2020-10-31, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
400 pers i en ström på YT där trump ska tals OM 2 timmar! 1000 pers på en ström där Biden och Obama pratar just nu!

Något är fan knasigt! Kan det vara samma Trump fans som reser med han till varje Rally?

Fattar inte hur han kan dra så mkt folk

Oavsett vad man tycker om honom politiskt eller ens hans personliga egenskaper, så är han bokstavligt talat världens mäktigaste man, och dessutom ganska karismatisk och originell. Så jävla konstigt kan det nog inte vara.

Men youtubes algoritmer favoriserar garanterat Biden. Tror även tittarsiffrorna friseras en hel del. Alla sociala medier, sökmotorer och halva internet drivs av vänsterliberaler från Silicon Valley. Det är inget nytt. Tillsammans med MSM är det konstigt att Trump ens är president. Men det säger en helt del.
2020-10-31, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Det var värst vad pacifistiska republikanska sympatisörer blivit helt plötsligt. Obamas föregångare var ju inte precis främmande för att starta ”krig” på tveksamma grunder

Jag bryr mig inte speciellt mycket om valet månjag säga. Jag vill ha så lite krig i världen som möjligt. I mitt liv får gärna alla vita amerikanare flytta hem till europa igen och så bygger vi den kapitalistiska drömmen här istället.

Jag är PRO europa inte pro usa oavsett vem av dom som vinner.
2020-10-31, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Oavsett vad man tycker om honom politiskt eller ens hans personliga egenskaper, så är han bokstavligt talat världens mäktigaste man, och dessutom ganska karismatisk och originell. Så jävla konstigt kan det nog inte vara.

Men youtubes algoritmer favoriserar garanterat Biden. Tror även tittarsiffrorna friseras en hel del. Alla sociala medier, sökmotorer och halva internet drivs av vänsterliberaler från Silecon Valley. Det är inget nytt. Tillsammans med MSM är det konstigt att Trump ens är president. Men det säger en helt del.

Trump är riktigt rolig när han snackar. Jag följer ett gäng på olika sociala plattformar och det mräkliga är att dom som har ett par 200-300 k följare som är pro trump dom dyker inte upp i mitt flöde längre när dom postar nytt. Speciellt på instagram. Mycket skumt.
2020-10-31, 20:09
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chucky991
Den här tråden kan användas i framtiden för att studera filterbubblor och kognitiv dissonans.

Felen i hur man viktar röster i förra valet har rättats till av opinionsinstituteten.
All statistik pekar på att Biden vinner och förmodligen med en rejäl marginal.

Det är antal röster som betyder något, inte hur entusiastiska några är på ett valmöte eller vad din favorit youtube stjärna säger.

Det blir lite som att försöka diskutera med religiösa. Oavsett vilken fakta som presenterades så tolkar Trump supporterna det utifrån sina känslor istället för verkligheten.

Jag lämnar nu den här tråden men kommer citera det här inlägget när Trump förlorar med rejäl marginal om några dagar.

Jag vägrar tro att amerikanerna röstar fram en kriminell, halvt dement gubbe på snart 80, Sleepy Joe that is.

Nä, amerikanska folket kommer ge Trump 4 år till. Han är inte perfekt, men i jämförelse med sleepy Joe är Trump en ledare i högsta ligan, medan Joe spelar i gärdsgårdsserien.
2020-10-31, 20:10
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Det var värst vad pacifistiska republikanska sympatisörer blivit helt plötsligt. Obamas föregångare var ju inte precis främmande för att starta ”krig” på tveksamma grunder

Trumps bas är f.d. demokrater, medan de krigshetsande neokonservativa är numera Demokrater. John Bolton, Lincoln project etc.
2020-10-31, 20:10
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Jag bryr mig inte speciellt mycket om valet månjag säga. Jag vill ha så lite krig i världen som möjligt. I mitt liv får gärna alla vita amerikanare flytta hem till europa igen och så bygger vi den kapitalistiska drömmen här istället.

Jag är PRO europa inte pro usa oavsett vem av dom som vinner.

Att USA varit inblandande i så många konflikter beror på många saker och det är komplext minst sagt.
2020-10-31, 20:14
Medlem
Davys avatar
Citat:
2016 D lead (VBM+IPEV) = 96450
Trump won 2016 by 113k votes

As of now, D lead = 94455 and is decreasing fast, despite D requested 811k more VBM ballots. (In 2016, VBM requests were roughly D=R)
2020 Trump will win FL by ------ ? A Trump win is all but assured.

https://twitter.com/athein1/status/1322611267626958848?s=19

Klart nu.
2020-10-31, 20:14
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Trumps bas är f.d. demokrater, medan de krigshetsande neokonservativa är numera Demokrater. John Bolton, Lincoln project etc.

Hela Trumps väljarbas? Jo tjenare
2020-10-31, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Så är det, Trump har gjort bort sig för många gånger nu att även ledande republikaner kommit fram till att han kostar mer än vad han smakar.
Detta är inte 2016 återigen, testmetoderna är förbättrade och Hillary hade inte så stort försprång i mätningarna som Biden nu har.

Är testmetoderna förbättrade sen 2016? XD Man har genomfört undersökningar sedan 1800-talet. De borde redan 2016 ha varit väldigt korrekta. Men nu, NU, efter 2016 har de helt plötsligt gjorts framsteg och NU är undersökningarna top of the line. Knappast troligt hörru du.

Undersökningarna är bara till för att förvilla och manipulera. Vill man påverka val, vilket "media" VILL, så är undersökningar en sak man kan hålla på med.

Nej, de kommer aldrig bli korrekta. Det är inte meningen att de ska vara korrekta när folket röstar på det som eliten inte vill. De var inte ens korrekta på valdagen 2016. För att man försökte påverka in i det sista. Men NU. NU. Är de top of the line! Hahaha. Jag vill bara gråta hur dumt det låter.
2020-10-31, 20:16
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Trump är riktigt rolig när han snackar. Jag följer ett gäng på olika sociala plattformar och det mräkliga är att dom som har ett par 200-300 k följare som är pro trump dom dyker inte upp i mitt flöde längre när dom postar nytt. Speciellt på instagram. Mycket skumt.

Det är hans rysstroll. CNN tar det upp imorgon.
2020-10-31, 20:16
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Jag vägrar tro att amerikanerna röstar fram en kriminell, halvt dement gubbe på snart 80, Sleepy Joe that is.

Nä, amerikanska folket kommer ge Trump 4 år till. Han är inte perfekt, men i jämförelse med sleepy Joe är Trump en ledare i högsta ligan, medan Joe spelar i gärdsgårdsserien.
Så är det.

Ingen kommer rösta på Antifa och BLM-plundrarna.
2020-10-31, 20:17
Medlem
Citat:
Att USA varit inblandande i så många konflikter beror på många saker och det är komplext minst sagt.

Precis och jag har inget emot att européerna blir repatrierade till Europa (med alla deras tillgångar). Det samma gäller mycket annat i världen - jag tycker europa bör lämna många såna områden och låta dom växa själva och utvecklas. Förstår att detta är långt borta.

Tycker konflikter ska lösas lokalt och inte en massa andra länder ska blanda sig. Nu blir det svårt för oss i europa att inte bry sig om usa pga många ”släktingar” som byggt landet till vad det är idag.

Under bidens ledning kommer usa fortsätta sitt ”demokrati korståg” jag tycker det är HELT fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in