Citat:
Ursprungligen postat av
Testonio
Zlatan vill att du använder munskydd:
"– Viruset utmanade mig och jag vann. Men du är inte Zlatan, utmana inte viruset, säger han innan han får en mer allvarsam ton.
– Använd huvudet och respektera reglerna. Social distansering och munskydd, alltid. Vi kommer att vinna, säger Svensken för att sedan ta på sig en ansiktsmask och titta in i kameran. "
Munskydd på!
Oerhört glädjande att Zlatan tar samhällsansvar och gör en personlig insats för det gemensamma smittbekämpningsarbetet! I egenskap superstjärna och kändis kanske han kan vinna över ungdomar som slarvar med munskydden. Förhoppningsvis följer fler kända svenskar Zlatans spår att uppmana befolkningen att ta på munskyddet för att hjälpa till att rädda liv!
Nu kanske jag har lite fördomar om Zlatan men jag måste erkänna att jag inte hade räknat med att han skulle engagera sig så här, även om han gått haft corona. Kul att en vinnare som Zlatan är med på den goda sidan!
Sedan har vi H.M. Konung Carl XVI Gustaf som också är pro-munskydd. Det känns tryggt att ha med Kung Carl XVI Gustaf på den goda sidan!