2020-11-03, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Igen, lägg en mille på Trump på Svenska spel och se vad som händer med oddset.

Du får inte lägga en mille på Svenska Spel, är du trög i huvudet?
2020-11-03, 11:23
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
"Little Pimp" också 💪😂

https://youtu.be/w-5MnfXxY8c

Haha va fan?

Little Pimp ain’t black - Sleepy Joe
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av energyfusion1234
Jag förmodar det kan finnas risk för våldsamheter om Trump vinner. Någon som har information om dessa uttalanden, vid sidan om media?
Alltså hört nåt som inte står i media?
Det kommer absolut att ske, marxisterna kommer inte att akseptera ännu en valförlust mot Trump (De har ju iofs inte aksepterat valresultatet för fyra år sedan heller).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
Titta så lite du kan!

För det första så får du inte lägga 1 mille på SVS. Du får spela max 5000kr.

https://www.betfair.se/exchange/plus/sv/politik-betting-2378961

Där har du marknaden hela Europa och stora delar av övriga världen lirar på. Liksom i många andra sportmarknader så styr denna marknad vad spelbolagen har för odds. Alla måste rätta sig efter Betfair.

Kommer en svensk och spelar maxinsats på Unibet och tio andra EU-spelbolag så rör det inte oddset över huvud taget.

När det spelas på en division 3 match i Sverige utomlands , och med stora summor, påstår du då att inte oddset ändras här hemma?
2020-11-03, 11:26
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Frågan är inte "varför får vi inte bära vapen" utan "varför förbjuder staten oss att bära vapen?" Det är så man ser det i USA och det är också så konstitutionen är formulerad. Second amendment ger inte medborgarna rätten att äga och bära vapen, utan man betraktar det som en naturlig rätt och det konstitutionen säger är att staten inte får kränka den.

Jag gillar den tanken, och med en annan analogi blir det ännu tydligare; Konstitutionen ger dig inte rätten att leva. Den förbjuder staten att ta ifrån dig rätten att leva. I formuleringen döljer sig skillnaden mellan frihet och förtryck, individ kontra stat.

Japp, du har helt rätt.

Yttrandefrihet tex. I Sverige tror vi att den rätten kommer från Staten. När det ör som du säger. Staten eller någon annan får inte kränka den.
2020-11-03, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
När det spelas på en division 3 match i Sverige utomlands , och med stora summor, påstår du då att inte oddset ändras här hemma?

Du bevisar om och om igen vilken inkompetent individ du är.

Det finns inga internationella styrande marknader på inhemska svenska Division 3-matcher. Så där förflyttar sig oddset om du spelar en femhundring. Och där är spelbolagen livrädda för stora insatser.
2020-11-03, 11:27
Medlem
Sperssons avatar
.
Nu rasar oddsen för Donald J Trump hos spelbolagen
2020-11-03, 11:27
Medlem
Allt jag kan läsa mig till tyder på att Biden tar hem det denna gången. Vad säger ni?
2020-11-03, 11:30
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är kraftiga rörelser på bettingmarknaden. Jag "vet inte" vad som är grunden för detta men Bidens favoritskap sänktes drastiskt från 65% till 61,2%. Trumps "chans" har gått upp från 35% till 37,8%. Biden är alltså favorit att vinna valet.

I sammanställningen saknas Betfair, det kan vara en förklaring men även dom sänkte igår från 69% favoritskap för Biden till 66%.
Bettingen lever sitt eget liv. Vi får inte hänga upp oss på det.

Det har varit svårt att följa tendenserna och strömningarna för övrigt, jag är lite besviken att det inte finns bättre sammanställningar. FiveThirtyEight sorterar för mycket, det går inte helt bra att bedöma vilka institut som är seriösa.
Det drar ihop sig till ett jämnare val än vad många tror. Trump har gått långsamt framåt en hel vecka nu, frågan är hur långt han når.

Bettingsidorna är totalt ointressanta, även om de givetvis kan visa på trender, men det vet vi först med facit i hand. Odds styrs främst i syfte att maximera vinsterna för bettingbolagen samt minimera deras risker.

Oavsett vem som vinner valet, och av vilka skäl de må vara, så vill bolagen gå med vinst. Därför är oddsen en indikator över vad folket (eller snarare spelarna) tror samt hur "fega" eller "våghalsiga" de är. Dessutom är ett amerikanskt val långt och man har kunna spela på detta länge. Spelbolagen har alltså en historik att förhålla sig till i sin strävan att minimera risk och maximera vinst.

Jag spelade på Trump förra valet till 5 gånger pengarna. I ett tidigt skede under valvakan rusade oddsen på Trump i höjden. Jag kommer inte ihåg exakt, men det var typ 9 gånger pengarna under en kort tid. Därefter sjönk det som bekant och slutade på strax över 1 innan man stängde spelet. Under denna berg- och dalbana så förändrades givetvis inte kandidaternas chanser rent objektivt. Rösterna var redan lagda och skulle nu bara sammanställas.
2020-11-03, 11:31
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1323534663453913093?s=20

Ni Trump hatare måste väl ändå dra lite på smilbanden till detta.

Det här ger många positiva vibbar och det ger många entusiasm. Han är smart och en underhållare.

Han är en clown och song- and danceman. Passar bra på scenen med sämre i Vita Huset.
2020-11-03, 11:31
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
"Little Pimp" också 💪😂

https://youtu.be/w-5MnfXxY8c

Haha, dråpligt

"Little Pimp! Does everybody knows who he is?"

Ja, Trumpen visste det uppenbarligen inte och inte jag heller får erkännas. Man ser vilka artister som Trump lyckas drafta...
2020-11-03, 11:35
Medlem
Zloths avatar
Det här valet blir spiken i kistan för USA. Förbered er på kaos.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in