2020-11-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ha ha ha... Jag får ljuva minnesbilder av Svt valvaka 2016.

Haha, kommer ihåg valvakan i New York när Carina Bergfeldt såg ut som ett misshandlat luder.

SVT har redan öppnat champagneflaskorna, så det är fullt möjligt med en repris om Trump vinner.
2020-11-01, 21:32
Medlem
InvisiblePersons avatar
Vissa är tvärsäkra på att Biden vinner, andra är lika tvärsäkra på Trump. Det visar att vi inte har någon som helst aning. Blir spännande på tisdag, eller vilken dag vi nu får reda på resultatet.
2020-11-01, 21:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Jag är ganska så överygad att Trump kommer att bli återvald, och jag blir inte förvånad om demokraterna och deras följare går på en ännu större chock nu än vad de gjorde för fyra år sedan.
2020-11-01, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Hoppas du lyckas! Men det tror jag inte. Ingen är nog så dum.. men dum får lida.

Trump vinner garanterat.

Tror jag också. Huvudanledningen är hur Demokraterna vanstyr sina städer så att de rasat ned i nära nog inbördeskrig.

Samtidigt som Trump åtnjuter berättigat förtroende som den stora statsman han visat sig vara.
2020-11-01, 21:40
Medlem
Emolls avatar
De flesta analytiker på twitter som räknat rösterna från "early voting" skriver att det knappt skiljer kandidaterna åt i huvud-staterna såsom Florida tex. Därmed kommer Trump gå om med stor marginal när de fysiska rösterna räknas, dit trumps väljare kommer gå på valdagen.
2020-11-01, 21:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvisiblePerson
Vissa är tvärsäkra på att Biden vinner, andra är lika tvärsäkra på Trump. Det visar att vi inte har någon som helst aning. Blir spännande på tisdag, eller vilken dag vi nu får reda på resultatet.
Du behöver inte stressa. Det hela avgörs inte tidigare än den 14:e december, då elektorerna ska rösta. Dessförinnan kommer du få bevittna en kalabalik som sällan skådats efter ett val i en västerländsk demokrati. Först ska de hinna med att räkna alla dessa poströster, vilket lär ta några veckor. Till detta får du lägga det förväntade faktum att mängder, runt 10% av poströsterna, kommer ogiltigförklaras på grund av diverse tekniskt strul. Det leder till diverse stämningar från båda håll. Efter diverse turer ska SCOTUS till slut säga sitt och där sitter ju republikanerna i majoritet så vi kan vara säkra på att de fattar att opartiskt och lagmässigt oklanderligt beslut.

Jag tror detta val kommer bli ett historiskt misslyckande på alla fronter.
2020-11-01, 21:45
Medlem
Dilzoss avatar
Många glömmer vad Trump gjort för att skydda och stabilisera mellanöstern och hur han skapat förutsättning för Israel att blomstra trots sin deprimerade omgivning.

Lägg sedan på att han mäklat fred mellan Förenade Amiraten och Israel och stabiliserat det ytterligare.

Han har tagit hand om ökända förbrytare, exempelvis iranske befälhavaren Qassem Soleimani.
Han har beviserligen främjat demokrati.

Lägg det i en vågskål så kan man få göra lite andra misstag för ingen är perfekt.
2020-11-01, 21:46
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du behöver inte stressa. Det hela avgörs inte tidigare än den 14:e december, då elektorerna ska rösta. Dessförinnan kommer du få bevittna en kalabalik som sällan skådats efter ett val i en västerländsk demokrati. Först ska de hinna med att räkna alla dessa poströster, vilket lär ta några veckor. Till detta får du lägga det förväntade faktum att mängder, runt 10% av poströsterna, kommer ogiltigförklaras på grund av diverse tekniskt strul. Det leder till diverse stämningar från båda håll. Efter diverse turer ska SCOTUS till slut säga sitt och där sitter ju republikanerna i majoritet så vi kan vara säkra på att de fattar att opartiskt och lagmässigt oklanderligt beslut.

Jag tror detta val kommer bli ett historiskt misslyckande på alla fronter.

Ibland har du onekligen humor

I övrigt har du säkert rätt.
Senast redigerad av Slottsherre 2020-11-01 kl. 21:48.
2020-11-01, 21:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvisiblePerson

Skall inte sätta en krona på det hela.

Det enda jag lovar är att om Trump vinner, så bor jag någon natt på hans hotell efter covid är över, och man kan resa igen.

(han är ju färdig för fattighuset enligt några skribenter)
2020-11-01, 21:53
Medlem
Trump vinner på valnatten. Han kommer påstå sig vara vinnare i valet och kommer att samarbeta tillsammans med republikanerna och de konservativa högsta domstolarna i olika delstater samt scotus. I swing stater kommer de ogiltigförklara så många mail in röster som möjligt för att förhindra förändring om vem som vinner.
2020-11-01, 21:54
Bannlyst
Scoop: Trump's plan to declare premature victory
Citat:
President Trump has told confidants he'll declare victory on Tuesday night if it looks like he's "ahead," according to three sources familiar with his private comments.

That's even if the Electoral College outcome still hinges on large numbers of uncounted votes in key states like Pennsylvania.
Behind the scenes: Trump has privately talked through this scenario in some detail in the last few weeks, describing plans to walk up to a podium on election night and declare he has won.

For this to happen, his allies expect he would need to either win or have commanding leads in Ohio, Florida, North Carolina, Texas, Iowa, Arizona and Georgia.
Why it matters: Trump's team is preparing to falsely claim that mail-in ballots counted after Nov. 3 — a legitimate count expected to favor Democrats — are evidence of election fraud.

https://www.axios.com/trump-claim-election-victory-ballots-97eb12b9-5e35-402f-9ea3-0ccfb47f613f.html
2020-11-01, 21:57
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
dom har exakt lika många % av sina registrerade väljare kvar.
64,7 % av Dem och Rep har röstat. Jag bor i NC. 35.3% återstår om 100% av registrerade röstar vilket inte finns en chans att det händer. Sen röstar svarta traditionellt idag Söndag efter kyrkan och på valdagen.

2020: Demokraterna ha ett gap om +265.000
2016: Demokraterna ha ett gap om +310.000
Valutgång 2016: Republikanerna vann med 3.2 %

Hade vinstnivån varit 1% eller mindre hade ovan spelat mindre roll, men du får faktiskt förstå att förutom dessa extra 45.000 röster skall Demonkraterna nu ta igen dessa + hela 3.2% för att slå 2016 siffror, med ett lägre antal svarta röster (Övertag Demokratiska). Då har vi dessutom en Måndag kvar där Rep kan utöka ytterligare.

----

Svarta röster
Vad gäller svarta så förväntas dessa givetvis rösta i enlighet med historik, men man har gått från 22% med Hillary till ca 19% med Biden, det gäller tidigare dagar man räknat och således även idag efter kyrkan, dvs ett bortfall svarta röster. Hur skall Biden klara ett tapp på 3% svarta, samtidigt som Trump sannolikt tagit fler demokratiska svarta röster av de kvarvarande 19%-en, detta är en stark väljargrupp för Demokraterna i North Carolina och i sig en garanti för valförlust i NC för Biden om siffrorna som rapporterats stämmer.

Ber om ursäkt men North Carolina anser jag vara helt säker Republikanskt. Ingenting i siffrorna talar för annat än lika eller större vinst 2020 i NC.
https://joeisdone.github.io/northcarolina/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in