Citat:
Ursprungligen postat av
dic-tator
Donald Trump vet verkligen hur man lockar fram alla crazies till att engagera sig politiskt.
Mäkta imponerande att denna biskop ser Trump som ljuset, när hans syster Maryanne erkännt att Donald medvetet bedrar den evangeliska södern, och att han ser ner på dem.
Har du sett några tecken på att årets skrämselpropagandakampanj flippat Dems till GOP? Jag har då inte det iaf (och jag har verkligen sökt efter sådana).
Team Trump har bankat på att deras socio-tekniska (datadrivna-) system skulle nå över partigränsen och därmed kunna låsa in nya potentiella väljare, i deras partiideologiska agenda, men det är snarare som så att det är det motsatta som hänt. Pandemin och coronahanteringen är ett bra exempel på varför det slagit tillbaka mot dem, eftersom många väljare har blivit tvungna att knäppa över till vänsterkanalerna istället för att få korrekt information och goda medicinska råd gällande viruset. Hur många som sen stannar kvar, startar en prenumeration eller bara blir mer öppna för vänsterspråket i och med det är naturligtvis svårt att sia om, men en inte allt för vild gissning, är ändå att den specifika mediekonsumtionen kan visa sig vara ganska betydande ur en politisk aspekt i år (då huvudrecipient blir nya GOP'are eller undecideds och alltså inte redan frälsta Demokrater).
Bara en liten tanke som bubblat upp så här på morgonkvisten under tiden jag tittade på denna tweet från Nate Silver:
Citat:
Here's the 538 version of "what the map would look like if polls are exactly as wrong as in 2016". Note, though that a lot of states are close here. The tipping-point state would be Arizona, which Biden would win by 1.9 points. His wins in FL, GA and PA would all be <1 point.
https://twitter.com/NateSilver538/status/1322602104226283520/photo/1