2020-11-02, 14:26
Medlem
Har nån koll på när de första staterna stänger? Om det är kl 20 östkusttid blir väl det kl 02 onsdag morgon för oss? Sen en timme till innan man ser vartåt Florida lutar, vilket ju är en ganska stark indikator på läget.
2020-11-02, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Sorry, men allt tyder på att Trump förlorar. Pollsen innan valet 2016 indikerade ändå att Trump höll på att komma ikapp Clinton, då han hela tiden växte i dom. Det gör han inte nu. Desstom så är betydligt fler som kommer att rösta på Joe än Hillary.

Tror Corona blev spiken i kistan för honom, 200 000 plus flera miljoner smitade. Det är ringar på vattnet. Hur många människor blir påverkade när 200 000 dör? alla dessa kommer inte rösta på Trump. Att tjafsa med media har funkat för Trump, men inte när människor dör.

Att kolla på hur många man har på sina rally är också extremt naivt. Vi kan ju ändå redan nu konstatera att flera miljontals kommer rösta på Joe. Alla dessa miljoner närvarade aldrig på Joes rallys.
Kan du visa de källor som bekräftar det du påstår eller är det en känsla?
2020-11-02, 14:27
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Wisconsin har en ny mätning nu på morgonen, ger Biden +13%.

Kan vara en effekt av The Trump Riots som vi såg tidigare i höstas just i Wisconsin. Folk är dödströtta på att Trump inte kan hålla landet säkert och enat.
Hade han slagit ner ordentligt på vänsterextremister och BLM terrorister så hade han fått gnäll för det också. Folk är dödströtta på att vänstern kaozar, ingen kan förneka att det är dom som står för våldet. Jo du kanske, men du har ju kronisk TDS
2020-11-02, 14:28
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
... Du väljer att bortse från pandemin som härjar som naturligtvis är en faktor?
Du väljer eller har inte koll på att Trumps net 'favorability' rating är -8.5? Alla presidenter som blivit omvalda har legat på plus.

Du verkar acceptera massvis med saker som polls visar. Hur väljare känner inför ekonomin, hur engagerade väljer är osv. Men när folk får frågan "vad ska du rösta på?" slutar det alltså stämma?
Lustigt.

Kul användarnamn dock.

Nä det är inte det jag har sagt. Bara att jämföra Trump rallies med mina. Var ser du entusiasmen? Trumps favorability rating mäts ju av samma korrupta mediahus som gör de andra opinionsundersökningarna Finns dock vissa institut som är affilierade eller nära stående till republikanska partiet som visar på plussiffror för Trump.

Ja, tack! Där håller vi med varandra.

Snart får vi veta vems världssyn som stämde bäst överens med verkligheten. Vinner jag och Trump förlorar, då är jag villig att erkänna att man faktiskt kunde lita hyfsat på pollsen. Om nu inte valet blir stulet
2020-11-02, 14:37
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Wisconsin har en ny mätning nu på morgonen, ger Biden +13%.

Kan vara en effekt av The Trump Riots som vi såg tidigare i höstas just i Wisconsin. Folk är dödströtta på att Trump inte kan hålla landet säkert och enat.

Vad ska han göra med våldsamma och radikala Demokrater/vänsterelement då?
2020-11-02, 14:39
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Trump borde vinna med en jordskredsseger. Fått mer gjort en någon annan president i modern tid och var tydlig med att han representerar folket.

Vore hemskt om Biden trots allt vinner. Kan folk vara så urbota korkade?
2020-11-02, 14:42
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Intervjuer med Trumpfans är inte det jag pratar om. Jag pratar om artiklar om saker Trump har sagt eller gjort. Det är aldrig positiva sådana.
Trump har kanske inte sagt så mycket som kan generera positiva nyheter?

Jag läste för några år sedan att han fuskar när han spelar golf. Den typen av människor kanske har svårt att bli positivt omnämnda.

Vad tycker du Trump har sagt som bör omnämnas positivt i svensk media?
2020-11-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Det är media som splittrar folket. Det är media som sätter demokratin på spel.

Källa: Sunt förnuft.

Absolut men även vänstern och BLM har ju kört hårt på splittring i år.
Alla som stöttar BLM är fullständigt bortom all räddning, idioter till 100%.
Medlem
wwrs avatar
Det där med kometen har tidningarna inte kört på ett tag nu. Men de jagar på bra för att stressa upp stämningen.
Citat:
'You are no longer my mother': How the election is dividing American families
https://www.reuters.com/article/topNews/idUSKBN27I16E

Jag tror Trump vinner vilket än en gång skulle bevisa hur korrumperad pressen är.
Medlem
Orten19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Trump borde vinna med en jordskredsseger. Fått mer gjort en någon annan president i modern tid och var tydlig med att han representerar folket.

Ja det kan dom. Många vet bara det media förmedlar. Blir inte förvånad om Biden vinner men det vore ett självmord för landet
2020-11-02, 14:45
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n

Jag tror nog att både korkade och kloka människor kommer att rösta på ett rimligt vis utifrån sina upplevelser av de senaste fyra åren.

Vad exakt tycker du Trump har gjort som borde ge honom en jordskredsseger?
2020-11-02, 14:46
Medlem
Hinterstoissers avatar
Citat:

Vore hemskt om Biden trots allt vinner. Kan folk vara så urbota korkade?"]Trump borde vinna med en jordskredsseger. Fått mer gjort en någon annan president i modern tid och var tydlig med att han representerar folket.

Det handlar om demografi. Republikanerna är de vitas parti, vita blir färre totalt och som andel av befolkningen för varje år som går. Republikanerna kommer att behöva locka nya grupper, typ latinos t.ex för att ha en chans att vinna på länge. Det kan säkert gå en eller två gånger till. Men efter det kommer kartan att vara väldigt blå - länge. Så går det när man sysslar med massinvandring. Samma sak i Europa. Det förändrar länder i grunden och klipper banden med landets historia.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in