Citat:
Ursprungligen postat av
Moderno
Då är det väl riktigare att förklara att du med "tvärtom" menade att 99% av världens länder införde lockdown under en viss period? Det var du själv som gav sken av att du inte enbart framförde din åsikt eller uppfattning utan att det var bevisat att 99% av världens länder gjorde tvärtemot Sverige (vilket du numera verkar mena innebär full lockdown). Det är väl naturligt att du i så fall redovisar stöd för den uppfattningen?
I annat fall kan du ju inte påstå att det är bevisat att det är så?
Av det du skriver nu sluter jag mig till att det i själva verket var din åsikt att det var så att många (99%) av världens länder har valt en bättre strategi än Sverige. Jag håller inte med, men var och en kan naturligtvis framföra sina åsikter.
Majoriteten av länder gjorde en lockdown, mer eller mindre, eller är du av en annan uppfattning? Jag ser inte att jag behöver föra det i bevis på något sätt. Om det var en bättre strategi eller ej vet vi när det här är över.
Jag var för en lockdown i början på mars. Nu inser jag efter den här tiden att svenskarna troligtvis inte kommer att klara av det psykiskt. Det har ju om inte annat den här tråden visat.
Det känns som du försöker göra det här till en diskussion om hur det är vetenskapsbaserat eller ej. Om du vill gå den vägen så kan vi diskutera semantik i en annan tråd.