2020-11-03, 10:37
Medlem
Sover Tony?

Norge +795. Stigande trend enligt VG.

https://www.vg.no/spesial/2020/corona/?utm_source=corona-widget&utm_term=d7#norway
Citera
2020-11-03, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Stabsläge i Uppsala:
- https://www.expressen.se/nyheter/region-uppsala-gar-upp-i-stabslage/

"Under gårdagen gick Region Uppsala ut med ett nytt krav på invånarna:
– Vi menar allvar med de skärpta lokala råden. De ska följas som om de vore lag. Annars kan det sluta illa, sa Mikael Köhler, hälso- och sjukvårdsdirektör då."

I så fall borde man nog stifta en lag...
Senast redigerad av B.R.Donut 2020-11-03 kl. 10:42.
Citera
2020-11-03, 10:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Är det inte aningen märkligt att Sveriges rapportering släpar 3 dagar jämfört med övriga EU-länders?

Men det är klart, vi verkar ju inte ens koll på hur många innevånare som finns i landet längre.
Kristersson gick väl ut nyligen och ville ha en regelrätt folkräkning, lite som på Jesu tid. Antar att IT-systemet för Corona-tester ligger på den nivån också.

Allt för att manipulera befolkningen att läget är OK och bibehålla lugnet.
Så är det.

Katastrofalt enligt mig, varför ska vi ha eftersläpning när ALLA andra länder lyckas rapportera varje dag?

Att tänka sig att det är början av november vara, tänker hur läget är på julafton..
Citera
2020-11-03, 10:49
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
...
Vi får inte glömma att vi var varnade. Viruset kom inte till Sverige plötsligt. Det var svenska myndigheter som var tröga, dåligt koordinerade, naiva - och fega. Löfvén gömmer sig fortfarande bakom FHM och fattar antagligen ingenting, fast ett halvår har gått. Löfvén är inte den politiker man vill ha när en pandemi brakar loss.

Nu har vi lite att jobba med och förhålla oss till:

- Den sargade ekonomin
- Långtidssjuka
- Svårt sargad sjukvård
- Ung 6000 döda
- Politiska skador (misstro mot myndigheter osv)
- Myten om flockimmunitet (det är vaccin vi behöver och inte Tegnells skrivbordsprodukt)
- Våg nummer 2 (som såklart inte är våg 2 enligt Tegnell som lever på planeten Tegnell)
- Svåra slitningar mellan Sverige och grannländerna

...
Ett bra inlägg!

Det fetade: På den punkten säger jag emot dig. Tilltron till myndigheter verkar inte ha sjunkit (många tar ju inte pandemin på allvar, till viss del beroende på just myndigheternas förhållningssätt). Häromdagen redovisades dessutom att 7 av 10 var nöjda med regeringens hantering. Oppositionen har inte agerat opposition, utan har iom det ”bekräftat” att strategin är den rätta - vart ska de som är missnöjda vända sig? Alla hänvisar ju till FHMs tre R.

Möjligtvis inser man att ”myndigheterna” inte kan leverera och anpassar sig till/nöjer sig med det.
Citera
2020-11-03, 10:57
Avstängd
Statsminister Stefan Löfven har kallat till pressträff klockan 13.15.

Nu jävlar ska ni få se!!

Utskällning kring hur dåligt det svenska folket har skött sig och sist men inte minst,

TVÄTTA HÄNDERNA!

over and out!
Citera
2020-11-03, 11:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Sover Tony?

Norge +795. Stigande trend enligt VG.

https://www.vg.no/spesial/2020/corona/?utm_source=corona-widget&utm_term=d7#norway
Hen sover nog gott!:

https://ourworldindata.org/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&minPopulationFilter= 1000000&country=SWE~NOR&region=World&casesMetric=t rue&interval=smoothed&hideControls=true&perCapita= true&smoothing=7&pickerMetric=location&pickerSort= asc

Citera
2020-11-03, 11:02
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Statsminister Stefan Löfven har kallat till pressträff klockan 13.15.

Nu jävlar ska ni få se!!

Utskällning kring hur dåligt det svenska folket har skött sig och sist men inte minst,

TVÄTTA HÄNDERNA!

over and out!
Ja exakt, och inte minst var rädda om varandra! Alla måste ta ansvar!

Nä eftersom väldigt många i Sverige är idioter då funkar det inte. De som inte är idioter är själviska och övertygade om att Corona är ofarligt om man inte är lastgammal och ligger för döden. Hur ska råden kunna följas med den retorik som gällt?
Citera
2020-11-03, 11:05
Medlem
Citat:
Allt för att manipulera befolkningen att läget är OK och bibehålla lugnet.
Så är det.

Katastrofalt enligt mig, varför ska vi ha eftersläpning när ALLA andra länder lyckas rapportera varje dag?

Att tänka sig att det är början av november vara, tänker hur läget är på julafton..

Hur vet Ni att de andra ländernas siffror avser gårdagen?

Som jag sagt tidigare, så litar jag bara på Danmark, norge och Finland i detta avseende.
Men även norge skriver i det finstilta varje dag att siffror kan härröra från flera dagar tillbaka.
Citera
2020-11-03, 11:07
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
För att dela något positivt så har jag gjort följande observationer senaste dagarna.

På nästan alla bolag runt mig jobbar verkligen alla som kan hemifrån. Jag har goda kontakter i näringslivet kan jag tillägga.
Bibliotek, fritidsgårdar, simhallar, kommunhus osv är stängda.
Skolan har gått ut med total familjekarantän om någon är smittad i familjen (inklusive alla barn)
Mycket mindre folk på stan.

Jag tror och hoppas att detta faktiskt kommer göra effekt också.

Detta gäller i Skåne iaf.

Det låter jättebra!
Citera
2020-11-03, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hen sover nog gott!:

https://ourworldindata.org/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&minPopulationFilter= 1000000&country=SWE~NOR&region=World&casesMetric=t rue&interval=smoothed&hideControls=true&perCapita= true&smoothing=7&pickerMetric=location&pickerSort= asc

Så du menar att vi kan sova gott också då? IOM att det finns länder som ligger sämre till.

Vilket fantastiskt tydligt inlägg från dig! Du bevisade just för alla att du skiter i hur det går för alla andra, bara det går åt helvete i Sverige..

Du är en jävla pajas och förmodligen ett troll..

Edit.
Lägger till en kurva, så att alla kan sova gott.

https://ourworldindata.org/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&minPopulationFilter= 1000000&country=SWE~BEL~NLD~GBR~ESP~FRA&region=Wor ld&casesMetric=true&interval=smoothed&hideControls =true&perCapita=true&smoothing=7&pickerMetric=loca tion&pickerSort=asc
Senast redigerad av ParMobil 2020-11-03 kl. 11:09. Anledning: Tillägg
Citera
2020-11-03, 11:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Hur vet Ni att de andra ländernas siffror avser gårdagen?

Som jag sagt tidigare, så litar jag bara på Danmark, norge och Finland i detta avseende.
Men även norge skriver i det finstilta varje dag att siffror kan härröra från flera dagar tillbaka.

Det finns nog INGEN siffra som är riktig eller exakt, då även Sveriges justeras hela tiden retroaktivt.

MEN, åtminstone så uppdaterar de medborgarna om läget.

Här har vi en andra våg av global pandemi och istället tystar man ner den i Sverige samtidigt som många missköter sig. Låter det lovande?
Citera
2020-11-03, 11:10
Medlem
Citat:
Det finns nog INGEN siffra som är riktig eller exakt, då även Sveriges justeras hela tiden retroaktivt.

MEN, åtminstone så uppdaterar de medborgarna om läget.

Här har vi en andra våg av global pandemi och istället tystar man ner den i Sverige samtidigt som många missköter sig. Låter det lovande?

Det är ingen som tystar något. Lägg av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in