2020-11-02, 18:41
Medlem
NightWalker1s avatar
när jag ska betala vid självskannings-kassan så har jag sett att det sitter ett klistermärke från ica på betalterminalen om att man kan betala med ica-appen.
det står typ:
1: logga in på appen
2: välj betala
3. scanna qr-koden

jag laddade ner och installerade appen till min telefon men jag ser ingen "betala-funktion"

är det jag som gör fel eller funkar det bara om man har en viss sorts smartphone eller måste man ha betal-funktion på sitt ica-kort?
Citera
2020-11-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Jag var pa vag att kora ned inscanningsgrejen i halsen pa en ICA-anstalld igar kvall, maken till skitprogram har aldrig skadats.
Fungerar fint om man inte är helt tappad. Vad är det du misslyckas med, trycka på den enda knappen på hela scannern?
Citera
2020-11-02, 20:14
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
när jag ska betala vid självskannings-kassan så har jag sett att det sitter ett klistermärke från ica på betalterminalen om att man kan betala med ica-appen.
det står typ:
3. scanna qr-koden

jag laddade ner och installerade appen till min telefon men jag ser ingen "betala-funktion"

är det jag som gör fel eller funkar det bara om man har en viss sorts smartphone eller måste man ha betal-funktion på sitt ica-kort?

Vissa telefoner kan ju inte scanna QR-koder, men det borde appen lösa. Så min gissning är att du behöver ha ett ica-konto med aktiverad betalfunktion
Citera
2020-11-02, 20:20
Medlem
Citat:
det står typ:
3. scanna qr-koden

Du behöver ha ICA banken appen för
Att kunna använda funktionen och inte endast ICA appen.
Citera
2020-11-02, 21:06
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderkuse
Jobbar inte på Ica. Ser ingen större skillnad på Coop och ICAs lösningar, båda gör det som ska utan problem.

En viss skillnad.

COOP - scanna direkt, fardigt, tryck betala, GO.
ICA - Nagon djavla pistol-liknande grej som fragar efter ICA-kort hela tiden.
Citera
2020-11-02, 21:59
Medlem
Citat:
måste man ha betal-funktion på sitt ica-kort?

Ja, du måste ha ett kortkonto med pengar att betala med.
Citera
2020-11-03, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
En viss skillnad.

COOP - scanna direkt, fardigt, tryck betala, GO.
ICA - Nagon djavla pistol-liknande grej som fragar efter ICA-kort hela tiden.
Har aldrig haft en scanner på Ica som frågar efter Ica kort men ok. Handla på Coop om det är för svårt för dig med en handboken scanner.
Citera
2020-11-03, 09:01
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thegrandee
Du behöver ha ICA banken appen för
Att kunna använda funktionen och inte endast ICA appen.

Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Ja, du måste ha ett kortkonto med pengar att betala med.

så man måste ha ica banken och pengar på icakortet får att det ska gå att betala med appen?
Citera
2020-11-03, 09:04
Medlem
Citat:
så man måste ha ica banken och pengar på icakortet får att det ska gå att betala med appen?

Helt rätt, du måste sätta in pengar på kortet eller ha vanligt Ica kort med betalfunktion
Citera
2020-11-03, 09:10
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thegrandee
Helt rätt, du måste sätta in pengar på kortet eller ha vanligt Ica kort med betalfunktion
eller? så det räcker om jag aktiverar betalfunktionen på mitt icakort bara? behöver alltså inte ha pengar i icabanken?
Citera
2020-11-03, 09:16
Medlem
Citat:
eller? så det räcker om jag aktiverar betalfunktionen på mitt icakort bara? behöver alltså inte ha pengar i icabanken?

Jag tror så, inte helt säker. För man kan betala vid självscanning med vanligt bankkort bara genom dra sitt vanliga Ica kort, inte lärt mig självscanning än kan bara kassan.
Citera
2020-11-03, 09:28
Medlem
Citat:

Ja, och att du sätter in pengar på kortkontot. Du behlver inte bli bankkund. Men innan du hör dig besväret, jag tyckte själv inte det var sådär jättesmidigt. Vad är det för fördel du vill komma åt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in