2020-10-29, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det var goingsomewhere ( h@n som knakk kryptokoden her inne) som mente at en miningfabrikk var i 100- millioners klassen.
Ok, der jeg har tallet fra da
Citera
2020-10-29, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
OK,takk for svar ihvertfall :-) Eg e heilt enig i at ein kan se seg blind på egen teori,kan minna om feilsøking på bilar,for dei så har det som hobby.Men eg syns det e litt irriterande at TT ikkje kan innrømma at NÅKE I DET HEILA TATT E MISTENKSOMT.Liksom ingen ugler i mosen feelings dei... Fishy? Neeeeeei då,heeeeeeeeeeilt normalt alt der igården.Det e sanneligt ikkje mange uskyldige så benytte seg av retten te å holda kjeft og nekta avhør.Ka e du redde for då egentligt?Hvis du vett du sjøl e uskyldige så ska det møje te å snakka på seg vanntette bevis imot seg sjøl.Har det nåken gong i historien skjedd,egentligt? Det må bare bety at du har nåke å skjula.Sannsynligheten for det e ihvertfall hinsides stor.

Da må jeg gjenta ting jeg har skrevet tidligere.

Husk at TH er en traust gammel gubbe, uten nevneverdig utdannelse.

Han har sikkert ikke lest en eneste bok de siste 20 årene.

Men han tror på kirke og fedreland, og han tror at politiet er oppriktig interessert i å oppklare saken.

Plutselig finner han ut at politiet har lurt ham.

De har sagt «du har status som fornærmet», men så viser det seg at de er sikre på at han er en konedreper.

Ikke særlig merkelig om han sier: «Ikke faen om jeg gidder å snakke mer med dere.»

På toppen av det hele viser det vi har sett fra forhør at politiet snakker med ham for å forsøke å stable på plass et motiv. De vrir og vender på alt han sier.

Og, som om det ikke var nok, de bruker mot ham at han har forsøkt å hjelpe dem, og sikter ham for villedning.
Citera
2020-10-29, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Politiet er ikke avhengig av å finne AEH for å få noen dømt, skriver Dagbladet.

Men avisen skriver at politiet jakter med internasjonal bistand:
Mennesker med fagkompetanse innen søk etter savnede personer, er hentet inn og bistår. Politiet vil ikke avsløre hvem dette er, utover at det er snakk om personer som har erfaring med å finne folk som blir borte.
At politiet sier de ikke er avhengige å finne AEH for å få saken til retten, får bistandsadvokaten til AEH til å reagere:
Slik denne saken står bevismessig, så tenker jeg at man ikke har bevis nok til en tiltale per i dag. Mitt poeng er derfor at å finne AEH vil være viktig for å kunne ta saken til retten
https://www.dagbladet.no/nyheter/ikke-avhengig-av-a-finne-henne/73002021
vil ikke bistandsadvokaten til aeh ha domfellelse og rettferdighet for klienten. Kan lete og drive sak samtidig. Bistandsadvokaten er nok på lag med kihle og sh. Mulig han også tror aeh er rømt med ei religiøs sekt. Litt av et trekløver dette.
Citera
2020-10-29, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Drapssaker blir ikke henlagt så lenge det pågår aktiv etterforskning som kan føre til oppklaring av saken.

Politiet har varslet at det mest sannsynlig vil komme flere etterlysninger av biler.

Det enorme overvåkningsmaterialet er ikke ferdig analysert ennå.
Foreldes ikke lenger.
Citera
2020-10-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Her er noen opplysninger fra dagens krimpod i VG, noen av dem er nye.
Tidspunktene omhandler forsvinningsdagen 31. oktober 2018.
  • Rundt kl. 7 står ekteparet opp
  • På AEH's iPad blir været på Kvitfjell sjekket
  • Kl. 08:44 ringer en ansatt hos TH til AEH, men hun svarer ikke
  • Ett minutt senere ringer AEH tilbake til den ansatte hos TH
  • Den ansatte har fortalt til politiet at AEH fortalte at hun og TH muligens skulle til Kvitfjell senere denne dagen
  • Omtrent samtidig som AEH avslutter samtalen med den ansatte hos ektemannen, fanger et videokamera opp en bil som kjører opp gangveien like bak huset (kl. 08:56)
  • En gang mellom kl. 09:02 og 09:07 setter TH seg i sin gamle Citroën og kjører til jobb
  • Kl. 10:06 og 10:07 er det registrert 2 bevegelser på AEHs mobiltelefon
ØM avslutter krimpodden med å si:
Så har et langt liv i kriminaljournalistikken lært meg at selv om det kan virke helt stille og rolig, og at det ikke skjer noen ting, at man tenker at "denne saken blir aldri løst", så kan det plutselig eksplodere - alt kan bli snudd på hodet, og politiet kan melde om at de har pågrepet en eller flere personer.
http://www.radio-norge.org/podcasts/krimpodden-vg
Gm kom med bil 8.56. Denne må Th ha sett og hunden reagert. Ths bil kjørte fra sv 9.05. Th har utsatt hyttetur før han dro. Aeh tekstet om at hun da kunne sitte barnevakt. Ringte teh. Hvorfor kun 92 sekunder. Hørte hun noen komme og avbrøt samtale. Hunden etc. Har teh noe mer å fortelle. Han sliter med forklaringen. Ble hun angrepet rett etter telefonsamtalen. Gm i huset så lenge tyder på at det ikke er helt fremmede gm. Var th igjen i huset mens noen kjørte den til jobben eller overlot th sv til proffe gm.
Citera
2020-10-29, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Da må jeg gjenta ting jeg har skrevet tidligere.

Husk at TH er en traust gammel gubbe, uten nevneverdig utdannelse.

Han har sikkert ikke lest en eneste bok de siste 20 årene.

Men han tror på kirke og fedreland, og han tror at politiet er oppriktig interessert i å oppklare saken.

Plutselig finner han ut at politiet har lurt ham.

De har sagt «du har status som fornærmet», men så viser det seg at de er sikre på at han er en konedreper.

Ikke særlig merkelig om han sier: «Ikke faen om jeg gidder å snakke mer med dere.»

På toppen av det hele viser det vi har sett fra forhør at politiet snakker med ham for å forsøke å stable på plass et motiv. De vrir og vender på alt han sier.

Og, som om det ikke var nok, de bruker mot ham at han har forsøkt å hjelpe dem, og sikter ham for villedning.
Eg har tenkt i de baner sjøl.Men kombinert med totalbildet av fyren så e eg merr på den skeptiske sidå.Men selvfølgeligt så ska tvil komma tiltalte te gode.Det prinsippet e seff lett å glømma.
Citera
2020-10-29, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Gm kom med bil 8.56. Denne må Th ha sett og hunden reagert. Ths bil kjørte fra sv 9.05. Th har utsatt hyttetur før han dro. Aeh tekstet om at hun da kunne sitte barnevakt. Ringte teh. Hvorfor kun 92 sekunder. Hørte hun noen komme og avbrøt samtale. Hunden etc. Har teh noe mer å fortelle. Han sliter med forklaringen. Ble hun angrepet rett etter telefonsamtalen. Gm i huset så lenge tyder på at det ikke er helt fremmede gm. Var th igjen i huset mens noen kjørte den til jobben eller overlot th sv til proffe gm.
Att han var kvar i huset medan någon annan körde hans bil till firman kan vi nog utesluta då TH loggade in på sin platta och polisen har uppgifter att han kom till firman ca 09.15
Citera
2020-10-29, 19:12
Medlem
Citat:
kan det være noen fra mc miljø som ve kjenner til?
De som rippet biler også?
Talen til Ro🎤de høres som hun er venninna til sh.ingen som vet hva som foregår back kulisse der
Citera
2020-10-29, 19:30
Medlem
Legokatts avatar
Puslespillbrikker

-Det har kommet frem i media at RU tok kontakt med TH for å få han med på innvistering i en krypto-fabrikk.

-Møtene skjedde på Futurum

-TH fortalte politiet om RU kort tid etter hendelsen

-Trusselbrev med kryoto

Mulige løsninger:

1. TH fikk kjennskap til kryotovaluta gjennom disse møtene. Benyttet dette i plottet sitt.
Fikk RU med på å opprette kryoto-konto / skrive deler av truselbrevet / fikk RU med som medhjelper.

2. RU fikk gjennom disse møtene kjennskap til TH og familien. Planla et plott mot TH. RU fikk med seg flere personer på dette.

3. GM hadde kjennskap til disse møtene / eller fikk informasjon om disse møtene på annet vis. Dette var grunnen til at GM benyttet krypto-valutta i trusselbrev = GM viste at TH hadde noe kjennskap til kryotovaluta = det var en sjanse for at TH kunne betale løsepenger uten å gå til politiet (TH hadde noen å spørre om hjelp til dette)
Senast redigerad av Legokatt 2020-10-29 kl. 19:42.
Citera
2020-10-29, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Varför 9 mill. € varför inte 10 mill €. Nått lurt är det.

I trusselbrevet står det beløpet er 4% av THs formue. Brevet indikerer på ingen måte beløpets størrelse er fastsatt ut fra den prosentsatsen.
Citera
2020-10-29, 20:09
Medlem
Citat:
Foreldes ikke lenger.

Det handler ikke om å henlegge saken.

Den kommer ikke til å bli henlagt, men på et eller annet tidspunkt blir det satt på nye folk.

Det som imidlertid kommer til å skje er at politiet blir tvunget til å frafalle siktelsen.

Jeg tipper det skjer dagen før dom faller i Bertheussen-saken.
Citera
2020-10-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det handler ikke om å henlegge saken.

Den kommer ikke til å bli henlagt, men på et eller annet tidspunkt blir det satt på nye folk.

Det som imidlertid kommer til å skje er at politiet blir tvunget til å frafalle siktelsen.

Jeg tipper det skjer dagen før dom faller i Bertheussen-saken.

Én ting til. Hør på den nye krimpodden på VG. Den dagen politiet frafaller siktelsen bør Milli og gjengen i VG fratas pressekortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in