem
Sooks avatar
Personer med ikke-vestlig herkomst udgør hver fjerde bekræftede corona-tilfælde i Danmark.

Det viser ny Fokusrapport fra Statens Serum Institut (SSI), skriver Ritzau.

Det er en større andel, end hvad gruppen udgør af befolkningen. Her har knap ni procent ikke-vestlig herkomst.
Citera
2020-11-03, 12:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Jag undrar hur stor spridning Tegnells citat 'Det är farligare att passera ett övergångsställe' har lett till?
I och med det citatet slappnade folk av. Nu kommer vi bland annat får se konsekvenserna av just det. Och nu måste de börja städa upp efter det i form av kanske nya lokala restriktioner.

jo jo och det är väldigt passande att uttala sig så om ett okänt virus..
Citera
2020-11-03, 12:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Statsminister Stefan Löfven har kallat till pressträff klockan 13.15.

Nu jävlar ska ni få se!!

Utskällning kring hur dåligt det svenska folket har skött sig och sist men inte minst,

TVÄTTA HÄNDERNA!

over and out!

Det är nog ungefär så det kommer låta ja.

Samt hans floskel om att "hålla i och hålla ut". Förväntar mig inget nytt, förutom någon symbolåtgärd. Man ska inte lyssna så mycket på dessa gossar, utan istället göra det man kan för att utifrån bästa förmåga skydda sig själv och sina anhöriga. Tror tyvärr det kommer bli mycket värre innan det blir bättre. Den stora sociala arenan - skolan - kommer man inte att röra. Ingen distans där inte. Man riktar in sig på nöjen istället..., så länge de inte förlorar för mycket pengar.

Vad det här kommer att innebära i vårdskuld vill jag inte ens tänka på.
Citera
2020-11-03, 12:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Inte ens Tegnell klarar ju att följa råden.
Nyligen fastnade han på gruppfoto, på en restaurang, tillsammans med ung tio personer, de flesta personal, som jag fattat det.

haha nej är det sant?
herregud.
antar att han tycker det är kul att utnyttja kändiskapet lite.
jävla tölp.
Citera
2020-11-03, 12:09
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Skåne har rapporterat 302 dödsfall nu, varav 287 har rapporterats av FHM. Det ska bli intressant att se hur många av de femton som saknas FHM väljer att släppa idag? 3-4stycken max skulle jag tro, annars blir det för tydligt att dödsfallen ökar.

Alla dessa 15 har rapporterats de två senaste veckorna, så det är frågan om nya dödsfall.
Det är ju märkligt att antal dödsfall haltar. FHM publicerar ju alla smittade rakt av från regionerna.

Håller FHM på och debatterar med regionerna vad som ska räknas som ett covid-dödsfall?
Citera
2020-11-03, 12:10
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Jag undrar hur stor spridning Tegnells citat 'Det är farligare att passera ett övergångsställe' har lett till?
I och med det citatet slappnade folk av. Nu kommer vi bland annat får se konsekvenserna av just det. Och nu måste de börja städa upp efter det i form av kanske nya lokala restriktioner.

Ja, det är makabert att uttala sig på det sätter, oavsett kontext och att han enligt FHMs damage control menade att han ju arbetat med ebola osv. Idiotiskt rent ut sagt och skrämmande när det kommer från en statsepidemiolog.
Citera
2020-11-03, 12:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Nog bland det dummaste han sagt. När dog det 6 tusen personer på våra övergångsställen senast? På 6 månader. Den mannen är inte seriös. Det är tydligt.
Citera
2020-11-03, 12:11
Medlem
sannes avatar
Bra att region Stockholm öppnar (?) upp sin hemtest just torsdag så inte de ökade smittade blandar sig in i sändningen PK på torsdag kl 14:00. På så sätt kan Anders Tegnell säga att Stockholm i alla fall klara sig bra :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in