2020-10-30, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Återinfektion över tid kommer att följa en normalfördelad kurva. Det går inte att avgöra på 5, 50 eller 500 enstaka fall i relation till flockimmunitet. Av de 45 miljoner bekräftade fallen och sannolikt betydligt fler i verkligheten behövs det data som relaterat till den "flocken". Mer data bör komma fram till nästa sommar om man nu testar så mycket som man gör nu.

Mer data behöver vid definitivt, därför ska försikgihetsprincipen råda tills dess.
Speciellt när Frankrike tillexempel rapporterar fler dödsfall nu än i våras.
Men den verkar ju inte svenskar vilja följa.
Sverige är ju ett undantag, med "lägst dödstal sett till population i hela Europa", det enligt Alex Jones på Joe Rogans podcast.....

Propagandan är överallt..
Citera
2020-10-30, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Ok, jag jobbar i en bransch där man inte kan jobba hemifrån speciellt mycket så vi har kört på som vanligt med fysiska möten m.m. Som sagt jag känner faktiskt många som haft infektionen bl.a flera av våra anställda, mina barns kompisars hela familjer osv. har haft detta och den ända långtidseffekten jag känner till är en släkting som tyckte att vissa smaker förändrades. Hur mycket är du ute i verkligheten och ser dig omkring, du verkar minst sagt isolerad och den ända information du får är från datorns underbara värld. Prova och prata med några som faktiskt haft sjukdomen istället för att läsa diverse obskyra artiklar och skandalpressen. Nej skydda dom äldre absolut men sluta vara så jävla rädda för oss andra.

Så varför får vi överfulla sjukhus nu igen om ingen blir allvarligt smittad?
Citera
2020-10-30, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag kan bara hålla med. Ett visst motstånd att andas bjuder de visserligen på, men inga konstigheter. Tycker man att det är jobbigt, lär det inte vara någonting jämfört med om man drabbas av Covid 19 och får svårt att andas och måste intuberas för att ens syresätta sig.

Tegnell går emot hela vetenskapen med sitt tjurskalliga motstånd mot munskydden. Han går emot omvärlden och WHO. Det lallande sovande folket som går runt och säger hö-hö "inga munblöjor här inte hö hö hö, jag lyssnar på experten i Dressmanbrallorna", lär inte ta någon notis om detta innan någon trycker ned munskydden i halsen på dem.

Men har du inte hört? Vi i Sverige är ju speciella. Vi är ett undantag.
Vi går ju inte tillexempel på AWs enligt Tegnell i våras, det är inte vår kultur.
Det är därför han klagar på för många AWs nu, för att vi inte går på AWs.
Precis som han sa i våras att vi ska vara lugna, ta det lugnt vi får bara enstaka smittade.
Nu påstår han samma period att vi hade 70.000 smittade om dagen i Sverige..

Människor som lyssnar på denne man behöver söka hjälp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
https://platz.se/coronavirus/#jump-to-cases-per-county-and-day

Tack! Men hittar ingen info där. Behöver veta bekräftade covid fall senaste 2 veckorna i VGR eftersom jag ska till Norge och det påverkar karantänregler.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Tack! Men hittar ingen info där. Behöver veta bekräftade covid fall senaste 2 veckorna i VGR eftersom jag ska till Norge och det påverkar karantänregler.
Du kan väl summera?
Citera
2020-10-30, 12:48
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Mer data behöver vid definitivt, därför ska försikgihetsprincipen råda tills dess.
Sverige är ju ett undantag, med "lägst dödstal sett till population i hela Europa", det enligt Alex Jones på Joe Rogans podcast.....

Jaså?
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/france/
Citera
2020-10-30, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Du kan väl summera?

Jo men dessa data finns men jag kommer inte ihåg var.
Citera
2020-10-30, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi

Försiktighetsprincipen råder eftersom ingen uttalat sig om hur länge en genomsnittsperson är skyddad. Däremot är det redan klart att smittan går trögt i tidigare drabbade stadsdelar som Rinkeby-Kista.

Hur folk dör i andra länder beror på mycket, men att en lock-down i våras inte hindrar dödsfall när man öppnar upp igen är att slå in öppna dörrar. Trots masktvång för alla. Det krävs att folk håller avstånd och tänker till - hela tiden. Alltså ett permanent förändrat beteende. Inte en lock-down i en månad eller två.
Citera
2020-10-30, 12:49
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Varför ska någon annan göra nåt som du är för lat för? Du får väl kolla de norska bestämmelserna, de anger väl vilka regioner som omfattas av de norska karantänskraven.
Citera
2020-10-30, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jaså?
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/france/

Ja? Per dag.

Eller ska du jämföra hela våren med 1 vecka i oktober för att få stöd för din propaganda att det var värre i våras än nu för Frankrike?
Senast redigerad av kajusi 2020-10-30 kl. 12:55.
Citera
2020-10-30, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Försiktighetsprincipen råder eftersom ingen uttalat sig om hur länge en genomsnittsperson är skyddad. Däremot är det redan klart att smittan går trögt i tidigare drabbade stadsdelar som Rinkeby-Kista.

Hur folk dör i andra länder beror på mycket, men att en lock-down i våras inte hindrar dödsfall när man öppnar upp igen är att slå in öppna dörrar. Trots masktvång för alla. Det krävs att folk håller avstånd och tänker till - hela tiden. Alltså ett permanent förändrat beteende. Inte en lock-down i en månad eller två.

Jo men att "det går trögt" är inte vetenskapliga studier, det är liksom enbart tur att det går lite trögt här och där, därför ska, återigen, försiktighetsprincipen råda.

Lockdowns hindrar kortsiktigt, och med tanke på att vaccin ser ut att vara klart redan nu i november så ja, Sverige gjorde ett stort jävla missstag.

Jämför bara övriga nordiska länder med Sverige, det säger allt.

Utlovade de inte att det skulle gå bättre för oss än grannländerna nu?? Vad hände med det...

Nej nej, fortfarande förnekelse bara att man byter samtalsämne.

"Vi har ingen andra våg men blir det inte bättre siffror snart så stänger vi ner hela städer"...
Senast redigerad av kajusi 2020-10-30 kl. 12:56.
Citera
2020-10-30, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Varför ska någon annan göra nåt som du är för lat för? Du får väl kolla de norska bestämmelserna, de anger väl vilka regioner som omfattas av de norska karantänskraven.

Har kollat. Ställde en enkel fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in