2020-10-31, 17:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Jag tror att det i så fall skulle kunna innebära en spricka i det republikanska partiet, mellan deras väljarbas i stater som WV, MS och t.ex. Ted Cruz.
Tror att det t.o.m. skulle kunna vara läge för någon att spinna vidare på Donalds ideer 2024 (t.ex. Pence) för Biden lär inte klara sig bra.

Oavsett vem som vinner blir det intressant att följa. Känner dock att ligger på nivå av att följa en fotbollsliga mer än att analysera politk

Biden sitter i max 4 år oavsett vad det skulle krävas att republikanska paritet totalt utplånar sig själva efter en förlust i år för att Biden skulle sitta längre än 4 år.

Republikanerna behöver gräva upp sig ur den grop som de är i nu, det finns inte väljare nog att hämta så långt ut till höger som de har klättrat
2020-10-31, 17:33
Moderator
vfs avatar
Covid-19 har en egen tråd, sluta länka till tramsvideos också. Upp med nivån/Mod
2020-10-31, 17:34
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ha ha. Universiteten får betalt av "pengarna som växer på träd".

Ber om ursäkt men detta var en riktigt lågintelligent svar, alla polls beställs av någon direkt eller indirekt.

Data däremot visar en Trump vinst i bla Florida, Arizona, North Carolina mfl. Tom Nevada är i Trump läge. Så alla helschyssta CNN polls till trots känns detta väldans bra.

Nixter, om du har rätt i dina analyser ska jag för evigt bedyra min underlägsenhet inför ditt intellekt - samt om jag stöter på dig utanför flashback bjuda på en riktigt fet amerikansk burgare med tillhörande samuel adams dryck
Medlem
Citat:
Ha ha. Universiteten får betalt av "pengarna som växer på träd".

Ber om ursäkt men detta var en riktigt lågintelligent svar, alla polls beställs av någon direkt eller indirekt.

Data däremot visar en Trump vinst i bla Florida, Arizona, North Carolina mfl. Tom Nevada är i Trump läge. Så alla helschyssta CNN polls till trots känns detta väldans bra.
"Lågintelligent svar" sa den som drar stora slutsatser från förtidsröstningen trots att partiregistrering inte nödvändigtvis reflekterar hur man röstat, speciellt de som är oberoende
Avslutad
Citat:
Det har jag inte sagt.
Dock så hade de inte så fel 2016, som de måste ha nu för att Trump ska vinna.

Ingen blir gladare än mig, kanske med undantag för Trump, om jag har fel.

Ursäkta men vilken jävla bull om att du skulle bli glad om Trump skulle, enligt dig mot all förmodan, vinna. Du har kampanjat mot Trump länge nu i tråden, tror du verkligen att någon tror på dig när du skriver att du egentligen vill att Trump ska vinna?
2020-10-31, 17:40
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ursäkta men vilken jävla bull om att du skulle bli glad om Trump skulle, enligt dig mot all förmodan, vinna. Du har kampanjat mot Trump länge nu i tråden, tror du verkligen att någon tror på dig när du skriver att du egentligen vill att Trump ska vinna?

Nej jag vill att Trump ska vinna. Jag håller inte med om hans ekonomiska politik, men han har varit den fredligaste presidenten sedan Jimmy Carter, jag uppskattar hans förhållning gentemot mainstream media, och jag gillar hans realpolitiska språk när han diskuterar internationella relationer.

Och om man ser till alternativet så tror jag att Biden kan bli riktigt obehaglig, då han har censurerande Silicon Valley, Neocons som Powell mfl. bakom sig - i kombination vad han faktiskt har gjort under sina 47 år i politiken.

Men, jag kan hålla i sär vad jag önskar, och vad jag tror - jag tycker det är kul att spekulera och analysera i hur valet ser ut att gå.

Men sammanfattningsvis - JA jag vill att TRUMP ska vinna. Om man bortser från det ovan författade, så vore en Trumpvinst god nog bara för att se SVT och CNNs tårar.
2020-10-31, 17:44
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Nixter, om du har rätt i dina analyser ska jag för evigt bedyra min underlägsenhet inför ditt intellekt - samt om jag stöter på dig utanför flashback bjuda på en riktigt fet amerikansk burgare med tillhörande samuel adams dryck

Tack, det låter riktigt trevligt.

Trump är överallt dessa tre dagar:

Lördag:
Bucks, PA
Reading, PA
Butler, PA
Montoursville, PA

Söndag:
Washington, MI
Dubuque, IA
Hickory, NC
Rome, GA
Miami, FL

Måndag:
Fayetteville, NC
Scranton, PA
Traverse City, MI
Kenosha, WI
Grand Rapids, MI

Tänkte säga att Trump är "the hardest working man in Showbusiness" men det epitet är vigt till the one and only James Brown.
2020-10-31, 17:45
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
"Lågintelligent svar" sa den som drar stora slutsatser från förtidsröstningen trots att partiregistrering inte nödvändigtvis reflekterar hur man röstat, speciellt de som är oberoende

Vinner inte Demokraterna förtidsröstningen med en större marginal än 2016 är Biden rökt i den staten.

Enda staten som haft ett frågetecken kring detta för Trump som jag ser det var PA, han besöker därför PA med 5 rallies nu till Måndag (!) Hammarn!
2020-10-31, 17:55
Medlem
Davys avatar
Citat:
Vinner inte Demokraterna förtidsröstningen med en större marginal än 2016 är Biden rökt i den staten.

Enda staten som haft ett frågetecken kring detta för Trump som jag ser det var PA, han besöker därför PA med 5 rallies nu till Måndag (!) Hammarn!

Exakt.

Men inget Trump haters vill förstå.

Jag tar det en gång till: Om det går sämre relativt mot 2016 så är det negativt. Punkt.

Sen kan Biden vinna popular vote hur mycket han vill tack vare lattecucksen i storstäderna.
2020-10-31, 17:55
Medlem
Citat:

Men snälla nån när ska du förstå att bara för att man dyker upp som Registrerad Republikan i statistiken betyder det inte att man röstat för Trump.
Mätningarna visar att de Republikaner som förtidsröstar har större benägenhet att rösta Biden jämfört med de som Republikaner som röstar på valdagen. Många har dessutom röstat för det motsatta partiet en lång tid trots att de fortfarander registrerade för de andra partier. De har helt enkelt inte ändrat sin röstregistrering. Detta gäller också partiobundna. Biden leder ganska duktigt bland partiobundna men detta gäller speciellt bland de som förtidsröstar. Du antar väl att partiobundna delas på mitten mellan kandidaterna men så är inte alls fallet.

Det är därför man inte kan dra några stora slutsatser om den statistiken i förtidsröstningen. Det finns något som heter valhemlighet nämligen så vi kan inte se vad de faktiskt röstade på. Det enda du gör nu är att bygger upp dig själv för att se ut som ett stort fån på valnatten.
Senast redigerad av joxmoose 2020-10-31 kl. 17:59.
2020-10-31, 18:00
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Men snälla nån när ska du förstå att bara för att man dyker upp som Registrerad Republikan i statistiken betyder det inte att man röstat för Trump.
Mätningarna visar att de Republikaner som förtidsröstar har större benägenhet att rösta Biden jämfört med de som Republikaner som röstar på valdagen. Detta gäller också partiobundna. Biden leder ganska duktigt bland partiobundna men detta gäller speciellt bland de som förtidsröstar. Du antar väl att partiobundna delas på mitten mellan kandidaterna men så är inte alls fallet.

Det är därför man inte kan dra några stora slutsatser om den statistiken i förtidsröstningen. Det finns något som heter valhemlighet nämligen så vi kan inte se vad de faktiskt röstade på. Det enda du gör nu är att bygger upp dig själv för att se ut som ett stort fån på valnatten.

Ok, du får hoppas på att fler rep röstar dem än dem röstar rep.

Keep hoping! 😁
2020-10-31, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Ok, du får hoppas på att fler rep röstar dem än dem röstar rep.

Keep hoping! 😁
Ja? Detta kan man se i de flesta mätningar. I Monmouths mätning av Florida till exempel. 7% reps röstar Biden vs 3% Dems röstar Trump och den andelen reps som röstar dem är förmodligen större bland förtidsröstarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in