2020-10-30, 18:15
Moderator
-Info-s avatar
Förtroendet för mannen som inte trodde att corona skulle bli en pandemi är högre än någonsin:

Citat:
Förtroendet för Tegnell i topp när smittan ökar

Samtidigt som smittspridningen ökar, stiger förtroendet för Folkhälsomyndigheten. Det visar en ny undersökning från DN/Ipsos. Statsepidemiolog Anders Tegnell får sina bästa siffror hittills sedan mätningarna startade i april.

https://www.dn.se/sverige/fortroendet-for-tegnell-i-topp-nar-smittan-okar/

Frågan är varför?
Citera
2020-10-30, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Förtroendet för mannen som inte trodde att corona skulle bli en pandemi är högre än någonsin:

Frågan är varför?
Flashback och Facebook-kommentarer är på gott och ont inte representativt för Sverige. Majoriteten av svenskarna sitter inte på forum hela dagen och hetsar upp sig utan vill inte ha lockdown och drakoniska restriktioner och tycker att Tegnell företräder en lämplig mellanväg. Mina släktingar som nästan alla röstar SD eller M tycker Sverige har hanterat Covid riktigt bra såhär långt. Det inkluderar mina morföräldrar som är snart 80.

Det betyder däremot inte att man inte tycker det är trist med smittotalen och dödsfallen men man vill ändå ha en balans mellan normalitet och smittoresteiktioner.
Citera
2020-10-30, 18:25
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ändå helt sjukt att inte uppmana människor att använda munskydd iaf i kollektivtrafiken.

Nej, det är inte "helt sjukt" eftersom munskydd

1. Inte stoppar någon "smitta"

2. Är hälsovådliga

De flesta svenskar verkar tack och lov vara intelligenta nog att inte bära dem.
Citera
2020-10-30, 18:27
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irish-Guy
Flashback och Facebook-kommentarer är på gott och ont inte representativt för Sverige. Majoriteten av svenskarna sitter inte på forum hela dagen och hetsar upp sig utan vill inte ha lockdown och drakoniska restriktioner och tycker att Tegnell företräder en lämplig mellanväg. Mina släktingar som nästan alla röstar SD eller M tycker Sverige har hanterat Covid riktigt bra såhär långt. Det inkluderar mina morföräldrar som är snart 80.

Det betyder däremot inte att man inte tycker det är trist med smittotalen och dödsfallen men man vill ändå ha en balans mellan normalitet och smittoresteiktioner.

Ok jag måste vara ngt form av undantag då? Jag röstar höger och tycker att regeringen har hanterat detta som skit och visat på stor oförsiktighet och brist på empati. Vad säger detta om mig då? Är ta mig fan genuint intresserad av hur man placeras politiskt i detta läger?
Citera
2020-10-30, 18:27
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:

Frågan är varför?

Fårskocken tenderar att samlas bakom en stark ledare sin tänker åt dom i krissituationer. Nu har inte Sverige nån stark ledare så då får mysfarbrorn Tegnell duga. Att han lider av narictisk personlighetsstörning och har starka sociopatiska drag verkar inte avskräcka.
Citera
2020-10-30, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Fårskocken tenderar att samlas bakom en stark ledare sin tänker åt dom i krissituationer. Nu har inte Sverige nån stark ledare så då får mysfarbrorn Tegnell duga. Att han lider av narictisk personlighetsstörning och har starka sociopatiska drag verkar inte avskräcka.

Jag tillhör hellre fårskocken än den delen av befolkningen som hysteriskt springer runt i cirklar och gapar om munskydd.
Citera
2020-10-30, 18:32
Medlem
Citat:

Frågan är varför?

För att han inte tvingar människor att låsa in sig och bära mask, förstås.
Citera
2020-10-30, 18:34
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag tillhör hellre fårskocken än den delen av befolkningen som hysteriskt springer runt i cirklar och gapar om munskydd.
Man behöver inte tillhöra nån av dom grupperna. Det går att hitta en mellanväg som Norge och Finland gjort.
Citera
2020-10-30, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

"Fårskocken" - en pytteliten nation i nordligaste Europa som går emot precis hela världen. "Fårskocken".

Pantade nollor som vill ha en auktoritär ledare som tvingar dem att stanna hemma och bära munskydd, för då tillhör man minsann inte "fårskocken". Jävla jävla mesar.
Citera
2020-10-30, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Ok jag måste vara ngt form av undantag då? Jag röstar höger och tycker att regeringen har hanterat detta som skit och visat på stor oförsiktighet och brist på empati. Vad säger detta om mig då? Är ta mig fan genuint intresserad av hur man placeras politiskt i detta läger?
Det vet jag inte om du är. Men många på Flashback vill få det att låta som att sossar stödjer Tegnell och konservativa är för hårdare restriktioner. SD företräder en hårdare linje men många av deras väljare gör det inte. Jag röstar tex på SD och ser mig själv som relativt konservativ men jag tycker något mellanting mellan Norge och Sverige troligtvis är det bästa.

Går att vända och vrida hur mycket som helst. Att sätta folks liv på paus i ett till två år med allt det innebär för att rädda ofta multisjuka äldre kan också ses som brist på empati. Tror därför många gillar Tegnell. För att han är ett mellanting där man satsar på att få ner dödssiffrorna (vilket misslyckats i alla fall under våren) och därmed visa empati med de äldre men även att inte dra åt för hårt och därmed visa empati mot de yngre.
Citera
2020-10-30, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen

Ge några exempel som tyder på att han är sociopat om du vill att ditt inlägg ska ha någon substans.
Citera
2020-10-30, 18:38
Medlem
Pethuglins avatar
Nu finns smittan på kirugkliniken i Västerås sjukhus.
Var ett inslag på lokalnyhetetna.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/covid-19-smitta-pa-sjukhuset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in