2020-11-02, 16:26
Medlem
Förutsägelse.

Jag ser flera olika scenarios som möjliga..ett enda ger segern till Trump.

Skall man ta något som liknar genomsnitt så säger detta att Biden vinner 306 elektorsröster jämfört med Trumps 232.

Det är mera uppsida för Biden än Trump dessutom,dvs..sannolikheten är större för en större seger för Biden jämfört med att det skall bli knappare siffror.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
Det är ju ändå intressant detta med Youtubevideos. De säger mycket. På Biden och Obamas "Main"-video från 31/10 så har den 536 294 visningar.
Dislikes: 5100
--------------------------------------
Trump senaste "Main" kampanjvideo har 870.000 visningar.

Dislikes: 1250
---------------------------------------
Otroligt talande.

Det är det inte. Trump-anhängarna är mycket mer aktiva på sociala medier. Det gäller även här i Sverige att anhängare till partier på kanterna är mycket mer aktiva än de i mitten. Skulle man mäta som du så skulle antagligen vänsterpartiet anses som större än socialdemokraterna.
Medlem
Nixter påstod att registrerade Republikaner skulle gå om Registrerade Demokrater för flera dagar sen. Det har fortfarande inte hänt. Bara en av många saker som pekar på att han inte vet vad han snackar om.
2020-11-02, 16:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
50.820 likes
1.250 dislikes

Så 2,5%.

Det är inte alla som lämnar likes eller dislikes det finns ju en jätte glipa mellan tittare och de som lämnar dis eller like ovanpå att det är og en hel del som återsänder och kommenterar också
2020-11-02, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Nixter påstod att registrerade Republikaner skulle gå om Registrerade Demokrater för flera dagar sen. Det har fortfarande inte hänt. Bara en av många saker som pekar på att han inte vet vad han snackar om.

Jag gav det ett verkligt försök att förstå vilken data han tar och ifrån var och sen räknar på. Jag fattar absolut ingenting av det där.

Jag är rätt dålig på att tolka pollar. Är det någon som kan visa siffror hur det såg ut mellan Clinton och Trump de sista dagarna och detsamma mellan Biden och Trump de här sista dagarna?
2020-11-02, 16:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Valet ser ut att tajtna rätt rejält beroende på vilket opinionsinstitut man tittar på, nu återstår det bara att se vem som har rätt. USC/Dornslife opinionsmätning för gårdagen visar på en skillnad på endast +2.82% nationellt för Biden om man tittar på deras experimentella opinionsundersökning som var träffsäker under 2016.

Källa: https://election.usc.edu/ (tryck på "All Graphs" och sedan välj "Expectations about social contacts voting")

Vad säger de per stat?
2020-11-02, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är inte alla som lämnar likes eller dislikes det finns ju en jätte glipa mellan tittare och de som lämnar dis eller like ovanpå att det är og en hel del som återsänder och kommenterar också

Nej, underlaget på 500.000+ är tillräckligt stort för att avslöja exakt hur det ser ut.
2020-11-02, 16:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nej, underlaget på 500.000+ är tillräckligt stort för att avslöja exakt hur det ser ut.

Fast nej, det är det inte ovanpå att youtube tittare inte visar hur folk kommer att rösta.
2020-11-02, 16:31
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag gav det ett verkligt försök att förstå vilken data han tar och ifrån var och sen räknar på. Jag fattar absolut ingenting av det där.

Jag är rätt dålig på att tolka pollar. Är det någon som kan visa siffror hur det såg ut mellan Clinton och Trump de sista dagarna och detsamma mellan Biden och Trump de här sista dagarna?

Här finns grafik över hur fel polls måste ha denna gång för att Trump ska vinna

https://www.nytimes.com/live/2020/presidential-polls-trump-biden
2020-11-02, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup

Nationellt så var det Clinton +3.6 1 dag före valet. Just nu är det Biden +8.5

Orkar inte dra stat för stat i battlegrounds. Men kortfattat så om mätningarna underskattar Trump lika mycket som 2016 vinner Biden med 335 elektorsröster.
2020-11-02, 16:34
Medlem
Caloviuss avatar
Här en "informell opinionsundersökning, stickprov", bra ljud och bild.
Konservativa värderingar är heeeta här! Men vänster-högerliberala "Hata-USA"-Sverige med sina ynkliga etablissemang som knappt ens vet vad de är döljer vad som pågår.
Vanligt dilemma för många på dessa möten: filma med mobilen samtidigt som det rycker till dans i hela kroppen...
Politiskt inkorrekt mångfald!
Kolla från 1:53:55. Avnjuts med fördel i helskärm och med bra ljud på.
https://www.youtube.com/watch?v=yhVtJngQZAQ
2020-11-02, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är det inte. Trump-anhängarna är mycket mer aktiva på sociala medier. Det gäller även här i Sverige att anhängare till partier på kanterna är mycket mer aktiva än de i mitten. Skulle man mäta som du så skulle antagligen vänsterpartiet anses som större än socialdemokraterna.

Va?

Var inte Trumps fans en massa lågutbildade rednecks? Sköljer de nu över hela internet också?

Röda vågen är alltså överallt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in