2020-10-31, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Jag vill gärna ha en diskussion. Jag bad dig till och med kommentera det.

Jag har varken sagt att ”voter registration” kommer avgöra valet eller att 30% av svarta kommer rösta på Trump.

Däremot kan vi jämföra hur tillvida svarta sympatiserade med Trump innan valet 2016 och hur många som röstade på honom. Inte ens du kan påstå att stödet inte har ökat. Varken hos svarta eller Latinos.

Det är såklart helt omöjligt att veta hur de faktiskt kommer rösta, men det är helt orimligt att anta färre svarta och latinos kommer rösta på Trump nu än 2016.

Tror man det är man knappast ärlig.

”Are you better off”-frågan säger absolut inte allt, och det har jag aldrig påstått heller, men den ger iaf en liten fingervisning som inte riktigt stämmer överens med ofta Bidenpartiska mediarapporteringen.

Jag har dragit slutsatser på flera plan ur olika aspekter som rör fler än en målgrupp. Man måste tyvärr lägga ihop pusselbitarna själv, eftersom media aldrig gör det.

Men det här är bara lättlösligt skrapande på ytan. Analysen är djupare än så.

Jag blir mer och mer övertygad för varje dag att Trump kommer bli omvald. Det är inget önsketänkande. Det är min reella övertygelse.

Hur tror du att faktumet att det smittas över 100 000 per dag och att sjukhusen är överfulla med utmattad personal påverkar om folk tycker att de har det bättre nu?
2020-10-31, 11:18
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Rudy snackade för 11 timmar sedan.

https://www.youtube.com/watch?v=_5bW5eqMTfU

Det skall sägas att msm i USA är inte lika pigga på att svärta ner honom, för det är döfött. Jänkarna vet vad han fick till stånd med att rensa upp NY från maffian. Sedan blev han ju även borgmästare i samma stad, genomlevde 9/11 med bravur. Man glömmer gärna bort 9/11 med Rudy, här..

Rudys gloria har fallit på sned för länge sen, hans beteende de sista åren är ju pinsamt, han är lika mycket ett sänke som han är ett flöte för Trump.
2020-10-31, 11:19
Medlem
Surtrutens avatar
Är det något som talar emot att Republikaner, som tydligen inte poströstar, går till valurnorna och röstar på Demokraterna?

Det verkar ju som att det finns Republikaner som absolut inte vill ha Trump som president i fyra år till.
2020-10-31, 11:20
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Varför är du sånt mongo? Republikanerna har ungefär en tredjedel av rösterna där givet att alla röstar som de är registrerade. Du får ta fram bevis på att demokratiska och oberoende väljare gått över till Republikanerna. Med tanke på att de oberoende oftare poströstar än röstar tidigt i lokal den här gången är det sannolikt de lutar åt Demokraterna.

https://youtu.be/peJ0va_RNGg

Ta dig tid att lyssna själv.
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Vem tror ni tar hem Georgia? Känns väldigt jämnt där. Tror Trump är något större i Georgia, även om det är högst marginellt förstås.
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Rudys gloria har fallit på sned för länge sen, hans beteende de sista åren är ju pinsamt, han är lika mycket ett sänke som han är ett flöte för Trump.

Det håller jag med om. Han borde dra sig tillbaka. Varit väldigt pinsam sista åren.
2020-10-31, 11:24
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Det håller jag med om. Han borde dra sig tillbaka. Varit väldigt pinsam sista åren.

Han är lojal och gör sitt jobb.
2020-10-31, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Är det något som talar emot att Republikaner, som tydligen inte poströstar, går till valurnorna och röstar på Demokraterna?

Det verkar ju som att det finns Republikaner som absolut inte vill ha Trump som president i fyra år till.
Bara bland etablissemanget, inte bland normala väljare.
2020-10-31, 11:27
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
https://youtu.be/peJ0va_RNGg

Ta dig tid att lyssna själv.

Du vet inte alltså.
Medlem
Trafalgar Group är ett problem på Trump-sidan men det finns ett 10-tal institut som är ett problem på andra hållet. Det gör allt väldigt svårt att följa. Skandalöst.
Personligen tycker jag däremot när man följer Rasmussen Reports att det är ett utomordentligt arbete dom utför, kolla deras hemsida, dom försöker uppenbarligen mäta korrekt.

Ser man på bristen på entusiasm för Biden---Harris är vissa polls ofattbara. Jämför med här i Sverige, när Stefan Löfvén håller tal inför partikongressen belönas han av jubel som aldrig vill ta slut och 10 minuters taktfasta applådåskor av entusiastiska människor och till och med journalisterna faller i hänryckning.
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Det finns väl utav alla "valörer". Dems som röstar på Trump i smyg och "vice versa".

Hur många är omöjligt att veta, det ser man nästa vecka. Polls..., det enda jag är enig med polls är att de är det, och inte resultatet.
2020-10-31, 11:28
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:

Tja, det är ju vida känt att outbildade gärna ligger på sofflocket...så det skulle väl vara det då. Att många låginkomsttagare (outbildade vita framförallt) inte har fått det så fantastiskt med Trump talar väl också för att blir ett visst avbräck för GOP på valdagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in