Citat:
Ursprungligen postat av
portarossa
Inkorrekt analys. Syftet med pollsen är att få folk att tro att det är lönlöst att gå ut och rösta. Röstdeltagandet är väldigt lågt i USA.
Trump var inte en underdog 2016 och är inte en underdog nu. Tvärtom har han ett stort övertag. Det är pollsen som är inkorrekta.
Det vi ser nu i olika medier och i vissa polls, att Trump har övertag i vissa delstater, är deras sätt att gardera sig för en Trump-vinst. Medier kommer falla efter att valresultatet är bekräftat.
Hoppas du har rätt
Jag tror dock att det kan leda till att demokraterna känner en falsk trygghet, att de tänker att slaget redan är vunnet och stannar hemma på valdagen. Har flera anledningar till att tro så, men kan här nämna att Trump vann med väldigt små marginaler 2016 i flera av battleground states, och att Hillary hade en ledning i media väldigt länge. Jag tror det hade blivit ett annat resultat 2016 om pollsen istället hävdade att de låg väldigt lika.
Och sen huruvida Trump var en under dogs 2016 i realiteten eller inte är inte det jag menar, utan jag menar hur han uppfattas via medias rapportering - då var han tydligt en under dog.
Det mest demokratiska vore att avskaffa polls helt och hållet.