2020-11-02, 11:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Men räkna då upp ett jävla land som har stängda skolor idag!? Obegripligt trög är du

Sverige är ett land.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eKKyP4/covidfall-pa-hogstadieskolor--tvingas-stanga
Citera
2020-11-02, 11:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Förstår du vad "driver smittan" betyder ?

Ja, att barn A smittar barn B.

Det är bland annat därför man stänger skolor i Sverige. För att förhindra detta.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eKKyP4/covidfall-pa-hogstadieskolor--tvingas-stanga
Citera
2020-11-02, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Sverige är ett land.

Det är enskilda beslut. Landet som sådant har inte gått ut och stängt alla skolor. Det är regionala beslut. Fall till fall så att säga.
Citera
2020-11-02, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag kommer svara samma sak oavsett hur många gånger du frågar. Det är för att förhindra smittspridning.

Frågan är inte varför skolorna stängs, utan varför du har fått för dig att de är stängda.
Citera
2020-11-02, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Man stänger väl skolor utomlands för samma anledning som man stänger skolor i Sverige, man har uppdagat smitta på dem och om det är liknande i Utomlands som i Sverige väntar man tills det är ett lite större utbrått innan man stänger skolorna.

Varför frågar du, detta är väl självklart. Man försöker hålla skolorna öppna denna gång i Europa, det går väl inte jätte bra precis.

Vi vet ju att barn över 12 smittar lika mycket som vuxna men man vill undvika stänga skolor och arbetsplatser.

Vad tycker du själv, går det bra för Europa nu?

Jag frågar varför IMBILDEN tror att andra länder håller sina skolor stängda. Alltså varför tror han att de är stängda? De är öppna.
Citera
2020-11-02, 11:16
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Vad? Du menar artikeln som visar att smittan kan spridas i hemmiljö?

Och att om man ska använda munskydd, om de nu fungerar särskilt bra, så skulle det vara bäst att använda i hemmamijö, något som jag påstått otaliga gånger.

Studien innehöll för övrigt 101 hushåll, 191 kontakter varav 14 barn under 18 år.

Vad ska jag slåss mot?
Om jag säger så här så har jag en hel del synpunkter på denna skotska studie. Även om man justerar för alla faktorer så är det nog svårt att göra sådana jämförelser. Vi får helt enkelt ta in att hushåll med barn består av yngre och troligtvis friskare och hälsosammare medlemmar än de utan. Särskilt i jämförelse med äldre och singelhushåll.

Som sagt: ökad glassförsäljning ger ett ökat antal drunkningsolyckor.
Citera
2020-11-02, 11:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Det är enskilda beslut. Landet som sådant har inte gått ut och stängt alla skolor. Det är regionala beslut. Fall till fall så att säga.

Nej, men likväl har vi skolor som i dagsläget är stängda i Sverige pga Coronasitutationen. Hurdan beslutsordningen fungerar är ju egentligen inte det vi diskuterar.
Citera
2020-11-02, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Jag hoppas fler och fler följer och gör rätt före allt annat, man vinner inget på att förminska och tysta ner.
Citera
2020-11-02, 11:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Frågan är inte varför skolorna stängs, utan varför du har fått för dig att de är stängda.

Därför att de är stängda.

Eller menar du att det är fake news att dessa skolor är stängda?
Citera
2020-11-02, 11:20
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag frågar varför IMBILDEN tror att andra länder håller sina skolor stängda. Alltså varför tror han att de är stängda? De är öppna.
Är det sant det. Finns många länder som har skolor stängda. Inte alla men några. Det är bara att googla skolor stängda efter corona utbrott på olika Europeiska språk. Skulle gissa att alla hårt drabbade länder har minst en skola stängd.
Kan du säga ett land som inte har det och är svårt drabbat?

Störde jag dig i er grupp attack mot en person(modigt gjort av er)?
Citera
2020-11-02, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Inte ska vi vänta med vår analys tills nästa år, eftersom SCB löpande släpper data över antal avlidna i landet som helhet.

Ta en titt på:https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/pong/tabell-och-diagram/preliminar-statistik-over-doda/

Jämför kolumn G och H på flik Tabell 1.

över/underdödligheten sedan covidutbrottet startade i Sverige ser ut enligt följande:
mars 2020: överdödlighet +73
april 2020: överdödlighet +2 879
maj 2020: överdödlighet +1 628
juni 2020: överdödlighet +651
juli 2020: underdödlighet -131
augusti 2020: underdödlighet -53
september 2020: underdödlighet -205

Det finns ju absolut ingenting i datan som tyder på att överdödligheten från mars-juni huvudsakligen bestod av personer som endast hade ett par månader kvar i livet.

Förstår du? Hade det varit fallet så skulle vi see en underdödlighet på kanske -1 000 personer per månad från och med juli och framåt.

Jag kan inte dra någon annan slutsats än att "dog med covid inte av"-teorin är fel.

Hur skulle man ens kunna förklara datan? "Under april / maj, när liemannen gick i korridorerna på ålderdomshemmen så gick alltså inte in på rummen hos folk som hade 5 månader eller mindre kvar att leva. Dessa förskonades, och därför har vi inte sett någon betydlig underdödlighet under juli,augusti,september" ... ?

Det var alltså enbart patienter som hade >5 månader kvar att leva som liemannen tog, och därför kommer vi nu se sjujävla underdödlighet på tusentals personer under hösten / vintern?

Sen finns vissa skribenter här i tråden, som exempelvis Irish-Guy, trazke, Beaver14 och Hexen666 som går 'full retard' när dom ser felaktigt påståenden på obskyra bloggar om att det skulle varit "historiens lägsta antal döda" i sverige under september

Jag kan förstå att ni var så lättlurade, eftersom man skulle ha förväntat sig att se det om " dog med inte av"-teorin hade stämt. Men dessvärre så visar ju som sagt inte datan detta - men ni gick full retard ändå och skämde ut er.

Att det är en underdödlighet från augusti och framåt är tydligt. Mellan v32 och v42 är det nu -476 personer jämfört med medelvärde från 2015-2019. Skröpliga/svaga personer dör inte enbart under 2-3 månaders tid på året, men betydligt fler av dem dör under vinter och vår.

v32 1570 1541 29
v33 1515 1522 −7
v34 1575 1534 41
v35 1483 1542 −59
v36 1513 1601 −88
v37 1525 1552 −27
v38 1508 1571 −63
v39 1558 1599 −41
v40 1539 1621 −82
v41 1517 1631 −114
v42 1556 1621 −65
Citera
2020-11-02, 11:25
Medlem
I Uddevalla stänger man en skola med 100 barn sedan sex personer i personalen testat positivt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Det verkar dock inte som om man tänker testa barnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in