Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Det är fantastiskt hur grumlat omdömet kan bli av politisk ideologi.
Jag bettar utifrån värde..och spelade följdaktligen Trumpen 2016 då hans segerchanser vid detta tillfälle var runt 40 procent om man kollade läget och momentum i de viktiga swingstates.
Inget konstigt med det..odds på 5 till och med 6 kunde fås och även om Trump förlorat så hade det varit ett bra och gediget bet.
Nu gör vi samma sak.Vi kollar polls som kan antas vara något bättre än 2016,vi kollar eventuellt momentum och vi kollar hur det ser ut i diverse swingstates.
Efter att ha gjort detta så landar Trumps segerchanser runt 10 procent.Jag är således betydligt mera överens med Nate Silver denna gång än vad jag var 2016.
Oddsen på Biden är runt 1,50.Det finns således värde i detta och jag har spelat därefter.
Saken är den att det högst troligen är en närmast landslide på gång för demente Joe.
När Trumpen har uppenbara problem i stater som Georgia,North Carolina,Arizona och knappt ens mäktar med att vinna Texas med rejäl marginal och adderar man läget i rostbältet där Biden kan gå emot en total seger så lever man i en alternativ verklighet om man verkligen tror att det är 2016 i år.
Det är det inte..och demente Joe är inte crooked Hillary.
Bye bye Trump.
Det kan bli total förnedring för Trump och GOP.
- Total förlust av senat och president.
- Noll kontroll i kongressen.
- Massvis av förlorade distrikt vilket är katastrof eftersom många valdistrikt ska ritas om kommande period. GOP kommer att få igen för sin gerrymandering och DEM kommer koppla greppet på kommande val.
- I Florida kommer att 800.000 tidigare dömda återfå sin rösträtt, gissa vart de rösterna går?
Det enda som kan rädda GOP kommande år är högsta domstolen, men jag tror att DEM/Biden kommer utöka antalet domare och tillsätta 6 nya (demokrater) och så är den saken biff.
Om det blir en landslide för Biden - så misstänker jag att det blir det sista vi ser av GOP.
Trump blir historisk som personen som dödade sitt parti.
RIP