Citat:
Ursprungligen postat av
.Dostoj.
Ok jag måste vara ngt form av undantag då? Jag röstar höger och tycker att regeringen har hanterat detta som skit och visat på stor oförsiktighet och brist på empati. Vad säger detta om mig då? Är ta mig fan genuint intresserad av hur man placeras politiskt i detta läger?
Det vet jag inte om du är. Men många på Flashback vill få det att låta som att sossar stödjer Tegnell och konservativa är för hårdare restriktioner. SD företräder en hårdare linje men många av deras väljare gör det inte. Jag röstar tex på SD och ser mig själv som relativt konservativ men jag tycker något mellanting mellan Norge och Sverige troligtvis är det bästa.
Går att vända och vrida hur mycket som helst. Att sätta folks liv på paus i ett till två år med allt det innebär för att rädda ofta multisjuka äldre kan också ses som brist på empati. Tror därför många gillar Tegnell. För att han är ett mellanting där man satsar på att få ner dödssiffrorna (vilket misslyckats i alla fall under våren) och därmed visa empati med de äldre men även att inte dra åt för hårt och därmed visa empati mot de yngre.