2020-10-28, 19:17
Medlem
carminaburanas avatar
och ersatt med 3 nya smaker. Varför i helvete kan de inte låta saker vara som de är? Jag pratade med frysgubben på lokala ica maxi och han sa "det går inte ihop, det är den vi säljer mest av"

De nya smakerna är ju goda, och det är mqarginell skillnad i socker2g per 100g, men ändå massa fruktos och skit it, jag vill hellre ha sötningsmedel!

Blir det nicks istället framöver?

Tankar?
Citera
2020-10-28, 19:20
Medlem
grungewhores avatar
idioter äter lightprodukter, tillverkaren har antagligen hittat cancerogener och drar in den. ät mindre men riktiga grejor istället.
Citera
2020-10-28, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
och ersatt med 3 nya smaker. Varför i helvete kan de inte låta saker vara som de är? Jag pratade med frysgubben på lokala ica maxi och han sa "det går inte ihop, det är den vi säljer mest av"

De nya smakerna är ju goda, och det är mqarginell skillnad i socker2g per 100g, men ändå massa fruktos och skit it, jag vill hellre ha sötningsmedel!

Blir det nicks istället framöver?

Tankar?
Varför köpa lättglass? Låter helt rimligt att ta bort skiten. Är du överviktig och lurar dig själv?
Citera
2020-10-28, 19:25
Moderator
Allaballawallas avatar
Matredskap och inköpsställen --> Godis, frukt och snacks
/Moderator
Citera
2020-10-28, 19:35
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Varför köpa lättglass? Låter helt rimligt att ta bort skiten. Är du överviktig och lurar dig själv?

Ju mindre socker man får i sig desto bättre.
Citera
2020-10-28, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger

Ja mer än hälften av befolkningen är överviktig. Det är vanligast bland män, äldre,lågutbildade, boende på landsbygden. Lustigt nog överensstämmer det med en överrepresentation för sd sympatier.
Så sd män vill nog inte ha lightprodukter !
Citera
2020-10-28, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Ja mer än hälften av befolkningen är överviktig. Det är vanligast bland män, äldre,lågutbildade, boende på landsbygden. Lustigt nog överensstämmer det med en överrepresentation för sd sympatier.
Så sd män vill nog inte ha lightprodukter !

Jag är en äldre man, lågutbildad och har flyttat från Malmö till landet.
Och jag röstar på SD.
Äter bara glass när jag är i Italien, så det har inte blivit något intag i år.

Ditt påstående är lite flummigt.
Är jag mindre dum om jag inte äter glass överhuvudtaget?
Citera
2020-10-28, 22:02
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersnubben
Du bad om tankar, jag svarade. Ser det som ett icke problem.

Gör något vettigt med ditt liv istället för att klaga på en glass.

Jag har cancer, gillar glass och vill äta så lite socker som jag bara kan.
Citera
2020-10-29, 13:34
Medlem
carminaburanas avatar
Svar från GB:

"Dessvärre har vår Lättglass utgått och är slut i lager. Istället har vi nyligen lanserat en ny produktfamilj som har ett liknande näringsinnehåll som Lättglassen, det är Clovves Randiga Favoritglass som finns i tre smaker: Jordgubb/Vanilj, Päron/Vanilj och Choklad/Kola. Jämfört med Lättglassen innehåller den något mer energi och kolhydrater totalt, men med liknande mängd socker(-arter), och jämfört med andra liknande dessertglassar innehåller Clovves glassar mindre mängd sockerarter. Clovves recept är gjort med 30% mindre socker än liknande produkter och helt utan sötningsmedel. Kom ihåg att vi rekommenderar aldrig någon specifik glass till en person med särskilda näringsbehov, som t ex diabetes, det valet måste varje enskild person själv göra, utifrån sin egen situation. Vi erbjuder ett brett sortiment av glass för att alla konsumenter ska kunna njuta av en god glass. Exakt vad som passar för en diabetiker kan vara individuellt och vi uppmanar alltid att man tittar i näringsvärde-tabellen på den aktuella produkten.

Önskar dig en fin torsdag! "

Jag är dock inte diabetiker.
Citera
2020-10-31, 12:34
Medlem
Ja det var synd,för den var god👍
Citera
2021-01-02, 18:36
Medlem
Så synd. Lättglassen var en stor favorit som saknade bra konkurrenter. Trodde därför den sålde bra men uppenbarligen inte eftersom den utgick. Har testat deras tre nya smaker men inga favoriter direkt. Vaniljen var bra då den kunde kombineras till allt möjligt, vilket de nya inte kan.
Citera
2021-01-12, 18:48
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Jag är en äldre man, lågutbildad och har flyttat från Malmö till landet.
Och jag röstar på SD.
Äter bara glass när jag är i Italien, så det har inte blivit något intag i år.

Ditt påstående är lite flummigt.
Är jag mindre dum om jag inte äter glass överhuvudtaget?

Du missar det viktigaste! Är du överviktig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in