2020-11-01, 10:36
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Tror inte det fungerar så. Jag tror att väljare som ser våldet självfallet INTE uppskattar det, och kanske skulle det rationella valet då vara Trump.
MEN BLM har haft sina demonstrationer under Trumps tid som president - så det finns en risk att väljare gör den kopplingen undermedvetet när de väljer kandidat.
Nja så dumma tror jag inte väljarna är. En del kanske, men bara en minoritet knallkorkar. Samma personer som tror att Trump är skyldig till 250 000 människor död.
2020-11-01, 10:38
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Alla med något sans och vett hejar naturligtvis på Donald Trump.
Motståndare till Trump får nog läsa på lite.

Har faktiskt läst nog om Trump de senaste fyra åren. Hoppas mannen åker ut på röven.
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Nja så dumma tror jag inte väljarna är. En del kanske, men bara en minoritet knallkorkar. Samma personer som tror att Trump är skyldig till 250 000 människor död.

Tror faktiskt att majoriteten av väljarna fungerar så.
Annars hade det politiska systemet inte sett ut som det gör i USA. Det finns absolut ingen rationalitet i att gemene man i USA skulle rösta på t.ex. Obama eller Bush, som sitter i Wall Streets strypkoppel.

Jag tror iaf att Trumps taktik, att skylla riots på Biden och demokraterna, kommer slå fel.
Vi får se på onsdag
Senast redigerad av kangaroozzickness 2020-11-01 kl. 10:40.
Medlem
Utfallet blir som år 2016
Biden får flest röster men
Trump vinner presidentposten

Kom ihåg var ni hörde det först.
2020-11-01, 10:40
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Orkar du ta fram underlag för Minesota?
Jag uppskattar verkligen ditt jobb med siffrorna och jämförelse datan för delstaterna. Så mycket mer givande än att diskutera polls

Minnesota

Skall skicka in de siffror som finns att tillgå, det är dock inte lika mycket data som ex Florida. Tyvärr.

Till dess, två huvudindikatorer:

1. Den kraftigt ökade röstbenägenheten i Minnesota 2020 är en stark indikator på att fler vill vända denna stat.

2. De 6 demokratiska Borgmästare som offentligt går ut och stöttar Trump visar vinden.
https://www.wifr.com/2020/09/01/six-democrat-mayors-endorse-trump/

Bonus 3. Det faktum att man inte pollar "Rural Minnesota" alls gav Trump närmare +3,5% förra valet samma denna gång.
2020-11-01, 10:41
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Om det faktiskt är medvetet skeva polls (vilket jag inte känner mig övertygad om) OCH Trump vinner, så bör demokraterna försöka sig på något annat 2024, då det har misslyckats två val i rad.

Ja, exempelvis borde de testa att ställa upp en ickeproblematisk kandidat (inga emailservrar eller luktande på småflickor)
2020-11-01, 10:43
Medlem
Donald Trump Jr. uppmuntrade till händelserna vi såg i Texas i fredags. Jag kan inte minnas att detta någonsin har skett i USA förut. Orange Mussolini har gjort allt i sin makt för att nedmontera demokratin i landet och späda på sitt ”vi mot dem”-narrativ. Om han, mot förmodan, skulle få fyra år till så är det slut med USA.
https://mobile.twitter.com/KamVTV/status/1321543980165857283

Citat:
”It’d be great if you guys would all get together, head down to McAllen and give Kamala Harris a nice Trump Train welcome."

“Get out there, have some fun, enjoy it.”
https://www.yahoo.com/news/us-election-don-jr-told-210149322.html?guce_referrer=aHR0cHM6Ly90LmNvL25zN 2p5Y0xqOWw_YW1wPTE&guce_referrer_sig=AQAAAED_aNL8d UthIu4x8lu6ol4dY5mBb6pujNBqqLHPAY3ZKHaUlE_Kd-KkvVkhjuVlvEzbUVe6cleilf kZ8HulH-GVrmk8FzgviNY_gmdT1kCt0XqKG2IxqDBo-qXTjYWXrjcnzu039ACync9iUr8bJD9dn07AVoABepcFTDKvqt-g&guccounter=2
2020-11-01, 10:44
Medlem
Tror ni måste sätta er i vad som faktiskt händer i USA.

Visst är vänstern full av skit. Men Trump är det med.

Jag har själv bort i USA under barndomen fast i New York.

Jag skulle lätt kunnat rösta på Trump om jag hade någon tillit för honom.
samt allt annat än hans ekonomiska politik, har varit en katastrof.

Han har inte åstadkommit mycket. och hela hans presidentkandidatur har varit en cashgrab.

Om en president hotar med att lämna landet om han förlorar så är hen inte den han försöker visa att han är. Om en president vägrar visa sina skattedeklarationer och halva hans stab är antingen sparkade eller sitter i fängelse så är han inte den han försöker visa er.

Så drick hans Kool-aid om ni vill, men det här går djupare än vad ni diskuterar om här.

Jag är inte heller förtjust i Biden, men hade nog röstat på en död anka istället för Donald Trump nu. 236077 döda i skrivande stund och fortfarande ca 1000 döda per dag.

En president borde fundamentalt bry sig om sitt folk, Vetenskapen, sjukvården, ekonomin såväl som Utrikespolitik.

Han har visat att han inte vill att USA ska tåga in i onödiga krig. BRA.
Han har visat sig stark i att främja landets ekonomi och innan pandemin lyckats hålla en god ekonomi. BRA.
Men det är där det faller sen. Att han river ner Paris avtalet, struntar fullständigt i Pandemins framfart och varit en enda katastrof utrikespolitiskt.

Om man bortser från skattesänkningar och hans backning för Gruvorna och bönderna så har han inte åstadkommit mycket alls.

Hoppas att han förlorar och flyr landet, förhoppningsvis återuppstår turismen som varit rekordlåg på sistone.

Efter att jag har bott här ett tag så har jag lärt mig den hårda vägen om hur skitig det amerikanska valsystemet verkligen är och hur bra det verkligen är här borta.
2020-11-01, 10:45
Medlem
Citat:
Ja det är väl så resonemanget brukar gå i staterna.
Men det är en konstig taktik (kanske den enda som går att köra med Biden dock) då Trumps 2016 kampanj visar på väljarnas tycke för under dogs

Inkorrekt analys. Syftet med pollsen är att få folk att tro att det är lönlöst att gå ut och rösta. Röstdeltagandet är väldigt lågt i USA.

Trump var inte en underdog 2016 och är inte en underdog nu. Tvärtom har han ett stort övertag. Det är pollsen som är inkorrekta.

Det vi ser nu i olika medier och i vissa polls, att Trump har övertag i vissa delstater, är deras sätt att gardera sig för en Trump-vinst. Medier kommer falla efter att valresultatet är bekräftat.
2020-11-01, 10:49
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Om det faktiskt är medvetet skeva polls (vilket jag inte känner mig övertygad om) OCH Trump vinner, så bör demokraterna försöka sig på något annat 2024, då det har misslyckats två val i rad.

Tyvärr är dem som vilka politiker som helst och har lite som en spelmissbrukares tankesätt. Denna gång kommer jag vinna, (förlorade) nu kommer vi definitivt vinna, jag känner det på mig (förlorade) Jag spelar bort max 1000:- vänder det inte så ger jag upp (förlorade) 10.000:- senare, en sista gång.

Vi kommer få se Demokraterna köra samma race om och om igen till de eventuellt lyckas.
Tror demokraterna har förlitat sig lite för mycket på sin naturliga ledning med Kalifornien, New York m.m.
2020-11-01, 10:49
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portarossa
Inkorrekt analys. Syftet med pollsen är att få folk att tro att det är lönlöst att gå ut och rösta. Röstdeltagandet är väldigt lågt i USA.

Trump var inte en underdog 2016 och är inte en underdog nu. Tvärtom har han ett stort övertag. Det är pollsen som är inkorrekta.

Det vi ser nu i olika medier och i vissa polls, att Trump har övertag i vissa delstater, är deras sätt att gardera sig för en Trump-vinst. Medier kommer falla efter att valresultatet är bekräftat.

Hoppas du har rätt

Jag tror dock att det kan leda till att demokraterna känner en falsk trygghet, att de tänker att slaget redan är vunnet och stannar hemma på valdagen. Har flera anledningar till att tro så, men kan här nämna att Trump vann med väldigt små marginaler 2016 i flera av battleground states, och att Hillary hade en ledning i media väldigt länge. Jag tror det hade blivit ett annat resultat 2016 om pollsen istället hävdade att de låg väldigt lika.

Och sen huruvida Trump var en under dogs 2016 i realiteten eller inte är inte det jag menar, utan jag menar hur han uppfattas via medias rapportering - då var han tydligt en under dog.

Det mest demokratiska vore att avskaffa polls helt och hållet.
Senast redigerad av kangaroozzickness 2020-11-01 kl. 10:57.
2020-11-01, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Har faktiskt läst nog om Trump de senaste fyra åren. Hoppas mannen åker ut på röven.
Nej. Demokrater är aldrig bra. Inte i usa eller någon annanstans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in