Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Alla räknar inte lika ändå...
Så den rapporten kan du köra upp
Fake news typ? Men nu är de officiella siffrorna i princip det enda man har att gå efter och våra grannländer jämförde man med i förra pandemin, dessutom har exempelvis Tegnell med flera jämfört med andra länder många gånger om...
Exempelvis har det jämförts med länder med ännu högre dödstal. Även siffror från Norge har delats... Fast det gäller ju att man väljer när det passar! Då duger statistiken och rapporterna alldeles utmärkt.
Till och med Italien och andra länder duger då, som inte alls ses som lika ”duktiga som Sverige” på statistik.
Och det är precis så som flera sidor drar fram sina ”fake news”-kort och selektivt väljer och vrakar sina sanningar. Eller bara pajar all möjlighet till att kunna diskutera sansat vad som händer på ett vettigare sätt än det här tramset... Som jag tyvärr fastnar i, men du påminde mig om varför jag tog en paus från det här.
Och den här typen av trams är antagligen skälet till varför de som vill diskutera återgärder och annat mer seriöst flyr, och syns allt mindre i debatterna... Min paus var inte för att jag var upptagen av porr, utan pga dårar från båda sidor som pajar alla möjligheter till att ha en saklig diskussion.
Men för all del, kör vidare på er pajkastningstävling för snart är det bara ni kvar ändå. Hojta till vem som vinner! Inte lär det då (som vanligt) bli de som lider i alla fall...
De har nog viktigare saker att tänka på. Eller så låtsas de bara...