2020-10-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Nä, det var för att tyskarna snörat upp skorna och slutat spela. Det är sådant som kan hända när det är klasskillnad mellan lagen. Ungefär som när MFF tappade sin överlägsna ledning mot Djurgården. Fö visar just den matchen mot Tyskland hur Sverige kunde bli utspelade med Z i laget. Han gjorde ett mål av fyra, men hur många var han orsak till bakåt? Hur ofta hjälpte han till i försvaret?

Man måste fråga TS i sammanhanget hur det känns med en spelare i laget som totalt skiter i de andra och bara vill lyckas själv?

Ingen kan lyckas själv. Tar han bollen och dribblar 5 man och gör 2 mål så har han ändå hjälpt laget. Så det stör mig inte. Lyckas en sådan gubbe lyckas ofta laget.
Citera
2020-10-29, 23:09
Medlem
Uppskattar att du svarar troget på frågor av udda slag. Har egentligen flera frågor men ställer bara ett par nu.

Persoligen tycker jag mig se en trend att försvarare ofta springer förbi bollen och vill gärna ställä sig på mållinjen. En anfallare får då stå och prickskjuta i mål. Nu vet vi ju inte din position i laget men då undrar jag om ni spelare eller tränarna diskuterar detta fenomen. Är min iakttagelse riktig eller är jag ensam om att uppleva som det.

Det finns en bra sammanfattning vad du har svarat på. Av ditt svar att bedöma så verkar sammanfattningen vara. Ok.

Jag försöker på en annan: Tränar, spelar matcher, har inte annat arbete, inga speciella hobbyn, kör en ordinarie bil?, går sällan ut på lokal, tillbringar frittiden på kvällen i hemmiljö med Tv-spel eller dylikt. Är det rätt upprattat?
Antagligen maskar du svaren för att behålla anonymiteten eller så har du familj och får en hel del stimulans den vägen.

Så till frågan: Hur många allsvenska spelare lever såhär inrutat liv?
Senast redigerad av Mypointis 2020-10-29 kl. 23:35.
Citera
2020-10-29, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Det var Källström som kom in i halvtid vid underläge 3-0 och vände den matchen.

Han var helt enorm.

Tjockmenglad, hur ser din drömelva i landslaget genom tiderna ut?

Du får gå tillbaka till legendarer som Sven Rydell och Gre-No-Li om du vill.

Puh, svårt. Jag har ju inte koll på alla som spelat tidigt. Så kan inte ta med någon innan 80-talet på ett rättvist sätt.

Men;

Isaksson
Rolle - P. Andersson - Hysén
Brolin - Svensson - Thern - Ljungberg
Zlatan - Henke - Andersson
Citera
2020-10-29, 23:13
Medlem
ErikJs avatar
Ja det är oväntat låga löner inom allsvenskan.

Hockeyn har nästan ett snitt på det dubbla eller tre dubbla i många fall kontra spelarna i allsvenskan.
Visserligen dubbelt så många matcher men ändå.

30K/mån kan jag konfirmera att det finns spelare som tjänar.

Givetvis ännu lägre men då är det snarare juniorer och pga väldigt unga.
Citera
2020-10-29, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Finns det allsvenska spelare med enbart funktionell teknik som knappt kan jonglera tio på foten eller kan varenda spelare stå och nicka 500 på huvudet om de känner för det?

Det var ett brett spann på din frågeställning. Men tror att i princip alla kan trixa bollen så länge de känner för. Inkluderat Granqvist.
Citera
2020-10-29, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Tjockmenglad
Är Darijan Bojanic den tjockast spelare du mött?

Tjock men en riktigt bra spelare i sina stunder.
Citera
2020-10-29, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Hur grovt är skitsnacket och psykningarna spelare sinsemellan på plan? Är det hundraprocentig nolltollerans när det gäller rasism och homofobiska uttryck eller viskas det ändå elakt över gränsen i smyg på plan för att få motspelare ur balans?

Rasism hör jag inte. Däremot jävla bög har dykt upp. Annars är det inte så farligt. Var värre förr.
Citera
2020-10-29, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastkappen
Kan du citera något som du sagt till en domare vid ett felaktigt domslut? Kan vara vad som helst, hur grovt eller milt du vill.

"Du är så jävla dålig, ett skämt för fan." Typ något sånt.
Citera
2020-10-29, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Tack för bra svar!

Intressant tråd. Kör ditt eget och jag hoppas att du får många fina framgångar på plan!

Tack själv!
Citera
2020-10-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schleswig-Holstein
Är ganska intresserad av etnicitetsfrågor överlag, så jag kör på det temat.

Många många trupper bland europeiska klubblag (och landslag för den delen) utgörs idag av 40 - 60 % sub-sahariska afrikaner (svarta). Verkar bara bli fler och fler för varje säsong. Varför?

Märker du själv någon skillnad på svarta kontra vita spelare. Stereotypen säger att svarta är snabba och explosiva, vita bättre speluppbyggare/spelfördelare.

Tar man i allsvenskan någon hänsyn till etnicitet på spelare när man värvar?
Ett exempel ifrån annan sport är Atlanta Trashers i NHL som uppenbart värvade svarta spelare för att locka publik (Atlanta är en svart stad, och NHL är en vit liga).

Kan du förstå att vissa fans tröttnar när ens landslag bara består av personer med främmande ursprung? Typ det franska. Det är vanligt att vilja känna representation, samhörighet.

Kan inte säga om varför europeiska klubbar eventuellt ökat sin andel mörka spelare. Kanske för att Afrika förbättrat sina fotbollsskolor?

Fördomen man har är att de mörka grabbarna är explosiva eller "afrika-snabba" som jag hört någon tränare slänga ur sig. Jag har haft lagkamrater från Afrika som tagit av sig tröjan och ser ut som Christiano Ronaldo x2 men som själva säger att de aldrig varit i ett gym. En jävla genetik de besitter isf.

Inte reflekterat över att exempelvis Franska fans störs sig på att många mörka spelar hos dem. De kanske inte skulle koloniserat halva världen om de inte ville ha ett mångkulturellt land?
Citera
2020-10-29, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Hur ofta har ni obligatoriska lagaktiviteter med era lagkamrater i teambuilding-syfte bortom era träningspass? T ex att ni samlas för att se någon film ni ska diskutera, "isbrytar"-övningar, eller något liknande? Händer det någon gång att coach säger "Okej, efter träningspasset idag så samlas vi alla i klubbhuset och tittar på Rocky (1976) och diskuterar sedan filmen i små grupper"? Om ja, vad tycker du om den typen av aktiviteter? Är de skoj eller vill man helst bara hem och chilla efter en träning?

En meta-fråga: Vad tycker du om de frågor du har fått hittills? Är de i den stil du hade väntat dig? Vilka frågor är roligast att svara på?

Off topic:

Någon som vet när Flashback Awards 2020 går av stapeln? Tror TS har chans på både Årets tråd och Årets hedersflashbackare.

Teambuilding händer nästan bara på träningslägret, vilket är lite halvkul. Då kan man inte försvinna någonstans ändå så då tror jag tränaren tänker att han får med alla i gruppen. Hade vi gjort det hemma hade garanterat folk suckat. Jag gillar att vi inte har sådana saker i vardagen. Man ser varandra tillräckligt mycket ändå och knyter band.

Jag gillar överlag frågorna. Det enda jag egentligen hoppades på var att det inte skulle bli massa frågor för att locka ut vem jag är. De frågorna jag har fått har man faktiskt fått fundera lite på ibland vilket varit kul. Reflektion över saker och ting skadar inte.

Roligast har nog varit att prata om varför svensk fotboll är sämre än andra ligor, eller vad jag tror gör att en spelare lyckas.
Citera
2020-10-29, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viryz
Vet inte om denna fråga har ställts tidigare men,

Är du ordinarie i laget? Dvs att du finns med i startelvan i de flesta matcherna, eller är du en bänkvärmare?

Är ordinarie i truppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in