2020-11-03, 09:42
Medlem
zaphiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Exakt så!

Förlorar Trump är det p.g.a. att han tappar bland vita.

Vinner Trump är det p.g.a. att vinner bland svarta och hispanics.

Musa al-Gharbi The Trump vote is rising among Blacks and Hispanics, despite the conventional wisdom
In 2016, Donald Trump got a lower share of the white vote than the previous Republican nominee, Mitt Romney, and white turnout was stagnant as compared to 2012. Trump was able to win nonetheless because he got a higher share of Black and Hispanic voters than his predecessor — up roughly 3 percentage points with African Americans and 2 percentage points with Hispanics — helping tilt pivotal races in states such as Wisconsin, Ohio, Florida and Pennsylvania toward Trump.
https://www.nbcnews.com/think/opinion/trump-vote-rising-among-blacks-hispanics-despite-conventional-wisdom-ncna1245787

Det är ironi!

Och en kommentar till artikel: Att de fortfarande inte förstår varför folk röstar på Trump.

Såg någon intervju för någon vecka sen där dom intervjua mörka människor på gatan. Dom flesta kvinnorna sa att Joe Biden/demokraterna kan inte räkna med deras röst eftersom han har inte sagt förlåt efter alla sina uttalanden

Tror numera att det här är ett 50/50 vai!
2020-11-03, 09:42
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det där är ett kort som en del drar fram i ren desperation när man frågar varför någon stödjer Trump. Liksom "ingen är väl för krig, så det är safe att säga".

Fakta:
- Ja, Trump har inte initierat något angreppskrig under sina 4 år (inte hunnit, skulle jag säga)
- Genomfört ett antal missilattacker i Rambo-stil
- Under Trumps presidentskap har Nordkorea och Iran rustat, och Kina har kraftigt flyttat fram positionerna

Slutsats:
Det är korrekt att Trump inte har initierat några krig. Men världen har blivit bra mycket osäkrare, och kommit bra mycket närmare ett krig under Trumps "ledarskap"

Argumentet är lite som att det brann i Vita Huset en gång under Obama, men har inte brunnit i Vita Huset under Trump. Argument: "Folk gillar inte att det brinner".

Finns ingen anledning varför det är just usa som ska stå för krigen, med pengar och soldater.

Europa kan ju lika gärna dra igång ett saftigt krig om det nu är så bra. Skicka svenskar soldater i aktiv strid.

Europa vill inte betala för krig eller att deras egna soldater ska dö, men de vill gärna att usa tar den biten. Fegt som fan och riktigt starkt att Trump har sagt nej till det.
2020-11-03, 09:43
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Varför tror folk på att Biden skall vinna enligt mätundersökningar?

Framförallt med tanke på vad som hände under valet 2016?

Hillary Clinton var storfavorit, men Trump vann ändå.

Varför tror folk på vad som sägs av tv4, cnn, SVT, etc.

Samma fenomen.
2020-11-03, 09:44
Medlem
zaphiros avatar
Citat:
Definitivt, jag är jävligt nervös faktiskt

Av nyfikenhetens skull, hur mycket satsade du?

Själv så lade jag 300 kr...

Jag la 700 kr, ville kombinera ihop lite också. Men tydligen får man det inte..
2020-11-03, 09:44
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Innan du stoppar in sprutan så var god och kolla på de senaste 100 åren av President val, ja i konstitutionen står det att blabla Kongressen bla bla januari bla bla, kutym är att man annonserar ut vinnaren på _valnatten_;

https://www.bbc.com/news/election-us-2020-54096399

"When do we usually get a US election result?
The result is usually called on the night of election day, which this year is Tuesday 3 November.

Different states stop voting at different times. The first polls close on the East Coast at 19:00 local time (00:00 GMT).

This is followed by a running total of votes as they are reported in each state.

The full count is never completed on election night - but enough votes are usually in to confirm a winner."

Enligt konstitutionen har Amerikaner yttrandefrihet, ändå stängs individer/hemsidor ned titt som tätt för att de utövar sin konstitutionella rättighet.

Så, nu kan du stoppa in kanylen och blåsa av.

Just det, du har inga belägg annat än att det "vanligtvis" är så, som om i år vore ett valår som alla andra. Skillnaden mellan "vanligtvis" och "alltid" är inte så svår att förstå. Snacka om att demonstrera sin okunskap när materialet man lyfter fram inte ens stödjer ståndpunkten man argumenterar för.
2020-11-03, 09:45
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

För de är fejkade.
2020-11-03, 09:47
Medlem
Går inte längre att spela på vinnande kandidat på betsson. På betfair har oddset på Trump sjunkit från 2.88 igår till 2.5.
Medlem
saggesalivs avatar
Själv har jag satsat totalt 1033kr på Trump, det mesta till oddsen 2.75, men även circa 80kr till 2.7!
Medlem
Inkommers avatar
Kul att lyssna på den där "doktor" Mikael i tv4. Oväntat att han är där för att hacka på the Donald. Patetiskt!
2020-11-03, 09:48
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:

För att gaslighta Trump väljarna "äsch, Biden har redan vunnit enligt CNN.. varför ska jag slösa tid på att rösta då?" och även ge motivation till de få Biden väljarna och proppa upp stundande valfusk.
2020-11-03, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det där är ett kort som en del drar fram i ren desperation när man frågar varför någon stödjer Trump. Liksom "ingen är väl för krig, så det är safe att säga".

Fakta:
- Ja, Trump har inte initierat något angreppskrig under sina 4 år (inte hunnit, skulle jag säga)
- Genomfört ett antal missilattacker i Rambo-stil
- Under Trumps presidentskap har Nordkorea och Iran rustat, och Kina har kraftigt flyttat fram positionerna

Slutsats:
Det är korrekt att Trump inte har initierat några krig. Men världen har blivit bra mycket osäkrare, och kommit bra mycket närmare ett krig under Trumps "ledarskap"

Argumentet är lite som att det brann i Vita Huset en gång under Obama, men har inte brunnit i Vita Huset under Trump. Argument: "Folk gillar inte att det brinner".

Fredsavtal i mellanöstern, han har satt ner foten mot Kina på ett mycket effektivt sätt, haft ihjäl en betydelsefull hög befälhavare som hade som hobby att hänga upp homosexuella i lyktstolpar. Dragit tillbaka sina trupper som han lovat.

Visst han har gjort en del misstag men betyget blir ändå Väl Godkänt för Trumps utrikespolitik. Nästa steg är att sätta islamisten Erdogan på plats.

Största problemet med Trump som jag ser det är att han generaliserar för mycket, han baktalar Europa på ett sätt jag inte gillar men samtidigt han är amerikan och han arbetar för Amerikas bästa.
2020-11-03, 09:50
Medlem
Davys avatar
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1323534663453913093?s=19

Ny video av Trump. Rena rama rockstjärnan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in