Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Ja det är det som är det tragiska; Att folk inte fattar att detta är en vetenkapstråd samtidigt som det finns en uppsjö politiska trådar som tar upp coronapandemin.
Skulle det vara bättre ifall den stora allmäna Corona-tråden flyttades till politik-sektionen, och nya trådar skapades om vetenskapliga spörsmål, såsom immunitet?
Hur som helst, så kommer du aldrig att komma ifrån den intima kopplingen mellan vetenskap och politik. Ta till exempelvis smittsamhet under inkubationstiden. Det är en medicinsk fråga. Men när man diskuterar smittsamhet under inkubationstiden, så berör det även myndigheternas hantering av epidemin. Smittsamhet under inkubationstiden avgör vilka metoder som är lämpliga mot epidemin. Denna fråga är fundamental, när man diskuterar varför Sveriges strategi skiljer sig från andra länders strategier.
Citat:
Ursprungligen postat av
GaretheGOLFERbale
"Finlands Tegnell" hyllade munskyddet och deras corona-app igår. Det var snack om att de hade världsrekord i nedladdningar av appen. Han menade på att finska folket är mycket bra på att följa restriktioner vilket inte är så konstigt när de tar det på allvar. I Sverige har svensk media tonat ned corona och gett rapporteringen lågt nyhetsvärde trots den allvarliga utvecklingen i Europa. I alla länder är coronaläget toppnyhet, i SVT har det knappt rapporterats under augusti och september. All rapportering från Europa i SVT i augusti och september hade en ensidig anti-restriktionsvinkel trots att överväldigande majoriteter i alla länder är för restriktioner. SVT:s europakorrespondent David Boati är ingen journalist utan en politruk med politisk agenda.
Sveriges Television arbetar på samma sätt som dom brukar arbeta, med att genomdriva journalistkårens politiska program.
Citat:
Ursprungligen postat av
GaretheGOLFERbale
Hjärntvättar man folket med desinformation så blir det så här, helt sjukt att hjärntvätten lett till att svenskar åker till kanarieöarna mitt i en pandemi. De hjärntvättade svenskarna klagar att de är helt ensamma och det bara är svenskar där!

Ja. Och vem får skulden när strategin misslyckas? Mitt intryck är att skulden läggs på ungdomarna, istället för på Folkhälsomyndigheten. Detta anser jag vara mycket orättvist mot ungdomarna.