2020-11-02, 01:23
Medlem
Detta är vad Demokraterna kunde få fram. Den slipade diamanten, högst upp på pyramiden.
Till och med Obama sa till Biden. Please don't go, don't run.
https://youtu.be/ynspX58ZRTk

https://youtu.be/V0nCBtswloE
2020-11-02, 01:25
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det jag menar är att inget land som har infört hårda restriktioner, har lyckats. Lite som Tegnell säger. Stänga ned hjälper inte.

Finns en tråd om du vill hitta sympatier för hur donald gjort jmf med angola eller liknande..

Jag kommenderade hur det ser ut i Amerika bland folk utanför sekten med allt velande och sedan totala tystnad och sedan totala förnekelse för att bli att ordna riktiga spridar möten... Som Donald håller och smittan sprids ohämmat.

Alla utanför sekten ser detta nog som lite konstigt och påverkar deras röst då de inte kunnat besöka mormor på 7 månader. Donald säger det starka överlever..

Tror även att många äldre republikaner kommer rösta på en person som är demokrat OCH det har de aldrig gjort innan..

Kommer hålla koll på Sumter i FL och hur gamlingarna fördelar sina röster den 4 nov. (i sverige).

Senast redigerad av 0rganet 2020-11-02 kl. 01:29.
2020-11-02, 01:28
Medlem
winningfeasts avatar
- Helmut Norpoth (professor) med sin "Primary Model" tror att Trump även kommer vinna detta val, precis som han trodde 2016 (har haft rätt i 25 av 27 tidigare USA val sedan 1912)
- University of Southern California (USC/Dornslife) tror att Trump kommer vinna minst 270 elektorsröster enligt deras experimentella nya opinionsundersökning (dem hade även rätt 2016).
- Trafalgar Group tror att Trump kommer vinna återigen baserat på deras opinionsundersökningar där dem använder andra metoder som ökar viktningen för "blyga" Trump väljare, även detta opinionsinstitut fick rätt 2016.

Finns även en hel del andra som tror att Trump kommer vinna valet, och även tvärtom såklart som vi alla har läst. Personligen tror jag att det finns en ganska stor chans att han vinner, men det finns såklart en stor osäkerhet och det kommer bli en riktig nagelbitare under valnatten.
2020-11-02, 01:35
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
- Helmut Norpoth (professor) med sin "Primary Model" tror att Trump även kommer vinna detta val, precis som han trodde 2016 (har haft rätt i 25 av 27 tidigare USA val sedan 1912)
- University of Southern California (USC/Dornslife) tror att Trump kommer vinna minst 270 elektorsröster enligt deras experimentella nya opinionsundersökning (dem hade även rätt 2016).
- Trafalgar Group tror att Trump kommer vinna återigen baserat på deras opinionsundersökningar där dem använder andra metoder som ökar viktningen för "blyga" Trump väljare, även detta opinionsinstitut fick rätt 2016.

Finns även en hel del andra som tror att Trump kommer vinna valet, och även tvärtom såklart som vi alla har läst. Personligen tror jag att det finns en ganska stor chans att han vinner, men det finns såklart en stor osäkerhet och det kommer bli en riktig nagelbitare under valnatten.

Mutten säger sedan Oktober att han står fast vid sin prediktion. https://twitter.com/primarymodel16/status/1318883405245939715

Hur som helst!

- Allan Litchman säger att Biden kommer vinna
- Marcus Oscasson säger att Biden kommer vinna

Sedan är Trafalgar Group pro-Trump. Så dom räknas inte.
Dessutom så är Helmut Nortpol Pro-Trump också. Han är helt ute i det blå.
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2020-11-02 kl. 01:40.
2020-11-02, 01:37
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Finns en tråd om du vill hitta sympatier för hur donald gjort jmf med angola eller liknande..

Jag kommenderade hur det ser ut i Amerika bland folk utanför sekten med allt velande och sedan totala tystnad och sedan totala förnekelse för att bli att ordna riktiga spridar möten... Som Donald håller och smittan sprids ohämmat.

Alla utanför sekten ser detta nog som lite konstigt och påverkar deras röst då de inte kunnat besöka mormor på 7 månader. Donald säger det starka överlever..

Tror även att många äldre republikaner kommer rösta på en person som är demokrat OCH det har de aldrig gjort innan..

Kommer hålla koll på Sumter i FL och hur gamlingarna fördelar sina röster den 4 nov. (i sverige).

Oavsett vem som vinner, så kommer Demokratiska sekt-folk eller GOP-Trump-trogna att få depressioner.

Vad skulle du göra?

Jag vet att Trump kommer förlora och därmed så påverkas jag inte.
2020-11-02, 01:42
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Mutten säger sedan Oktober att han står fast vid sin prediktion. https://twitter.com/primarymodel16/status/1318883405245939715

Hur som helst!

Ja, exakt han står fast vid att han tror att Trump vinner. Den baseras på primärvalen så den ändras alltså inte oavsett vad som händer nu, utan den baseras på primärvalen som sagt.

Jag vet inte om Marcus Oscarsson har sån stor vikt i att berätta vem som han tror kommer vinna, han är inte bättre än någon av oss som sitter och grottar in oss i opinionsundersökningar och annan typ av data. Men visst Allan Lichman är intressant, det får blir upp till bevis mellan Helmut Northrop VS Allan Lichman.

Det stämmer att Trafalgar Group är republikanskt men oavsett så är det intressant då dem har haft rätt tidigare, men jag nämnde även USC/Dornslife vilket knappast är kopplat till det republikanska partiet.

Källa: https://dornsife.usc.edu/news/stories/3338/experimental-polling-point-to-trump-victory/
2020-11-02, 01:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Ingen vet guds planer mer än han själv. Men jag skulle bli grymt knäckt iaf.

Jag skulle säga att Gud finns inte då. Jag menar, om Trump är så pro-Gud och Gud ska vara så pro-Trump. Men Biden vann...säger det inte mycket då att det kanske inte fanns in Gud för Trump trots allt?
2020-11-02, 01:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ja, exakt han står fast vid att han tror att Trump vinner. Den baseras på primärvalen så den ändras alltså inte oavsett vad som händer nu, utan den baseras på primärvalen som sagt.

Jag vet inte om Marcus Oscarsson har sån stor vikt i att berätta vem som han tror kommer vinna, han är inte bättre än någon av oss som sitter och grottar in oss i opinionsundersökningar och annan typ av data. Men visst Allan Lichman är intressant, det får blir upp till bevis mellan Helmut Northrop VS Allan Lichman.

Det stämmer att Trafalgar Group är republikanskt men oavsett så är det intressant då dem har haft rätt tidigare, men jag nämnde även USC/Dornslife vilket knappast är kopplat till det republikanska partiet.

Källa: https://dornsife.usc.edu/news/stories/3338/experimental-polling-point-to-trump-victory/

Litchman har sagt att Trump skanar en nyckel - Ekonomin.
Nu vet jag inte hur USA's ekonomi är just nu. Men det var katastrof när Litchman sade att Trump kommer förlora på grund utav den höga arbetslösheten.

Det kanske var lätt att prediktera att Trump skulle vinna 2016? Jag menar, det var ju så jämnt.
2020-11-02, 01:53
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Jag skulle säga att Gud finns inte då. Jag menar, om Trump är så pro-Gud och Gud ska vara så pro-Trump. Men Biden vann...säger det inte mycket då att det kanske inte fanns in Gud för Trump trots allt?
Jag tänker likadant. Svårt att tänka mig att Gud skulle samla alla kristna under Trump för att sedan låta en sopa som Biden och deras antikristna parti ta makten. Ja i så fall skulle nog min tro vara borta.
2020-11-02, 01:53
Medlem
Citat:
Ingen vet guds planer mer än han själv. Men jag skulle bli grymt knäckt iaf.

Helt rätt Pressombudsmannen. Gud välsigne dig, min broder.

Tittar just nu på en dokumentär, "Muslim in Trump's America". Intressant faktiskt, hon intervjuar en stor mängd människor från flera olika delar i samhället och med helt olika åsikter, bland annat ett par milis-ledare, nån polis, en afghan-amerikansk f.d. marinsoldat, Ilhan (den Somaliska muslimska kvinnan i kongressen) och många många andra.

Rekommenderas!
2020-11-02, 01:56
Medlem
Citat:

Hur som helst!

Dessutom så är Helmut Nortpol Pro-Trump också. Han är helt ute i det blå.

Citat:

Primarymodel förutspår ju inte bara en Trumpvinst, den förutspår en veritabel landslide med 362-176 som resultat i EC. Det anser jag är en ganska stark indikation på att man nu kan skita i vad Northrup har att säga. Jag utmanar alla att gå in och måla upp vilka stater Trump ska vinna för att utöka sin vinst från 2016 med 58 EC-röster till. Det innebär att Northrup förmodligen kommer ha tokfel ÄVEN om Trump vinner med liten marginal.

http://primarymodel.com/
2020-11-02, 01:58
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Jag tänker likadant. Svårt att tänka mig att Gud skulle samla alla kristna under Trump för att sedan låta en sopa som Biden och deras antikristna parti ta makten. Ja i så fall skulle nog min tro vara borta.

Jag får bli troende om Trump vinner då. Men jag vet att Trump kommer förlora.
Florida vinner han troligtvis. Det ser rätt bra ut där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in